Tuner's Skoda Octavia RS 245 Berline "Octavius Rsus 'Codename': Red Baron"

Tuner111

Forumguru
het is japans :deuk:

@Tuner111 , hoe lang blijft de coating goed? Wanneer is een herbehandelijk nodig?

wel deze blijft 5 jaar of 60.000 km maar bij de laag goed te behandelen met de juiste producten kan je de levensduur naar 6 a 7 jaar verlengen. Het hangt ook af waar de laag aangebracht word... want niet iedereen kan dat even goed..

en dan heb je ook nog de verschillende coatings van basis naar de beste coating in de wereld:
Gyeon Prime
Gyeon Pure
Gyeon Mohs
Gyeon Mohs+
Gyeon Durabead
Gyeon Duraflex

je ziet het is afhankelijk van veel ;)

Her behandelen kan je na de 5 jaar doen of dan kan je er nog een booster op zetten waardoor de bestaande laag weer voor effe goed is.
 

Cordoba

Forumguru
Levensduur van de coating is van allerlei factoren afhankelijk, zoals hoe goed de voorbereiding (denk bijv. aan ontvetten) is geweest, hoe vakkundig ie is aangebracht, hoe ie is uitgehard én hoe de autogebruiker er mee omgaat, maar je moet in elk geval denken in jaren. Als gebruiker kun je bijvoorbeeld de auto met Bathe+ behandelen, dat werkt voor zo'n coating een beetje vergelijkbaar zoals een shampoo met wax je waxlaagje langer in stand houdt.
 

leon-cupra

Forumguru
wel deze blijft 5 jaar of 60.000 km maar bij de laag goed te behandelen met de juiste producten kan je de levensduur naar 6 a 7 jaar verlengen. Het hangt ook af waar de laag aangebracht word... want niet iedereen kan dat even goed..

en dan heb je ook nog de verschillende coatings van basis naar de beste coating in de wereld:
Gyeon Prime
Gyeon Pure
Gyeon Mohs
Gyeon Mohs+
Gyeon Durabead
Gyeon Duraflex

je ziet het is afhankelijk van veel ;)

Her behandelen kan je na de 5 jaar doen of dan kan je er nog een booster op zetten waardoor de bestaande laag weer voor effe goed is.
dan valt de "investering" best nog mee, op basis van 5 jaar.
Persoonlijk zou ik het er niet aan kunnen geven omdat 100% krasvrij niet te garanderen is, logisch uiteraard. Maar op een rode wagen is de extra glans uiteraard wel zeer knap.
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb net de detailfilmpjes bekeken, maar er zijn 2 verschillende "part 5" filmpjes, en "part 8" ontbreekt (net als 6)
 

Witte76

Forumguru
Man man, ge hebt er een ferm machien van gemaakt. Sjiek sjiek. Ik ben ook nog iets van plan met mijn vrs logo's. To be continued ...
 

CBreedijk

Donateur
Ook in de coating krijg je swirls en waskrassen overigens en tegen steenslag helpt het ook niet @CBreedijk. Alleen de glans en water en vuil afstotende werking is super.

Was dus wishful thinking.
Ach ja (durf t hier bijna niet te zeggen) maar ben toch niet zo’n wasser. Laat staan poetsen (nog nooit gedaan )

Maar de Skoda is de eerste auto die ik wel met de hand was en waar de HD reiniger niet op 125+ bar staat ;)
 
Bovenaan Onderaan