Turtle's Skoda Kodiaq White no chrome

JeSko

Forumguru
Een lage Superb is nog praktisch zat ;) is alleen niet praktisch om je aan de limieten te houden denk ik, dat ding daagt je constant uit om hem te vloeren :tongue:
 

Jpturtle

Forumguru
Er zitten hier zat mooie auto's hoor dus er is wel wat gezonde concurrentie,............. en ik vergeet er nog vele anderen.

Helemaal mee eens:cheer:
En @JeSko je vergeet je eigen Sub en Cactus ook te noemen.
Ik vind dat iedereen die een klein beetje zijn/haar eigen smaak aan de auto geeft goed bezig is. Allemaal standaard auto's op de weg word ook saai. Zelf een klein dingetje als een sticker of ander kleurtje randje/lijntje kan een auto een heel andere look geven.

Er zullen hier ook mensen zijn die mijn Beer niet mooi vinden. Ook goed! Even goede vrienden:thumbsup:
 

JeSko

Forumguru
Mijn Superb is aardig, maar om echt bij de toppers hier te behoren moet er nog wel wat gebeuren, o.a. de lak moet aangepakt worden. Jaren krasstraat ( vorige eigenaars ) hebben hem geen goed gedaan :( de Cactus eenmaal klaar gaat wel toppie zijn inderdaad, die auto zit nog fris in de lak en dergelijke.
 

Jpturtle

Forumguru
En zo blijf je van de straat. Als je iets minder kritisch zou zijn was je allang klaar geweest. Juist dat maakt dat jou een mooie kerel hier op het forum. :thumbsup:

We doen allemaal ons ding.
 

Fmoon

Forumguru
Ik snuif inspiratie op hier… ben zelf niet zo creatief geweest met m’n RS omdat ik elke keer dacht… gaat toch met een jaar of 2 weer weg. Inmiddels is die al 7 jaar en komt de goede reden maar niet om hem weg te doen (als was die bijna weg een paar maanden geleden, maar gelukkig niet doorgegaan de aanschaf van een nieuwe RS, met al dat drama wat ik lees over de elektrische elementen). Al begin ik wat ruimte gebrek te krijgen nu de kinderen ouder (8&10) worden met vakanties. Dus een Kodiaq als deze volg ik dan graag! Maar moet die er wel zo uit gaan zien want ben zelf pas 31 en ze zien er snel wat uit voor een wat oudere doelgroep
 

Jpturtle

Forumguru
Het kan nog veel gekker dan de mijne :D:D
Voor mij is het gek genoeg. Een aantal dingen had ik bij mijn vorige Kodiaq eigenlijk ook al moeten doen. Eibach is daar zeker 1 van. Wat een genot. Veel puur uiterlijke dingen vind ik nu een keer leuk maar daar rijd hij geen meter beter van.
Voor de looks zijn de spacers een must staat gewoon veel mooier op zijn wielen. En de RS Grill is ook een grote verandering.
 

BelKodi

Senior Member
Knappe Kodiaq zeg!
Echt mooi om te zien hoe enkele modificaties het toch een andere en dikkere auto maken! :jaja:
Persoonlijk zou ik niet alles wat jij deed ook doen maar van bijvoorbeeld de uitlaatsierstrip in het glanzend zwart en de diffusor ben ik wel fan. Kan je daar wat meer info over geven hoe gedaan, welk merk en of montage vlot gaat?
Ook in combinatie met de trekhaak?
 

Jpturtle

Forumguru
Sierstrip gewrapt, alle wrap bedrijven kunnen je daarmee helpen.
Diffusor is een ander verhaal. Deze komt bij superskoda vandaan en heeft wat aanpassingen nodig gehad om te werken met zwenktrekhaak. Mijn dealer heeft alles gemonteerd en moet zeggen dat ondanks de kosten het fantastisch zit.

De andere dingen is smaak en ik ben blij dat iedereen zijn eigen ding doet, geeft kleur op de weg:thumbsup:
 

JeSko

Forumguru
Zwart en wit zijn geen kleuren he ;) setje koperen, gouden, of bronzen wielen zouden kleur geven ;)

* Maar om te zwanzen he :D
 

Jpturtle

Forumguru
Oke, het begint te kriebelen. Tunning

Maar wat en hoe en bij wie?

Ik rij 30.000km per jaar en vind betrouwbaarheid dus erg belangrijk.

Iemand hier een advies over wat en hoe en bij wie?
 

eriktv

Forumguru
Wat je hier standaard hoort over goede ervaringen zijn JD in Lochem, TVS in Varsseveld, VAG Techniek in Nuenen, VVT in Marum of JB in Dieverbrug. Ik heb prima ervaring met stage 2 en DSG-optimalisatie (ruim 4 jaar / 100.000km geleden) bij TVS.
 

BelKodi

Senior Member
Persoonlijk zou ik geen chiptuning doen op een benzine, en zeker niet op een 1.5TSI omdat de winst volgens mij te gering zal zijn of te weinig merkbaar, zeker voor de prijs die je ervoor betaalt. Is de uwe een DSG? Moet die dan ook niet aangepast worden?
 

BelKodi

Senior Member
Ok dat is inderdaad wel de moeite. De uw had stock gemeten dan 170pk?
Ik vind 202pk uit een ‘kleine’ 1.5TSI toch wel wat veel… zou me vragen stellen bij betrouwbaarheid van de onderdelen op lange termijn maar ik lees dat jij er al 100.000 kilometer mee rijdt. Ik zou ook overwegen om mijn toekomstige 2.0 TDI te chippen maar zie dat ze daar een aanbod doen tot 190pk.
Mag ik overigens vragen wat het aanpassen van de DSG-bak eigenlijk kost?
 

Jpturtle

Forumguru
Inderdaad DSG DQ380. En die zal zeker meegenomen worden. TVS heeft ook mijn voorkeur al is het een eind weg 1,5uur rijden. Maar voor een paar kleine aanpassingen ben ik ook naar antera gereden in Breda. Dat maakt mij niet zo uit.

Ecu 2 en dsg 2 lijkt mij een mooie middenweg zonder al teveel rompslomp.
Met 30.000km per jaar blijf ik waarschijnlijk toch 95 tanken
Van 150pk/250nm naar 200pk/350nm zal echt wel merkbaar zijn.

Ik heb TVS een mail gestuurd met adviesvraag en dan maar verder kijken

Dank voor de reacties heren:thumbsup:
 

hemi24

Forumguru
Ik vind 202pk uit een ‘kleine’ 1.5TSI toch wel wat veel… zou me vragen stellen bij betrouwbaarheid van de onderdelen op lange termijn…

Golf R of Leon Cupra halen 300 pk of meer uit een 2.0TSI, dus 200pk uit een 1.5 TSI, moet ook mogelijk zijn…
 

BelKodi

Senior Member
Ik begrijp wat je bedoelt maar die onderdelen, bvb intercooler, turbo enzo zijn natuurlijk ook voor dat vermogen gemaakt dan…
 

Bakboord1

Forumguru
Ik ben al zo oud dat een 1.9 TDI met 90 pk snel was en de 110pk met rode i al helemaal snel.
Ook toen vonden mensen het waanzin 110pk uit een 1.9 liter motor.
De 1.6-jes uit de formule 1 gaan richting de 1.000 pk dus er is technisch nog wel wat mogelijk.
 

eriktv

Forumguru
@BelKodi ik heb een Superb van 2012 met een 2.0TDI, dus pas op met appels en peren ;). Ik wou alleen aangeven dat je ook de 19% toename in pk’s en 22% in Nm goed merkt, vooral op hogere snelheden. Heerlijk, zo’n duw in de rug als je bij 160 nog even een peut gas bij geeft :yeah:
 
Bovenaan Onderaan