Tuner's Skoda Octavia RS Combi TDI DSG met veeel optie's...

Topic in 'Mijn auto' gestart door Tuner111, 08-05-2015.

1. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Sorry, nog even verder :ot:

Ja hoor, zet een ton of 16 op je plat dak????
    Zo'n 4 meter wateropvang zoals waar @leon-cupra het over heeft kan dus bij een hoogte van 1 meter ongeveer 12 duizend liter bevatten. daar komt het gewicht van het reservoir nog bij.
    Natuurlijk kan het kleiner, maar dat zet ook geen zoden aan de dijk: in zo'n appartementengebouw wonen al gauw 12 gezinnen/gezinnetjes, die moeten allemaal akkoord gaan met de plaatsing, en horen er dan ook allemaal van te profiteren......

#niet zo'n goed argument ;).

Cordoba vindt dit leuk.

2. oco1979

oco1979 Forumguru

als je maar geen verstopping krijg door gescheiden circuit,te weinig watervolume om genoeg te kunnen wegspoelen(das werk voor ontstoppngsdienst,die hebben werk zat met al eco afwatering)

3. Kurtje

Kurtje Forumguru

Mag ik vragen waarom je eerst de auto wast en erna pas je velgen?

4. HarrieSkoda

HarrieSkoda Forumguru

Doe jij dit niet dan @Kurtje ?
    Als je eerst je velgen wast komt er allemaal (ijzer) remstof in je emmers terecht. Dat wil je echt niet op je lak.

5. EdK

EdK Forumguru

Zie het als volgt, als je jezelf wast dan doe je ook niet eerst je kont en dan je gezicht...maar eerst je gezicht en dan je kont.
    En je weet ook wel wat de reden hiervan is... toch??
    wel vandaar dat je eerst je lak doet en dan je velgen, wat je wel kunt doen is de velgen vast inspuiten met reiniger zodat de boel kan intrekken....

oco1979 en eriktv vinden dit leuk.
  6. dirkie996

dirkie996 Forumguru

Ge gelooft dat toch niet zelf, dat het zeepsop van uw wagen te wassen, bij jullie ter plaatse wordt gefilterd en er drinkwater van gemaakt wordt?
    Regenwater dat wordt opgevangen, komt van de daken. Hetgeen dat van uw parking in de putjes loopt, wordt apart afgevoerd in de riolering. Moest dit naar uw regenput lopen, dan zou na één wasbeurt van uw auto, uw regenput besmet en vervuild zijn.
    Regenwater wordt bij ons ook gebruikt voor wasmachine en sproeien in de tuin. Je mag tenslotte nooit of te nimmer regenwater op het leidingsnet steken. Daar staan zware boetes op.
    Wat wel veel gebeurt, is dat het vervuilde water vanuit 'n verzamelput wordt verpompt naar de rioleringen ( meestal door hoogteverschil in buizen).

Laatst aangepast: 29-11-2017
  7. B.Stuurder

B.Stuurder Forumguru

Oh....:nailbiting::deuk::deuk:

8. B.Stuurder

B.Stuurder Forumguru

Eerlijk gezegd doe ik wel eerst de velgen en dan de auto.......maar dan wel met nieuwe emmers water natuurlijk (2 emmer systeem). En ik gebruik niet hetzelfde washandje voor mijn gezicht als voor mijn kont :deuk:

dirkie996 en Tuner111 vinden dit leuk.
  9. Tuner111

Tuner111 Forumguru

Ik was met de 4 emmer methode zodus maakt dit niet uit

10. B.Stuurder

B.Stuurder Forumguru

ik ook dus...;)

11. EdK

EdK Forumguru

Ja maar jij staat nog samen met de vriendin onder de douche........ Hier past dat niet meer in de cabine.....:deuk:

12. dirkie996

dirkie996 Forumguru

Ja, en Bram krijgt er zelfs nog z'n telelens tussen:D

13. B.Stuurder

B.Stuurder Forumguru

Volgens mij doet hij vooral close up fotografie, dus dat zal wel gaan

dirkie996 vindt dit leuk.
  14. EdK

EdK Forumguru

met een telelens ? :pieker:

15. B.Stuurder

B.Stuurder Forumguru

yep. Je kan fotograferen of je kan het niet.
    Het zou mij niet lukken met deze dames, maar sommige mannen kunnen dat...

16. dirkie996

dirkie996 Forumguru

Anders heb je direct 'n sta-tief:D

oco1979 en B.Stuurder vinden dit leuk.
  17. B.Stuurder

B.Stuurder Forumguru

Ik zie op Facebook die foto's voorbijkomen, en ja @dirkie996 , ik snap niet hoe hij stil kan blijven zitten bij sommige dames. Maar terug on-topic, anders denken de mensen nog dat ik altijd zoveel off-topic ga...

18. Kurtje

Kurtje Forumguru

Eigenlijk erg om te zeggen maar het is een van de eerste regels van detailing om je velgen te wassen voor je de rest van de auto doet ...

Ik was eerst mijn velgen, onderkant van de dorpels en uitlaten met hun eigen emmer.
    Hierna was ik de volledige auto, met de 2 emmer methode (andere emmers)

Reden hiervoor is dat de velgen inderdaad altijd het meest vuil zijn, wanneer je eerst je lakwerk gaat doen en erna je velgen ga je altijd vuil op je zuiver lakwerk krijgen. Dit zie je wel niet altijd, maar je gaat na verloop van tijd waskrassen krijgen...

Ik zou dus altijd aanraden Bram om in het vervolg eerst je velgen te doen, en daarna je lakwerk...

19. Kurtje

Kurtje Forumguru

Inderdaad, dit is de 'juiste' methode, als in de meest veilige methode...

20. Tuner111

Tuner111 Forumguru

ik gebruik de 4 emmer methode ;) dus 2 emmes voor het wagen en 2 aparte emmers enkel voor de velgen ;)

Deel deze pagina