Trekhaakproblemen met Octavia III Combi!

MothMan

Actief lid
Dit schept voor mij verwachtingen, heb namelijk ook een vaste trekhaak besteld (af-fabriek)


Me Too! Had liever een afneembare gehad, maar kwam te laat achter deze optie.... PON mag de oplossing naar álle dealers communiceren! Ik zal hetzelfde probleem ondervinden met de caravan, en heb geen zin in schade aan mijn bumper.
 

AdB

Senior Member
Even een laatste update: de afneembare trekhaak is er op gemonteerd zodat ik met vakantie kan gaan. :tegek:

Ik heb me laten vertellen dat ALLE bestellers van een Octavia met vaste trekhaak persoonlijk benaderd zullen worden met de vraag voor welk doel de trekhaak zal worden gebruikt. Indien caravan dan wordt de vaste trekhaak afgeraden. Onbegrijpelijk dat zoiets kan gebeuren terwijl zulke problemen voor PON niet nieuw zijn. :sterretjes:

Wat betreft de montage van de trekhaak in NL: dat heeft te maken met BPM en zo (heb ik me ook laten vertellen), het is financieel gunstiger om deze verrichting in NL te laten verrichten. En een verloopstukje voor de stekker hoort er bijgeleverd te worden.
 

CDK

Forumguru
na al het slechte nieuws ook nog goed nieuws dus :jaja:
fijne vakantie AdB en laat maar weten hoe het je verging met de caravan er achter.

greetz Corné
 

isonic125

Actief lid
Ben benieuwd wanneer ze me zullen gaan benaderen.
"Indien caravan dan wordt de vaste trekhaak afgeraden"
klinkt als 'de meerprijs voor de afneembare is dus voor eigen rekening'
want afgeraden betekent niet dat het niet kan.

Ik moet eerst nog een voorloopauto regelen met trekhaak want de mijne komt pas eind augustus / begin september.
 

AdB

Senior Member
Isonic: dat laatste citaat is uiteraard een interpretatie van mij en niet van Pon. Ik weet ook niet hoe ze het zullen formuleren. Maar dat de (toekomstige) bezitters Octavia III + vaste trekhaak hierover persoonlijk zullen worden benaderd met de vraag of ze een caravan gebruiken, dat is zeker. En dan geldt: na A komt B. :cool:
 

deusjevo

Forumguru
"Indien caravan dan wordt de vaste trekhaak afgeraden"
klinkt als 'de meerprijs voor de afneembare is dus voor eigen rekening'

Logisch dan toch, die vaste trekhaak voldoet (net...:pieker:) aan de regels.
Afneembare is altijd meerprijs geweest tov vast.
 

CDK

Forumguru
op mijn vorige S2 had ik een diffusor op de achterbumper én een afneembare trekhaak besteld, de diffusor is nooit geleverd ivm te weinig ruimte...... ook toen was het al millimeter werk helaas en nu weer precies hetzelfde, ze blijven hardleers bij firma Pon :banghead:
 
Heb net geinformeerd bij PON en wisten van niets uiteraard ?
Ze gaan mij op de hoogte houden (dat hoop ik dan maar) ?

De dealer ook maar even gemailt even kijken wat die te zeggen heeft ?
 

rouwehand

Senior Member
Kan iemand een foto posten, hoe de achterbumper eruit ziet zonder trekhaak.
Ben benieuwd of er een "lelijke uitsparing" zichtbaar is aan de onderzijde van de bumper?!

Bij mijn OII, is niets zichtbaar. Dit geeft soms vreemde gezichten als de auto naast mijn caravan staat op een camping :maakmegek:
 

jaka

Nieuw lid
Sinds enkele weken de trotse eigenaar van een O3 2.0 TDI en vanavond de caravan eens aangekoppeld. En ook hier te weinig ruimte voor de Alko koppeling. Afstand hart kogel tot bumper is exact 6,5 cm.
Gezien alle reacties morgenvroeg even contact opnemen met de dealer wat voor oplossing zij kunnen bieden.
 

Bijlagen

  • trekhaak.JPG
    trekhaak.JPG
    782,5 KB · Weergaven: 178

Anjo

Nieuw lid
Dag allemaal,
Omdat ik de OIII combi, morgen 11 juli krijg opgeleverd en als optie de vaste trekhaak had, de trekhaakperikelen op dit forum gemeld aan dealer Broekhuis te Assen.
Vanmorgen werd mij gezegd dat er een afneembare trekhaak was gemonteerd om contact tussen stabilisatorkoppeling en de achterbumper te voorkomen.
Van PON hadden ze nog geen reactie ontvangen; zij nemen dit voor hun rekening.

Wat een top-dealer Broekhuis Assen!
 

Altos

Banned
Uhm, ik heb begrepen dat trekhaak bij Skoda altijd inclusief verloop en witte kentekenplaat is.

Ik heb net zoals Corné, geen verloopstekker erbij gekregen.
Is volgens mij ook nergens te vinden dat dit standaard wel zo moet zijn.
Ik had er ook nog 1 in de schuur liggen dus ach...
 

Altos

Banned
Kan iemand een foto posten, hoe de achterbumper eruit ziet zonder trekhaak.
Ben benieuwd of er een "lelijke uitsparing" zichtbaar is aan de onderzijde van de bumper?!

Bij mijn OII, is niets zichtbaar. Dit geeft soms vreemde gezichten als de auto naast mijn caravan staat op een camping :maakmegek:

De uitsparing is alleen zichtbaar als je onder de auto kijkt, niet vanuit achter de auto...De stekkerdoos klapt omhoog...niets te zien dus.
 

reeseend

Forumguru
@Jaka: Bij mijn O2 is dit ook ongeveer wel de speling die ik heb.
Volgens mij heb ik een Bosal trekhaar eronder en heb nog nooit een schade gehad aan de bumper.
Nu stuur ik ook niet zo scherp met de caravan erachter, want er zit een mover onder de caravan:D
 
Bovenaan Onderaan