Tuner's Skoda Octavia RS 245 Berline "Octavius Rsus 'Codename': Red Baron"

Spector

Forumguru
Haha xD

Een Rs3 he..

RS3?

ABT_Audi_RS3_tuning_nardograu_ERF_-1920_3_4_Front.jpg
 

Spector

Forumguru
Leuk, maar ik vind die zonder kofferbak leuker! Rijdt er hier ook 1, stage 3 - ca. 380pk + nog een beetje winst door aangepast uitlaatsysteem een bommetje op wielen.
 

leon-cupra

Forumguru
Tijdje geleden een RS3 vol horen vertrekken .... "eargasm" :dankje:

De sportback zou bij mij toch ook wel de voorkeur hebben, moest ik ooit in de mogelijkheid zijn om zoiets te kopen(we zijn er aan aan het werken :jaja:). Vind de sportback er "dikker" uitzien dan de sedan. Ook de instap achterin de sedan is zo vervelend. Zeer ongemakkelijk.

En RS3 is toch wel redelijk haalbaar, @Tuner111? Mooie jonge okkazie kan je al vinden tussen de 45 en 50k.

Wat ik ook wel een gruwelijke "bak" vind, is een M2. Kerel paar straten verder rijdt een M2. Af en toe passeert hij voorbij ons huis ... dat geluid .... maakt je zo "hebberig ... Moest ik 50k te besteden hebben .... :pieker:
 

Tuner111

Forumguru
@leon-cupra

het is zeker haalbaar hoor met de tijd.. al zou ik een rs3 eerder nieuw kopen.. maar das mijn mening natuurlijk :D

maar de baron blijft zeker nog enkele jaren als daily dienen en erna als track wagen. dan gaan we wel verder zien naar een RS3 als hij nog bestaat tenminste
 

leon-cupra

Forumguru
Nieuw is zo een kapitaalvernietiging. Als je ziet wat een nieuwe kost en wat er dan eentje met 20k kost :banghead:
Met hetgeen ja minder betaald, kan je zo al opsparen voor een RS4 :D

Ben beetje beroepsmatig bezig met het zoeken naar wagens, als je ziet dat je op een fabia combi reeds 2 tot 3000 euro (netto 16.000euro) kan besparen voor wagens met 0km (1dagsinschrijving) dan ga je mij toch niet veel meer zien bij de dealer voor een nieuwe. :jaja:
 

Tuner111

Forumguru
Vrijdag mogend 7 uur vertrokken naar AR Performance in Zolder om de baron zijn laat verjaardagscadeau te laten installeren. Namelijk een KW DDC kit..

Eens aangekomen mocht ik direct de brug op om de baron te laten verlagen.


Ik had gekozen voor een KW DDC kit vanwege ik DCC had en die lekkere optie niet kwijt wilde.

Op een mum van tijd waren alle wielen er af en begon de monteur eraan.

en niet veel later was de eerste al gedaan

En nog niet veel later waren ze allemaal al gedaan

Dan kwam het grote moment de eerste touchdown.. de eerste keer ik de baron ga zien in low life modus

Was direct inorde.. de monteur is er nog effe mee gaan rijden zodat hij kon zien of alles perfect was. na die rit heeft hij alles nog eens nagemeten en genoteerd. De uitlening zal pas na 500 km gebeuren omdat de veren en dempers zin moeten zetten.

Mijn eerste indrukken in het naar huis rijden waren meer dan goed ! zo veel straker op de weg, minder bodyroll en toch even al dan niet meer comfort dan het oem onderstel. onderweg ook even lopen spelen tussen Comfort/normaal & sport. nu voel je pas echt de verschillen. bij het oem onderstel was het onderscheid niet zo duidelijk aanwezig maar nu des te meer. Ik kan niet anders dan dit systeem aanraden aan iedereen die wil verlagen en dcc heeft !

ten slotte even nog wat foto's deze mogend genomen

En natuurlijk de voor en na foto's
 
Bovenaan Onderaan