Turtle's Skoda Kodiaq White no chrome

@Jpturtle Ik heb een combinatie gedaan van beide met mijn eigen installatie :) Alleen tape houdt het niet met 250+ was ik bang voor maar misschien was het overkill. Lip voor heb ik alleen met schroeven. Die zit vast genoeg!

Fototje van onder mijn lip. Beetje vies maar je kunt wel zien hoe het zit!

Bekijk media item 6746
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Zoiets moet, jammer genoeg, altijd geschroefd worden, anders komt het zowiezo los. Ben er ook niet echt fan van, maar goed onderkant zie je toch niets van :D
 

Jpturtle

Forumguru
Thanx @Boomboom280 :thumbsup:

Lip maakt mij niet zo uit. Lijmen en schroeven in kunststof net als de achter hoekspoilers zal de manier worden.

De skirts gaan natuurlijk op de stalen dorpels en daar wil ik geen roest. Alleen lijmen schijnt te kunnen, speciale supersonische lijm ofzo :pardon:
Bij in en uitstappen zitten de skirts natuurlijk gewoon in de weg en met de derde zitrij is een misstap natuurlijk zo gemaakt. Dus schroeven erbij plaatsen is wellicht verstandig.
Ik zal dan de dealer vragen de gaten netjes te behandelen tegen roest en alle staalsplinters goed te verwijderen.

Gelukkig een uitmuntende monteur bij de dealer die heel goed luisterde en meedenkt. Heb echt vertrouwen in hem:thumbsup:

Komt vast goed.
 
Ik heb ook een anti roest middeltje wat ik af en toe eens spuit. Maar de schroeven zijn goed gecoat nu dus ik ben er niet heel erg bang voor! :)
 

Jpturtle

Forumguru
Ja inderdaad het zal allemaal wel meevallen. Ik zal het goed bespreken dan weet de dealer wel wat ze aan het doen zijn.

De Beer zal nog lager en breder gaan ogen en dat is het doel. De carbon look maakt hem voor mij weer net dat beetje specialer. Oké oké echt carbon heeft de voorkeur maar anders dan een bizarre set uit China heb ik niets kunnen vinden. Second best dan maar :jaja::D

Foto zullen snel volgen :thumbsup:
 

Cordoba

Forumguru
Wat maakt dat zwarte dak, er voor het gezicht een totaal andere auto van zeg. :thumbsup:


Ik heb ook een anti roest middeltje wat ik af en toe eens spuit. Maar de schroeven zijn goed gecoat nu dus ik ben er niet heel erg bang voor! :)
Minstens zo belangrijk is de behandeling van de geboorde gaten: pakweg sinds een kwart eeuw, is het staal van een auto niet gewoon staal, maar verzinkt staal, waardoor zelfs zonder lak, nergens het staal aan de blote buitenlucht wordt blootgesteld. Als je in zo'n plaat een gat maakt, ga je dus door een laagje zink, plaatstaal en weer een laagje zink. De binnenkant van het gat ligt dus ineens aan de (vochtige) lucht, en dat moet je dus goed beschermen. Nu helpt het electrochemische proces van corrosie wel dat het zink toch het blootliggend staal nog beschermd, maar als het staal in het gat netjes is beschermd gaat het toch langer goed.
 

Jpturtle

Forumguru
Wat een kennis zit hier toch :dankje::dankje:
Mijn gedachte word hier op zeer onderbouwde manier bevestigd.

Dan heb ik enkel nog de vraag of deze bescherming niet beschadigd word als de schroef/parker hier later ingedraaid word.
Misschien vergezocht maar als ik er dan toch zoveel werk van maak is dit een kleinigheidje :D
 

Jpturtle

Forumguru
Ik ben ook erg tevreden over het dak. De metallic houd de boel sprankelend. En de D stijl vrij van wrap bevalt mij met de dag beter en beter. Echt heel blij mee.
 
Wat maakt dat zwarte dak, er voor het gezicht een totaal andere auto van zeg. :thumbsup:



Minstens zo belangrijk is de behandeling van de geboorde gaten: pakweg sinds een kwart eeuw, is het staal van een auto niet gewoon staal, maar verzinkt staal, waardoor zelfs zonder lak, nergens het staal aan de blote buitenlucht wordt blootgesteld. Als je in zo'n plaat een gat maakt, ga je dus door een laagje zink, plaatstaal en weer een laagje zink. De binnenkant van het gat ligt dus ineens aan de (vochtige) lucht, en dat moet je dus goed beschermen. Nu helpt het electrochemische proces van corrosie wel dat het zink toch het blootliggend staal nog beschermd, maar als het staal in het gat netjes is beschermd gaat het toch langer goed.

Absoluut waar! Dit is een of ander kruipgoedje! Wou er ook alleen maar mee zeggen dat de buitenkant van de schroeven nu helemaal dichtzit en dus zorgt dat er geen ruimte meer is voor vocht. Ook kruipt het waar het moet zijn en dat is tussen de schroef en waar het schroefgat zit! Zeker een goede uitleg @Cordoba
 

JeSko

Forumguru
Maxton dikke prima! Is erg hot momenteel in de tuninscene. Had gezien dat ze ook één spoilerlip voor mijn S2 hadden, wat je niet vaak ziet, zulke stukken voor een S2.

Anyways, gaat goed staan! :thumbsup:
 

Jpturtle

Forumguru
Maxton was eigenlijk tweede keuze, had eerst bij SuperSkoda besteld maar dat ging mis. Ik heb gezocht en geen verschillen gevonden tussen de spoilers van beide bedrijven. Copy paste denk ik
Wel fijn is dat het allemaal dezelfde carbonlook print is. Nu kunnen de achterhoek splitters van Superskoda gewoon blijven

Morgenochtend gelijk dealer bellen voor een afspraak.

Die front lip voor S2 is mooi subtiel:thumbsup:
Vind die soort van tanden erg dik.
Verder is Maxton niet zo schreeuwerig, wat mij erg bevalt.
 
@Jpturtle Volgens mij is de superskoda en maxton exact hetzelfde! Enige verschil is dat op die van superskoda geen stickertje van maxton zit! Op die van mij zaten zelfs de partnummers van maxton :)

Wanneer komt het eronder? :D
 

Jpturtle

Forumguru
Zijn dus zoals het lijkt dezelfde spoilers.:D

Deze week plaatsen, morgen word ik gebeld voor de afspraak. :thumbsup: stickertjes kunnen er vast af. Al vind ik ze wel subtiel.
 
Bovenaan Onderaan