Trekhaak FABIA

hemi24

Forumguru
Bij mijn weten gaat de uitschakeling op soortgelijke wijze als dat de auto de eigenlampen controleerd, dus d.m.v. een weerstandsmeting:
is het circuit gesloten (rem-, knipper- en of achterlichten), dan weet de module dat er een aanhanger achter de auto hangt...

ECS heeft meer opties : http://www.ecs-electronics.nl/pdf/NL_PDC.pdf
 

erik2907

Actief lid
Wie kan mij vertellen wat een afneembare trekhaak kost inclusief montage voor een Fabia Greenline, bj. 2010 met PDC.
 

erik2907

Actief lid
Zo, vandaag een Thule trekhaak met afneembare kogel laten monteren in verband met PDC bij een OFFICIËLE OPEL DEALER, ja, jullie lezen het goed. Deze Opel dealer voert onderhoud uit aan alle merken en verkoopt ook ALLE merken nieuw. Prijs voor de trekhaak inclusief montage € 700, =, prijs voor de 1e beurt (15.000km) € 150, =, voor de 30.000 km beurt heb ik € 220, = betaald. Zijn nog eens andere prijzen dan bij de erkende Skoda dealer. Met dank aan deze Opel dealer in een klein pittoresk Brabants dorpje.

Zie hieronder de foto van de trekhaak, stukje vakwerk!
IMG_2208.jpg
 

Hetzer

Forumguru
ziet erg goed uit, heb zelf ook een thule maar dan een vaste, bij welk pittoresk brabaants dorpje heb jij je auto in onderhoud??
 

Iceman

Nieuw lid
Vandaag even bij mijn dealer langs geweest omdat bij aansluiten van mijn 7polige fietsendrager de PDC niet werd uitgeschakeld.
Was binnen 5 minuten verholpen. Dus wat het probleem bij andere is weet ik niet maar bij mij was het zo opgelost.
 

erik2907

Actief lid
Vandaag even bij mijn dealer langs geweest omdat bij aansluiten van mijn 7polige fietsendrager de PDC niet werd uitgeschakeld.
Was binnen 5 minuten verholpen. Dus wat het probleem bij andere is weet ik niet maar bij mij was het zo opgelost.

En Iceman, hoe hebben ze dat opgelost dan?
 

driesenp

Nieuw lid
@erik :
vandaag even gebeld , Skoda-dealer Utrecht :
afneembare trekhaak (i.v.m. PDC), incl.: verloopkabeltje 13-polig naar 7-polig, afdekkapje bumper, witte kentekenplaat
899 eu all-in...
 

erik2907

Actief lid
@erik :
vandaag even gebeld , Skoda-dealer Utrecht :
afneembare trekhaak (i.v.m. PDC), incl.: verloopkabeltje 13-polig naar 7-polig, afdekkapje bumper, witte kentekenplaat
899 eu all-in...

@driesenp: zie mijn bericht 524 en de hierbij geplaatste foto. Kosten € 700, = voor de afneembare trekhaak, € 10,00 witte kentekenplaat en € 9,99 voor de verloopstekker en een GRATIS leenauto excl. brandstof. Géén afdekplaatje nodig (zie foto). Toch een leuk verschil van € 180, =. Maar, toch bedankt voor de moeite!

Erik
 

driesenp

Nieuw lid
"...U heeft bij ons een offerte aangevraagd voor het monteren van een trekhaak onder uw Skoda Fabia uit 2011.
De prijs voor een afneembare trekhaak met een 13-polige stekker voor uw auto is € 689,-- inclusief montage en BTW. De montage vindt plaats met een voertuigspecifieke kabelset. Deze wordt aangesloten op het canbus systeem van de auto. Deze hoeft niet te worden ingelezen bij de dealer.
Met vriendelijke groet, Trekhaakcentrum.nl..."
Komt dus aardig in de buurt en scheelt € 200 met de 'huisdealer' . Voor dat bedrag kun je weer wat leuks doen.
 

erik2907

Actief lid
@driesenp --> leuk hé, even rond snuffelen levert toch zo maar € 200,= op! Ik begrijp werkelijk niet waar het prijsverschil zit van 22%!
 

duopenotti

Senior Member
Volgens de dealer is het gelukt! Heb het nog niet gecontroleerd maar als het goed is wordt de PDC nu uitgeschakeld bij het aansluiten van een bagagewagen. PON blijft overigens vasthouden dat het niet kan maar iemand van de fabriek zelf heeft uiteindelijk aan de dealer uitgelegd hoe dit kan worden veranderd in de BCM. Dus geen relais er tussen geplaatst wat ook schijnt te gebeuren.
 

erik2907

Actief lid
@duopenotti

Dank je wel en nog even een foto zoals het display in de auto eruit ziet als een aanhangwagen / fietsenrek is aangesloten op een auto met PDC als de achteruitrijversnelling wordt gekozen :winkie:.

Skoda PDC.jpg
 

duopenotti

Senior Member
Vanavond breng ik de bagagewagen weg dus dan weet ik het en neem meteen even een foto van dit heugelijke feit:)
 

Henk Timmer

Nieuw lid
Heeft er iemand ervaring met de montering van een trekhaak niet door Skoda dealer zelf maar bv bij 'Trekhaakcentrum' ...??
 
Bovenaan Onderaan