Turbo dilemma

Cordoba

Forumguru
@havana1982 Ik denk dat een bezoek aan JB wel echte duidelijkheid brengt, daar is voldoende kennis en ervaring aanwezig. Het gefluit kan bijvoorbeeld afkomstig zijn van lucht die langs de randen van de turboschoepen stroomt, maar het kan bijvoorbeeld ook het lager van de turbo zijn, daarom is het zo lastig om er iets over te zeggen. JB haalt je turbo wel uit elkaar, en kan 'm dan beoordelen, en dus een goed advies geven.
 

dirkkroneman

Forumguru
Ja maar zoals ik al zei komt dat door mijn cold air intake met open luchtfilter. Dan hoor je het veel beter. Zet ik het originele luchtfilterhuis terug dan hoor je "slechts een belletje/rammeltje".
 

Havana

Forumguru
De afspraak is gemaakt, 17 juli breng ik de auto naar Dieverbrug. Regulier onderhoud en distributieriem laat ik dan sowieso doen, heb afgesproken dat er ook naar de turbo wordt gekeken.
 

Dnet

Senior Member
Misschien nog een andere invalshoek; ik heb ook een tijd hoge fluit gehad, hoe hoger de toeren, hoe harder de fluit (wel geen Skoda). Na een tijdje zoeken bleek het door het voorstestuk van de uitlaat te worden veroorzaakt. Omdat deze recentelijk vervangen was, nog een nieuwe besteld en erin laten zetten; geen verschil....
Oplossing: vervangen van de volledige uitlaat door een van het besbetreffende automerk...
 

Joske

Forumguru
kan idd toch iets helemaal anders zijn, mss toch iets in de uitlaatlijn zoals sommigen al opperden ;)
 

LT83

Forumguru
Ja je hoort hem natuurlijk sowieso iets afblazen. En bij sommige toerentallen en hoeveelheid gas hoor ik ook kortstondig een fluitend geluid, dit is echter 100% de luchtstroom die door de metalen buis trekt.
Het lijkt mij overigens hoogst onwaarschijnlijk dat dit geluid door de wijzigingen in de downpipe komt. Een grotere downpipe zal je meestal juist een voller en brommeriger geluid geven.
 
Bovenaan Onderaan