Turtle's Skoda Kodiaq White no chrome

Jpturtle

Forumguru
Was er natuurlijk al wel een tijdje mee bezig.
Maar nu kwam het zo uit dat ik morgen vrij ben en TVS een plekje vrij had.
1+1=3 :thumbsup:

Het contact via mail liep er netjes en vlot dus het vertrouwen in TVS is goed.
Dit samen met alle positieve geluiden op het internet maakt de keuze eenvoudig.

Morgen 10.30 in Varseveld, 140km rijden maar ben nu al benieuwd naar de terugweg.
 

Jpturtle

Forumguru
Potverdikkie, met mijn goede zin naar Varsseveld gereden. Wat blijkt, een te nieuwe Ecu.... Dus DSG stage 2+ vandaag Ecu stage 2 zal later moeten, de heren van TVS houden mij op de hoogte :thumbsup:

Wordt vervolgd.
 

Jpturtle

Forumguru
Vanmorgen om 8.30 vertrokken en nu weer thuis. De Ecu update stage 2 laat dus nog opzich wachten. Maar de DSG update stage 2+ zit erin. Best een verschil. Veel rustiger en duidelijk een verbetering. Precies de vinger erop leggen kan ik niet maar het gevoel is super. Ook lijkt het erop dat het verbruik iets minder is. Dit zal ik de komende tijd is in de gaten houden, al is dat nieuw voor mij. Ik stap in en rij mijn rit, alleen met tanken wil ik er nog wel eens naar kijken.

Dan de boys van TVS, wat een mooi bedrijf met giga veel kennis. Keurig ontvangst, duidelijke uitleg en ze hebben mijn verwachting meer dan waar gemaakt. De gemaakte afspraken duidelijk en netjes op papier meegekregen voor de Ecu stage 2 als die uit is. Kan niet anders zeggen dan chapeau :thumbsup:
 

BelKodi

Senior Member
Top! Gek dat de aanpassing van de DSG je al het geeft dat de wagen verschillend aanvoelt :)
Moet de DSG bij het aanpassen van het extra vermogen bij de ECU update nogmaals aangepast worden?

En nog een vraag: jij rijdt ook nog met een splinternieuwe wagen. Heb je geen schrik voor fabrieksgarantie moest er iets schelen en men er achter komt dat er motortuning werd gedaan, of wordt daar niet zo veel achter gekeken in NL?
 

Jpturtle

Forumguru
Schakelmomenten zijn verbeterd, dat voel je. Verwacht geen grote verandering als bij verlagen of zo iets. Klein verschil.

DSG is nu klaar en zal gelijk blijven naar ik begreep.

Ik zal naar mijn dealer open en eerlijk zijn. Mijn vorige Kodiaq heeft geen enkel probleem gekend met 130.000km in 4jr. Ik verwacht dan ook geen problemen. Ik zal het ook bij software laten en geen hardware matige aanpassingen laten doen dat lijkt mij een ander verhaal. Ik heb het vertrouwen wel in deze motor, ook met stage 2.
 

Jpturtle

Forumguru
Zoals ik al verwacht had kan ik het allemaal niet loslaten. Tuning is echt een verslaving:sterretjes:
Nu de ECU tuning op zich laat wachten ben ik de cijfers op een rijtje gaan zetten. TVS geeft aan tot 200pk te komen met de stage 2 tuning voor mijn 1.5 TSI. En dat woordje tot irriteerde mij. Als groot kind zijnde wil ik natuurlijk gewoon minimaal 200pk op de uitdraai van de vermogensbank :yeah::rockon::cheer:

Nu ben ik aan het kijken hoe ik dit met kleine aanpassingen kan bereiken.
Mijn ideeën :
- K&N luchtfilter inlay, Iemand ervaring hiermee, of misschien goede ervaringen met een ander merk?
- Ondanks dat ik met mijn 30.000 km p/jr graag 95 wil tanken zou ik voor de tuning natuurlijk 98 kunnen tanken. Is dit een idee om voor de test net wat meer eruit te krijgen of gaat dit later dan problemen geven?

Mijn Kodiaq moet probleemloos blijven, dus kleine dingen en geen grote aanpassingen zijn voor mij nog mogelijk.

Alle input is welkom, dus shoot :pardon:
 

Bakboord1

Forumguru
Het filter gaat je niets brengen vermoed ik.
98 benzine is altijd beter voor je auto.

Je weet hopelijk dat een rollenbankmeting een resultaat geeft dat is berekend door een aantal correctiefactoren op de uitkomsten toe te passen!? Het is dus geen exact getal.
Koude lucht bevat meer zuurstof dus zul je op een koude dag een hoger vermogen hebben als de ruimte niet te veel wordt verwarmd.

Ik snap je gevoel maar wat maakt het nu echt uit of je 192pk, 200pk of 205pk haalt?
Met een downpipe of racekat eronder kom je net iets hoger maar dat kost meer het dubbele voor een paar pk extra.
 

Jpturtle

Forumguru
Dank voor je reactie.
Allemaal waar wat je schrijft, maar het zou toch leuk zijn om de 200 aan te tikken:tegek:
Over filters lees ik zoveel verschillende verhalen, dat ik het ook niet meer weet.
De 80,- is overeen te komen en en K&N is te reinigen dus op lange termijn niet (veel) duurder dan origineel.

Downpipe of racekat gaat mij te ver, het blijft een familiebak die Kodiaq, dan maar niet de 200 aantikken :-)
Gelukkig heeft TVS de vermogensbank nog net niet buiten staan en de temperaturen beginnen al te dalen :D

98 benzine is, zeker nu, gewoon schrikbarend duur, wellicht is het de moeite waard om het verbruik eens te testen, dan zou het nog mee kunnen vallen. Iemand ervaringen hiermee?
 

Bakboord1

Forumguru
Laatst was er nog iemand op dit forum met een filter die wel meer aanzuiggeluid hoorde maar niet direct dacht dat het heel veel deed. Als je op zoek gaat dan krijg je volgens mij geen sluitend bewijs dat een ander filter heel veel brengt.
Zelf heb ik lang geleden een K&N filter gehad in een vw vento TDI. Maar dat was geplaatst gelijk met een tuning dus geen idee wat het bracht.
Een open filter heb je wel zeker niets aan. Dan pak je warme lucht en verlies je vermogen.

Mocht je een filter nemen let dan op dat je na het reinigen niet te veel olie op het filter doet. Daar houd je luchtmassameter niet van heb ik gehoord.

Off topic: leuk topic heb je er van gemaakt. Leuk om te lezen wat je allemaal hebt gedaan met je auto. Het resultaat mag er zijn. Ik ga nog even op zoek naar je vorige auto en je tuningervaringen daarvan. Wil mijn 1.4 150pk ook iets meer spice gaan geven.
 

Jpturtle

Forumguru
Off topic: leuk topic heb je er van gemaakt. Leuk om te lezen wat je allemaal hebt gedaan met je auto. Het resultaat mag er zijn. Ik ga nog even op zoek naar je vorige auto en je tuningervaringen daarvan. Wil mijn 1.4 150pk ook iets meer spice gaan geven.

Thanx!
Mijn vorige Kodiaq was standaard. Deze nieuwe is echt een 2.0 :D

De K&n kan ook niet echt kwaad dus wellicht maar gewoon proberen, en dan dus wel een tijdje voor de tuning om het verschil te kunnen ervaren van alleen het filter. :pieker:
 

Bakboord1

Forumguru
Thanks! Nu zit ik weer de hele avond met de red hot Chili peppers in mijn hoofd (onder de brug).

Maar mooie foto’s en leuk dat het vermaak niet is geëindigd bij het bezit van de zaak. Misschien is het toen zelfs pas begonnen.

I don’t ever wanna feel like I did that day,
Take me to the place I love.

Geen dank, nu hebben jullie liedje ook.
 

Jpturtle

Forumguru
Nog iedere dag geniet ik van deze Beer. Hij rijdt super en ik vind hem echt heel erg goed gelukt met alle mods.
Gelukkig buiten wat kleine dingetjes in de software heb ik eigenlijk niks negatiefs.
Software word vast wel opgelost bij de eerste updates.

Ook aan het samenstellen heb ik veel plezier beleeft, bijna jammer dat hij in 4 maanden geleverd is in tegenstelling tot de leveringsverhalen nu:pardon:
 
Bovenaan Onderaan