Trailer Stability Control

Ik heb het grootste deel van dit draadje doorgeworsteld, maar zit nog met een vraagde: als ik een niet originele afneembare trekhaak laat monteren op OII Combi werkt dan de TSA ook? Mits het is geactiveerd natuurlijk!
 

ertromp

Forumguru
Ik heb het grootste deel van dit draadje doorgeworsteld, maar zit nog met een vraagde: als ik een niet originele afneembare trekhaak laat monteren op OII Combi werkt dan de TSA ook? Mits het is geactiveerd natuurlijk!
Ligt aan je kabelset / trekhaakmodule
 

elsinga

Forumguru
Ik heb daarover gisteren een telefoontje van de dealer gehad: bij gebruik van een geschikte (lees: duurdere) kabelboom op mijn O3 MY2016 werkt alles (ook TSA/TSC), alleen zie je niet het verschil van 2 seconden bij de lampjes.
 

ertromp

Forumguru
Ik heb daarover gisteren een telefoontje van de dealer gehad: bij gebruik van een geschikte (lees: duurdere) kabelboom op mijn O3 MY2016 werkt alles (ook TSA/TSC), alleen zie je niet het verschil van 2 seconden bij de lampjes.
Klopt van die 2 sec op de 2016 modellen maar dan moet de dealer het ook in de software (lees ABS module) activeren en daar gaat het helaas nog steeds mis
 
Oké, dus daar moet ik wel naar laten kijken bij inbouw, mogelijk dat dan de originele toch weer in beeld komt, neem tenminste aan dat bij die trekhaak alles inclusief is?
 
Je hebt helemaal gelijk G.P. Typefoutje mijnerzijds, ik bedoel echt de Octavia III. Ben namelijk aan het orienteren om er een te bestellen!
 

andrehj

Forumguru
Een O2 heeft toch geen TSA?
Dat denk ik toch wel hoor. Zeker de latere modellen hebben ook gewoon TSA, net als de S2. Alleen moet wel je trekhaakmodule ervoor geschikt zijn én je moet het activeren (en daar gaat het steeds weer mis).... :banghead:
 

MCA

Lid
Om maar even een oud topic boven te halen. Hoe kan ik zien of op mijn 03 FL MY2018 met door de dealer naderhand gemonteerde afneembare trekhaak Trailer Stability Control geactiveerd is?
 

Geert Oost

Nieuw lid
Om maar even een oud topic boven te halen. Hoe kan ik zien of op mijn 03 FL MY2018 met door de dealer naderhand gemonteerde afneembare trekhaak Trailer Stability Control geactiveerd is?

Als het goed ingesteld is dan zou (als er een iets aan de trekhaak-stekker gekoppeld is) het lampje met het symbool van een slingerende auto niet gelijktijdig met het abs lampje uit moeten gaan. Zie ook dit filmpje met voor en na goed coderen van TSC in de ABS module :

 
  • Leuk
Waarderingen: MCA

MCA

Lid
Als het goed ingesteld is dan zou (als er een iets aan de trekhaak-stekker gekoppeld is) het lampje met het symbool van een slingerende auto niet gelijktijdig met het abs lampje uit moeten gaan. Zie ook dit filmpje met voor en na goed coderen van TSC in de ABS module :

thanks, even een aanhanger regelen dan om te checken ;) of ziet hij een twinnyload ook als aanhanger?
 

elsinga

Forumguru
Mijn fietsendrager ziet hij ook als een aanhanger (hij laat in elk geval tijdens schakelen naar achteruit een caravan in beeld zien ;) )
 

Canon-Eye

Forumguru
fietsendrager ziet hij ook als een aanhanger
Da's logisch - het inpluggen van de stekker is de bepalende factor, de auto kan verder niet weten waar de bijbehorende lichten etc. op gemonteerd zijn: aanhanger, fietsdrager, losse lichtbalk (voor boottrailer).
 

MCA

Lid
Gister met een karretje rond gereden en de lampjes gaan na elkaar uit zoals in het filmpje. TCS lijkt dus correct geconfigureerd door de dealer na inbouw Vd afneembare trekhaak :thumbsup:
 

PizzaPieter

Forumguru
Zit nu bij Autohaas Apeldoorn voor wat garantie puntjes.

Bij mij gisteren óók ontdekt dat O3C de trekhaak wel herkent (bij achteruitrijden) maar de lampjes gaan tegelijkertijd uit.

Autohaas kent dit aan/uitzetten niet en ik zei, lekker naïef, dat ik gelezen had dat via VCDS gewoon aangezet kon worden. . Niet wetende dat dat niet t originele systeem is van Skoda.....haha.
'Dat is wat hobbyisten leuk vinden om uit te vinden en in elkaar te knutselen'.

Dus toch een keer voor t betere programmeerwerk naar een VCDS meneer....

Wilde e.e.a. combineren met mogelijk verlagen bij Antera, maar dat verlagen is ff uitgesteld. Zijn er meer forumleden die e.e.a. kunnen programmeren in de buurt van Apeldoorn? Heb op lijstje van Antera wel paar leuke opties gevonden.
 

PizzaPieter

Forumguru
Het is erg rustig inderdaad.

Lijst is inderdaad wat ouder. Antera is wat ver rijden om voor enkele VCDS aanpassingen naar toe te rijden.

Shitsems. @ertromp kan het wel (met hem wel contact gehad), maar heeft voorlopig geen tijd. Jammer jammer
 
Bovenaan Onderaan