Trailer Stability Control

Antera

Donateur
De aanpassingen staan ook in adaption en niet in de Long Coding. Hebben dit inderdaad wel op een paar punten aangepast en wat ik vernomen heb werkt het nu wel.
 

derf

Senior Member
zoals ik al eerder had geschreven lukt het bij mij nog steeds niet om de TSA te activeren. Dit ondanks de nieuwe software waar het mee zou moeten lukken .Hoe kan dit?. Als ik goed ben geinformeerd kan het alleen met ROSStech. maar,ja dat heeft mijn dealer niet. Heb ook al verschillende mails naar PON gestuurd maar ook hier nul op rekest. Ik heb nu maar een bericht naar ertromp gestuurd met de vraag of die kan helpen en anders naar Antera. Het zit er gewoon op. Bij een kennis met precies hetzelfde spul werkt het gewoon. Met Rosstech ingesteld
 

derf

Senior Member
dat heb ik inmiddels begrepen. Maar de dealer krijgt nu ruzie met zijn /haar klanten maar dat interesseert PON waarschijnlijk weer niets
 

derf

Senior Member
ik ben het helemaal met andrehj eens. Wat moeten we zonder de mensen en de kennis in dit forum. Ik spreek uit ervaring. Diverse mails naar Pon en de dealer. 4 x bij de dealer geweest .auto een nacht moeten laten staan etc.kregen niets voor elkaar. Een kennis van mij dito verhaal .Nu bij ertromp geweest en alles is geregeld. Bravo
 

ertromp

Forumguru
@derf is al langere tijd bezig om die TSA geactiveerd te krijgen. Ondanks de welwillendheid van de dealer die met VAS blijkbaar niet verder kwam kwam er ook weinig medewerking vanuit Leusden helaas. Maar inderdaad dankzij het forum kunnen we gezamenlijk een heel eind komen! En vandaag zowel die TSA geactiveerd maar ook de karakteristiek van de stuurbekrachtiging naar "Dynamic" gezet. Nog terugkoppeling gekregen van @derf die gelijk melde dat de auto een stuk stabieler de rit weer van Apeldoorn naar Purmerend heeft gemaakt. Altijd leuk om te horen. :D
 

Jstruijk

Senior Member
Wat veranderd er eigenlijk aan de stuurbekrachtiging als je deze op dynamic zet, hoe uit zich dat? Ik had het ook gezien maar niet uitgeprobeerd.
Het lijkt mij dat dit een van de dingen is die je kunt veranderen als je het drive pakket besteld en dan met de knop de settings aanpast.
 

leo442

Forumguru
En ook bij @derf is de TSA geactiveerd :D
In de adaption waarden TSA op active gezet en nu blijft bij aangekoppelde aanhanger netjes het tsc lampje ca. 2 sec langer branden dan het abs lampje.


Had deze nou de originele skoda/vw module, of die die geleverd is door Pon (Ecs module) ?
 

Geert Oost

Nieuw lid
Het sturen wordt een stuk zwaarder waardoor je meer het gevoel hebt dat je de controle over de auto hebt. Ik weet niet of er mensen zijn met drive setup en wat zij prefereren, alles went natuurlijk maar voorlopig houd ik hem op de dynamic / sport stand.
 

CDK

Forumguru
@Jstruijk, je merkt het aan 'zwaarder' sturen het lichtvoetige/zweverige gevoel wordt hierdoor gedeeltelijk geëlimineerd, het voelt wat zekerder en sportiever/directer aan.
 

ertromp

Forumguru
Hetgeen ik teruggekoppeld krijg is dat het stuurgedrag bij neutraal stand niet zo zoekerig is. Dat soort aanpassingen is dus te maken met die knop in het drive pakketasr zit al in de software van de O3 verwerkt.
 

leo442

Forumguru
Ok, dan is de activatie in principe ook mogelijk met deze module maar lukt het alleen de dealer niet? :banghead:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan