Turbo dilemma

E

Ex-lid 2926

Ik heb er al eens eerder over bericht, bij lage toerentallen gas geven hoor ik ook een fluittoon. Doet de auto al vanaf het begin. Ik heb echter wel gemerkt dat het heel afhankelijk is van het seizoen en de weersomstandigheden. Bij lage temperaturen is er geen fluit te horen. Mijn Octavia vertelt mij dus of het zomer of winter is. Heb de dealer er al een paar keer opmerkzaam op gemaakt bij de onderhoudsbeurten. Volgens de dealer was er niets aan de hand. Het internet al een aantal keren afgestruind en van alles tegengekomen. Van beschadigde turbo's, lekke pakkingen tot scheurtjes in geribbelde slangetjes. Ik stoor mij er er niet meer aan. Ik houd het maar op een communicatievaardigheid van mijn O2.
 

Havana

Forumguru
Update, gisteren is men dan eindelijk begonnen met werken aan de auto. JB was een week dicht i.v.m. vakantie en er waren anderen wachtenden voor me. Gistermiddag maar eens gebeld, goed nieuws gekregen want de lekkende versnellingsbak was "slechts" een keerring. De bak zelf is gewoon nog goed. Gelukkig.

Vanmiddag nog maar eens bellen hoe ver ze gekomen zijn. Ik was van plan zondag op vakantie te gaan, maar ik vrees dat ik dit nog een dagje (minimaal) moet uitstellen.
 

Havana

Forumguru
Helaas, pas dinsdag klaar. Eerder kan ik niet op vakantie. Flink balen maar het is niet anders...
 

Havana

Forumguru
En om 't verhaal nog erger te maken: morgen moet ik bij m'n schoonouders de Citroën weer inleveren, dinsdag heb ik geen oppas voor m'n twee kids (9 mnd en 2,5 jaar) en moet ik vanuit Den Bosch naar Dieverbrug zien te komen met het OV. Wish me luck...
 

Havana

Forumguru
Klopt inderdaad. Zit te denken om een Megane 1.5 dci te kopen met weinig kilometers (dwz < 130.000).

Maar helemaal serieus is 't niet, want ik denk dat ik niet genoeg krijg voor m'n O2. Het is een beetje als experiment.

Ik moet wel zeggen dat ik heel bang voor een kapotte turbo en roetfilter. Morgenochtend nog maar eens bellen met Jos, misschien laat ik de turbo alsnog preventief vervangen.
 

Havana

Forumguru
Op zich is dat niet zo dom zo lang je het eruit haalt. Ik had de auto met gebreken kunnen verkopen voor 4250. Reparaties kosten me 2500. Dus als ik 'm voor minimaal 6750 verkoop maakt dat qua geld niks uit.
 

Jewepe

Forumguru
Die € 6750,- is alleszins reëel om te verwachten bij verkoop. Volgens mij staan de kopers zelfs in rijen van drie voor de deur bij die prijs :jaja:
 

Havana

Forumguru
Daarom ben ik daar flink boven gaan zitten. 8000 is misschien wat veel, maar gezien de kosten die nu gemaakt zijn misschien niet eens zo belachelijk. Ik probeer t het gewoon, lukt het niet dan is het zo.

Overigens is 6750 de prijs die ik zelf heb betaald bij aanschaf :eek:
 

Desperado

Forumguru
Ah, over nagedacht. Gelukkig. Goeie redenatie waar niks meer tegenin te brengen is behalve dan dat je nu weet wat je hebt en wat je terugkoopt is een gok.
 

VEEJAY

Forumguru
Reizen vanuit het westen naar Dieverbrug ben ik bekend mee, laatste stukje met de bus vond ik wel leuk. Maar een keer met Tinus meerijden in de TDI bus is ook wel gezellig. Had ook een keer een Polo mee, een oud modelletje maar hij reed verassend goed, gelukkig rookte ik toen nog.
 

Havana

Forumguru
Morgen ophalen. Oma past op de kids. Ik pak de trein naar Zwolle en fiets het laatste stuk op de racefiets. Stukje van 45 km dus stelt geen fluit voor.

Net Jos aan de lijn. Vanmorgen overlegd over turbo, ik stelde voor preventief te vervangen. Nu blijkt dat ie in perfecte staat is :)

Me wel laten verleiden tot tuning, beetje korting gekregen :)

Ook definitief besloten door te rijden met de auto. Advertentie weer verwijderd.
 
Bovenaan Onderaan