Trailer Stability Control

Geert Oost

Nieuw lid
Vanmiddag even getest met : Vehicle and trailer stabilization weer uitgezet in VCDS en het lampje bleef geen 2 seconden langer meer branden.. Dus dit is waarschijnlijk wel het probleem geweest (dealer vergeten trekhaak in alle modules goed aan te melden).

 

Fucky

Senior Member
Ben bezig met het uitzoeken (via Duitsland) van een afneembare trekhaak. Nu heb ik de keuze uit twee soorten elektronische kabelset (met e-module). Een set voor de O3 met trekhaakvoorbereiding en een set zonder die voorbereiding. Wie kan mij vertellen of de O3 deze voorbereiding heeft. Er schijnt dan een losse 12-polige stekker links achterin (achter de zijbekleding) te zitten. Kan het zelf niet controleren omdat ik de auto nog niet heb.
dat klopt hier in NL zit die voorbereiding er niet! daar komt de trekhaak module gemonteerd en aangesloten en de bekabeling moet de dealer doortrekken naar voren! vandaar die absurde prijs hier in NL.
 

Jstruijk

Senior Member
Vandaag ook hier de TSC aangezet in de ABS module en nu blijft ook hier het lampje 2 sec langer branden zoals in bovenstaand filmpje te zien is.
 

derf

Senior Member
net naar de dealer geweest .TSA werkt dus niet bij mij. Ik snap er niets meer van .Ik baal hier flink van.
 

derf

Senior Member
Beste forumleden

Is er toevallig iemand in de buurt van Amsterdam die vcds instellingen kan doen met ross tech.
Daar kan de TSA waarschijnlijk wel mee ingeschakeld worden.
Ik hoor dat graag van jullie
 
Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
Dat is een af-fabriek elektronica module. Ik heb hier (nog) niet gelezen dat iemand er in is geslaagd om TSA te activeren met een trekhaak-elektro module van een andere fabrikant.
Ook @Geert Oost , die hierboven dat filmpje heeft gepost, heeft de af-fabriek module.
Alleen van @chefkok (die bij de dealer nu TSA heeft laten activeren) heb ik niet kunnen vinden welk merk trekhaak-elektro hij heeft.
 

Jstruijk

Senior Member
Ik dacht van wel, maar kan het me niet goed herinneren. Enige extra wat ik heb moeten doen buiten de TSA inschakelen was het aanmelden van de trailermodule in (dacht ik) module 9 centr electr.
Dat was namelijk nog niet gebeurd en daar stond dus een foutmelding van in het systeem.
 

Fucky

Senior Member
Ik dacht van wel, maar kan het me niet goed herinneren. Enige extra wat ik heb moeten doen buiten de TSA inschakelen was het aanmelden van de trailermodule in (dacht ik) module 9 centr electr.
Dat was namelijk nog niet gebeurd en daar stond dus een foutmelding van in het systeem.
Zou je dat de volgende keer eens willen checken? bij mij stond zowel TSA als ESP op inactive!
 

Geert Oost

Nieuw lid
@Fucky @Jstruijk Het was mij inderdaad ook opgevallen dat ESP op inactive stond in module 3. Volgens mij kan ESP/ESC niet helemaal uitgezet worden voor zover ik heb kunnen vinden is alleen ASR uit te zetten en ESC in sportstand zodat hij iets later ingrijpt. Ik denk dat met de longcoding wel eea is in te stellen maar Rosstech heeft deze module nog niet gemapped. Om TSA te laten werken hoeft in de ABS module ESP niet aangezet te worden.
 
Bovenaan Onderaan