TSI ratel

Spierings

Forumguru
Lijkt mij een reparatie set, alleen dan zonder tandwielen. Mogelijk toch verschil in de verschillende tsi motoren?

Had nog wat foto's gevonden van oud VS nieuw.
a145cs-480.jpg


78a145cs-480.jpg



6e6145cs-480.jpg
 
Laatst bewerkt:

Spinal

Forumguru
Sinds kort hoor ik bij mijn Octiavia 1.4 TSI 2011 km stand 113.000 bij koude start ook een ratel. Het is maar heel even, ongeveer 2 seconden. En Enkel bij koude start.
Ligt dit bij de 1.4 ook aan de kettingspanner? Ik heb verder geen foutcodes
 

Fabia II Sport

Actief lid
Sinds kort hoor ik bij mijn Octiavia 1.4 TSI 2011 km stand 113.000 bij koude start ook een ratel. Het is maar heel even, ongeveer 2 seconden. En Enkel bij koude start.
Ligt dit bij de 1.4 ook aan de kettingspanner? Ik heb verder geen foutcodes
Heb het zelfde, maar heb het dubbele op de teller en er staan geen foutcodes in het geheugen.
Neem aan dat het door het koude weer komt, als de auto een kilometer gereden heeft is het weg.
Zal binnenkort ook eens een motorreiniger in de tank gooien.
 

vleier

Forumguru
Echt onzin in relatie tot die spanner en de ketting en wat wil je er mee reinigen? :pieker:

Waarvoor je de motorreiniger gebruikt. Het kan geen kwaad het is niet de oplossing. Maar zo af en toe de reiniger gebruiken ka nooit kwaad. Lijkt me toch?
 

ertromp

Forumguru
Sorry hoor @vleier maar als je niet weet wat je specifiek wilt reinigen of denkt te kunnen reinigen met "motorreiniger" en je denkt je ketting en spanner er een oppepper er mee te kunnen geven :banghead:
Totaal niet effectief op een TSI blok die "motorreiniger".
 

Spinal

Forumguru
Maar hoe werkt die spanner precies? Hydraulisch of met veerkracht?
Indien hydraulisch dan zou je een kortstondige ratel kunnen verklaren omdat de spanner op druk moet worden gebracht (maar dan zou je het altijd moeten horen ipv alleen met koude start)
Mijn 'ratel' heb ik nu ook al een aantal keer niet meer gehoord, misschien toch een geval van spoken zien door alle berichten over ratelende kettingen. Ik zal het eens proberen op te nemen.
 

Spinal

Forumguru
Dat verhoogde geluid in het begin van dit filmpje heb ik ook wat na 2 seconde weer weg is. Alsof de motor de eerste 2 seconde op een hoger toerental loopt. Maar dat is dus niet de ratel?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Als ik start geeft de motor vaak even een soort "brul" waarbij de toeren kort toe en weer afnemen. Dat alles binnen een paar seconden. Weet niet of je dat misschien bedoelt.
De ratel, zoals ik die bij mijn Yeti uit 2010 had, hield aan. Zoals in het filmpje
 
Bovenaan Onderaan