Tuner's Skoda Octavia RS Combi TDI DSG met veeel optie's...

Topic in 'Mijn auto' gestart door Tuner111, 08-05-2015.

1. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

In dat geval maakt de volgorde toch niks meer uit? :pieker:
    (aangenomen dat er voor de velgen ook een andere spons/doek/washandje of wat dan ook wordt gebruikt dan voor de rest... :) )

2. Cordoba

Cordoba Forumguru

Normale autoshampoo's zijn allemaal biologisch afbreekbaar, dus dat is in principe geen probleem. Wax is nagenoeg altijd afkomstig van carnauba-bomen (vandaar dat het vaak carnauba wax wordt genoemd) alleen worden daar vaak geur en kleurstoffen aan toegevoegd, en eventueel middelen om de wax dunner te maken). Vergis je daarnaast niet in 'natuurlijke' stoffen: die zijn regelmatig kwalijker dan stoffen die uit een chemische fabriek komen.

Overigens zijn de shampoo's van wasstraten en wasboxen wel erg agressief, een waxlaag die met handwassen een half jaar meegaat, is met een paar keer wassen met de shampoo van wasbox/wasstraat verdwenen.

Laatst aangepast: 29-11-2017
  3. Tuner111

Tuner111 Forumguru

uiteraard ook aparte doekjes :)

4. Cordoba

Cordoba Forumguru

Eerst de velgen regel (met aparte emmers en materiaal) heeft een reden: de meeste velgenborstels kunnen behoorlijk spetteren, als je dan net de lak schoon hebt, dan zitten er vuile spetters op de lak rondom de wielkasten. Overigens is dit ook afhankelijk van de gebruikte borstel en het model van de velgen, bij een aparte washmitt heb je dat probleem niet of nauwelijks. Dat je vervolgens de onderdorpels en dergelijke met hetzelfde water wast is een persoonlijke keuze.

Overigens je hebt toch een coating op de auto @Tuner111 ? En dan toch Bathe+ als shampoo?
    Geen last van lichte/donkere vlekken met Bathe+, of droog je na ieder paneel?

5. Tuner111

Tuner111 Forumguru

Bathe+ laat je coating laag langer meegaan :) en geen probleem met opdroogvlekken hoor... ik was ook de wagen niet in de zon en in spoel elke kant na het wassen direct af :)

CDK en dirkie996 vinden dit leuk.
  6. Cordoba

Cordoba Forumguru

:pieker: Ik weet niet beter dan dat een coating van kwarts gewoon meegaat zonder einddatum. Alleen bij polijsten van de coating verdwijnt ie (als ie tenminste netjes is aangebracht). Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten, waarom een dun glaslaagje (dat is kwarts uiteindelijk) van je lak zou verdwijnen als de hechting aan de lak tenminste goed is.

7. Tuner111

Tuner111 Forumguru

deze vergaat wel degelijk hoor :) kijk maar op de site van gyeon zelf. voor mijn laag (prime) geven ze een duurzaamheid van: >12 maanden of 20.000 km. deze kan je verleggen door het gebruik van Bathe+.

als je een durabead aanbrengt geven ze een duurzaamheid van: tot wel 25000km/24 maanden en dan kan de de booster er bovenop nog doen dan werk je laag zeker nog eens 12 maanden langer en dan met Bathe+ word deze dan nog verlengt :)

links:
    prime: http://gyeonquartz.nl/product-guide/q2-prime
    durabead: http://gyeonquartz.nl/product-guide/q2-durabead
    Booster: http://gyeonquartz.nl/product-guide/q2-booster

Bij mijn volgende wagen komt er in ieder geval een durabead + booster op de wagen voor de beste bescherming zonder folie :)

Cordoba vindt dit leuk.
  8. philippe bakker

philippe bakker Forumguru Donateur

Ik was hem gewoon niet

oco1979, B.Stuurder, dirkie996 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. EdK

EdK Forumguru

Geloof dat jij hem met gist insmeert in de hoop dat hij groter word....:deuk:

B.Stuurder en Tuner111 vinden dit leuk.
  10. philippe bakker

philippe bakker Forumguru Donateur

Ik smeer er modder op :)

11. EdK

EdK Forumguru

Moet je laten doen, is veel fijner.....:pieker::pardon:

B.Stuurder vindt dit leuk.
  12. B.Stuurder

B.Stuurder Forumguru

Ik krijg zo langzamerhand last van mijn nieuwsgierigheid naar jouw persoon @EdK , maar ik ben niet zeker of ik je veilig zou kunnen ontmoeten, zonder kogelvrij glas tussenin :deuk:

Japanese Power vindt dit leuk.
  13. EdK

EdK Forumguru

Ach @B.Stuurder een 4 tal leden hebben het ook zonder problemen tijdens de carclean demodagen overleeft zonder kogelvrijglas...
    En ik heb ze na de eerste ontmoeting de kans gegeven om te vluchten, maar dat is niet gebeurd..
    Dus tsja waar zou je bang voor moeten zijn, doe geen vlieg kwaad hoor...alleen spinnen druk ik plat omdat ze in kasten schijten !
    Dus tsja die angst die praat je je helaas zelf aan, dus maar eens een therapie "angstaanvallen onderdrukken " aanvragen ??:deuk::deuk:

B.Stuurder vindt dit leuk.
  14. B.Stuurder

B.Stuurder Forumguru

Guess so :deuk:

EdK vindt dit leuk.
  15. CDK

CDK Forumguru

Bath+ en Cure geven een coating een boost en laten hem zeker wel langer mee gaan :jaja:

16. Kurtje

Kurtje Forumguru

Inderdaad heel mooie methode Bram, maar dan nog kan je beter eerst je velgen doen en dan je wagen.
    Het zuiver maken van je velgen brengt altijd vuil met zich mee (borstel, washandschoen) dat zich met spetters op je zuivere lak gaat zetten... Wanneer je dan gaat drogen, ga je dit uitsmeren... Het is maar een tip, ik heb na 80k km nog geen waskrassen op een zwarte wagen door deze methode toe te passen.

17. Tuner111

Tuner111 Forumguru

Sold !

mag dicht ;)

oco1979, CDK, ertromp en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. leon-cupra

leon-cupra Forumguru

Blijft hij trouwens in de regio?

19. Tuner111

Tuner111 Forumguru

Neen

20. HarrieSkoda

HarrieSkoda Forumguru

Rap gegaan zeg!

Deel deze pagina