Tuner's Skoda Octavia RS 245 Berline "Octavius Rsus 'Codename': Red Baron"

Tuner111

Forumguru
Als ik die 2de foto bekijk reed je gemiddeld 75km/u

Hoezo het merendeel aan 200+? Denk dat uw verbruik dan wel hoger zou liggen?

na bij Keulen hebben we toch 30 min in de file gezeten... dat haalt een gemiddelde heel hard naar beneden + nog de b wegen waar je max 100 mag kom je op dat gemiddelde :)
 

B.Stuurder

Forumguru
Dat verbruik is geweldig. Dat heeft wel sterk te maken met het maken van flinke afstanden denk ik, ook aan hoge snelheden. Als je eenmaal rolt dan kost het minder energie dan wanneer je steeds die massa op gang moet brengen.
Die RS 245 is wellicht toch wel een leuke optie voor de volgende, als de uitstoot niet grenzen passeert die in het paniekerige en übernette Nederland als onbehoorlijk worden beschouwd. Pffff.
 

philippe bakker

Forumguru
Dat verbruik is geweldig. Dat heeft wel sterk te maken met het maken van flinke afstanden denk ik, ook aan hoge snelheden. Als je eenmaal rolt dan kost het minder energie dan wanneer je steeds die massa op gang moet brengen.
Die RS 245 is wellicht toch wel een leuke optie voor de volgende, als de uitstoot niet grenzen passeert die in het paniekerige en übernette Nederland als onbehoorlijk worden beschouwd. Pffff.
Ik heb ook schrik dat dat erger en erger gaat worden. Men gaat ons in de richting van electrisch pushen he
 

vleier

Forumguru
Ik heb ook schrik dat dat erger en erger gaat worden. Men gaat ons in de richting van electrisch pushen he

Hier dat ook al niet echt meer. weinig openbare laadpalen (ervaringen van mijn vader hoor) en niet echt economisch aantrekkelijk. (de goedkoopste elektrische voertuigen waar je een een beetje kilometers mee kan maken kosten al eigenlijk te veel)
 

philippe bakker

Forumguru
Hier dat ook al niet echt meer. weinig openbare laadpalen (ervaringen van mijn vader hoor) en niet echt economisch aantrekkelijk. (de goedkoopste elektrische voertuigen waar je een een beetje kilometers mee kan maken kosten al eigenlijk te veel)
Men doet dat omgekeerd he. Men moedigt niet het gebruik van electrisch aan maar men straft de anderen door CO2 normen en zwaardere taksen enz
 

vleier

Forumguru
Men doet dat omgekeerd he. Men moedigt niet het gebruik van electrisch aan maar men straft de anderen door CO2 normen en zwaardere taksen enz

Ja klopt. Maar zoals het er nu uitziet begint het er steeds meer op te lijken dat juist op het moment dat we allemaal electrisch gaan rijden er niet genoeg stroom word opgewerkt. Aangezien ook over een aantal jaren alleen nog maar electrisch gestookt mag worden.

Ik gooi mijn geld liever op de watersof hoop van de toekomst.
 

Tuner111

Forumguru
Update time ! :)

Afgelopen zaterdag mijn nieuwe downpipe gezet, de originele eruit halen was een hele klus door de sperdifferentieel en omdat het echt vol zit met nog andere dingen. de nieuwe ging erin zoals niks.. dan de aansluiting gemaakt tussen mijn remus middendemper en de HJS downpipe dat was ook een hele klus maar goed alles is mooi gelukt en het resultaat mag er echt zijn !

De sound video: (kijken tot het einde ! )



De aansluiting tussen de 2 delen... voor de zekerheid mooi ingesmeerd met pasta zodat er geen lekken kunnen zijn..


Dan nog een kleine mod gedaan "de intake hose" heeft het nut ? ik denk het niet... is het mooier ja dat wel :D


Tot zover deze update..

Next Mod: Stage 2 tuning en dsg en dit gaat ergens dit jaar nog gebeuren :)

Mvg, Bram
 

Spector

Forumguru
Nice Bram (luister zo ff naar het geluid), maar was die pasta echt nodig? Ik heb het bij een Audi gezien die de downpipe weer moest vervangen en dat ging niet meer vanwege de pasta. De gehele downpipe / middendemper moest toen vervangen worden omdat het niet meer los kon.

Hele mooie mods, dat dan weer wel :yeehaa:
Wat levert die VWR600 op??
 

philippe bakker

Forumguru
Nice Bram (luister zo ff naar het geluid), maar was die pasta echt nodig? Ik heb het bij een Audi gezien die de downpipe weer moest vervangen en dat ging niet meer vanwege de pasta. De gehele downpipe / middendemper moest toen vervangen worden omdat het niet meer los kon.

Hele mooie mods, dat dan weer wel :yeehaa:
Wat levert die VWR600 op??
10% ?
 

Tuner111

Forumguru
Nice Bram (luister zo ff naar het geluid), maar was die pasta echt nodig? Ik heb het bij een Audi gezien die de downpipe weer moest vervangen en dat ging niet meer vanwege de pasta. De gehele downpipe / middendemper moest toen vervangen worden omdat het niet meer los kon.

Hele mooie mods, dat dan weer wel :yeehaa:
Wat levert die VWR600 op??

nodig ? neen.. maar wou zeker zijn. Als het er ooit van onder moet zal het idd een heel werkje zijn maar los komt het wel ;)

over de vwr 600:

ik heb al curven gezien waar je toch 10 a 15 pk wint met enkel de vwr600.. deze is ook de enige dat echt getest is tijdens de vw cup. ik vindt het een hele dikke aanrader !
 

Spector

Forumguru
nodig ? neen.. maar wou zeker zijn. Als het er ooit van onder moet zal het idd een heel werkje zijn maar los komt het wel ;)

over de vwr 600:

ik heb al curven gezien waar je toch 10 a 15 pk wint met enkel de vwr600.. deze is ook de enige dat echt getest is tijdens de vw cup. ik vindt het een hele dikke aanrader !

Met een zaag komt alles los :D

Die VWR600 dus toch maar even over nadenken dan. Ben binnenkort jarig, zet het er wel bij op mijn lijstje. :dankje:
 

Kurtje

Forumguru
De VWR600 is echt een aanrader! Heb hem ook gehad op de Cupra en was er zeer tevreden over!
Mooie updates Bram!!! Ga je veel plezier van hebben, nu de software aanpassing nog :)
 
Bovenaan Onderaan