Tour/Rit met onze Skoda's

Sportline

Senior Member
Anders ik wel. Hopelijk komt het mij een beetje goed uit qua datum, maar dan zien we wel als we een paar pagina's verder zijn...
 

Daniel

Lid
Vinden jullie het leuk om een tour naar de Nurburgring (Duitsland) te maken.

Ring taxi is in een onbegrensde BWM 5-serie en er kunnen 3 personen mee,de kosten zijn 180,- euro voor de taxi maar,als je dat deeld door 3 personen is dat 60,- euro P.P.

Je kan er geloof ik ook met je eigen auto overheen en dat kost volgens mij 25,- euro per rondje,maar weet het niet zeker moeten we nog uitzoeken.


Groet Daniel
 

VEEJAY

Forumguru
De ring is het walhalla van de autoliefhebber ik kom er zelf al jaren en heb met mijn vorige auto de nodige rondjes gereden. Ben ook vaak ik (forum)clubverbanden geweest.

Voor meer uitgebreide info over de ring:

http://www.8200rpm.com/index.php?p=3&t=1&lang=nl

http://20832.com/?rubrik=nordschleife&lang=deu

Niemand weet of je nu wel of niet verzekerd ben bij schade aan je auto ik volg al jaren deze discussies. De ene zegt van wel en de ander weer niet.

Je kunt langs de baan genoeg lol hebben, je hoeft niet zelf te rijden. Ik ga sowieso met wat bekenden in oktober eea afhankelijk van het weer.
 

Fabia

† In Memoriam
Nou, ik denk dat als ik bij mijn verzekeraar schade meld en dan vertel dat ik dat opgelopen heb op de Nurnburgring ik wel kan fluiten naar een schade uiterking.
 

Swiss

Actief lid
* off topic *

Ben de vraag in verband met de Nurnburgring even gaan checken bij m'n verzekeringsmakelaar (handig toch, als je daarmee getrouwd bent). Dit geldt trouwens ook voor de Autobahn in Duitsland boven de "adviessnelheid" (130, voor wie dat nog niet wist). In beide gevallen bent u niet langer automatisch voor 100% verzekerd en ligt bij u de bewijslast dat uw rijstijl niets met het ongeval te maken heeft, dat u niet tenminste gedeeltelijk in fout bent. Hoe de schuldverdeling ligt, hangt van geval tot geval af, maar in elk geval is omgekeerde bewijslast altijd leuk.

Ze heeft nog geen cliënten gehad in deze exacte situatie, dus ze wist het niet 100% zeker. Maar ik geef het toch even mee ter info.
 

Sportline

Senior Member
Persoonlijk vind ik het leuker om met een grote groep Skoda's door Nederland te touren omdat niet alle mensen het leuk vinden om op de Duitse snelweg rond te jakkeren.
 

Daniel

Lid
Persoonlijk vind ik het leuker om met een grote groep Skoda's door Nederland te touren omdat niet alle mensen het leuk vinden om op de Duitse snelweg rond te jakkeren.

We kunnen toch gezellig door de Eifel touren en dan tevens lans de Nurburgring gaan.
 

Red Devil

Actief lid
jah wat sportline zegt is wel waar.. maar de eifel is volgens mij wel mooie omgeving.. en natuurlijk geen snelleweg rijde;)
maar bij dat circuit kijken is natuurlijk ook leuk?

of nog ergens met zijn allen wat drinken/eten

maar las ook over de ardennen? dat is misschien ook wel een mooi gebied?
 

RDE

Lid
Waarom allemaal zo ver weg? Is iemand wel eens over de Veluwe geweest, of de Posbank (bij Arnhem) of de Holterberg?? Ok geen bergen, maar wel heuvels waar stukken in zitten van 10%. Erg leuk, ook voor motorrijders. Fotolokaties zat, eetgelegenheden ook wel. Zelf in omgeving Apeldoorn gewoond, nu in Twente, weet in beide gebieden redelijk goed de weg. Ritje Ardennen betekent voor iedere deelnemer veel brandstof. Nu heb ik een leasewagen, maar dat zal zeker niet voor eenieder gelden. Buiten NL is dus heel leuk, maar binnen 's lands heren grenzen is ook voldoende te beleven... Ik bied me aan voor organisatie, wie volgt?
 

Tallguy

Forumguru
Zou het zelf wel leuk vinden. Nurbergring (Nord-schleiffe heet dat ding geloof ik) zou ook wel gaaf zijn, maar..het is idd de vraag of je daar met je leasebak op mag rijden. Dat zou dus eerst (wat mij betreft) uitgezocht moeten worden.

Puzzelritten doe ik wel vaken, doe ook jaarlijks mee met de Nacht van Weesp. Was dit jaar 1e bij de Skoda's....dus toch wel leuk. Alleen jammer dat er weining Skoda's meedoen :(
Zie: www.nachtvanweesp.nl

Ik start wel een poll voor interesse in een puzzelrit zoals hier geopperd.

EDIT: Poll staat hier
 

VEEJAY

Forumguru
Als men een stopwatch in je auto aantreft wordt dat in het proces verbaal meegenomen en dan krijg je grote kans op 0,0 schade vergoeding omdat je een tijdsrit hebt gedaan.

Met je leaseauto rijden brengt meer risico mee omdat elke leasemaatschappij wel weet wat de Ring is, de schade wordt op je werkgever verhaald en die weet dan ook meteen wat je met je auto uitspookt.

Mensen die denken ff een rondje circuit voor de gezelligheid mee te pakken moet ik teleurstellen, de ring is geen grapje. Mensen kunnen doodgaan op de ring vooral motorrijders overkomt dat helaas. De remmerij van alle Skoda's minder dan een RS gaan na voordat je halverwege bent al faden.

Lekker sturen door het Eiffelgebied van de ene naar de andere spottersplek is al leuk en veilig genoeg en je bent in dat geval 100% verzekerd.
 

Daniel

Lid
Ik zou persoonlijk graag naar duitsland en de eifel gaan + de Nurburgring gaan bezoeken.
Ik hoef niet perce met mijn eigen auto er over heen maar ik ga zeker met de Ring-Taxi mee als er meer gegadigden zijn.
 

Roel

Lid
Ik zou persoonlijk graag naar duitsland en de eifel gaan + de Nurburgring gaan bezoeken.
Ik hoef niet perce met mijn eigen auto er over heen maar ik ga zeker met de Ring-Taxi mee als er meer gegadigden zijn.

Huren we gelijk een paar bungalows bij Landal e.d.
Kunnen we het hele weekend crossen door Duitsland / Nordschleiffe.:xyxthumbs:

Laten we natuurlijk wel de vrouwen en kinderen thuis.....:945:
 

Daniel

Lid
Huren we gelijk een paar bungalows bij Landal e.d.
Kunnen we het hele weekend crossen door Duitsland / Nordschleiffe.:xyxthumbs:

Laten we natuurlijk wel de vrouwen en kinderen thuis.....:945:


Is een goed idee voor te toekomst Roel,kom je mij dan ook ophalen in je RS?

Laten we eerst eens een tour organiseren en eens kijken of dat goed gaat,en idd een Skoda weekend lijkt me wel lachen hahahaha.
 
Bovenaan Onderaan