Toch weer een Fabia

Niels83

Forumguru
@Niels83

Geen idee van eigenlijk, maar is best mogelijk. Je zou eens naar VAG techniek kunnen gaan om je probleem uit te leggen, zij gaan je het beste kunnen helpen met je probleem.

Ik heb eigenlijk geen probleem. en vind de auto verbazend snel.
ik had een 1.4tdi greenline die leek slomer. alleen onderin is er eigenlijk te weinig. als ik uitrij in zijn 1 en voor stilstand weer op mag trekken zit er een behoorlijk dood punt. daar konden ze bij vag techniek ook weinig aan doen.

Ik vraag me een beetje afvof er al geen tuning is gedaan.

Ik heb nu wel wat andere dingen dan motorisch die een tegenvaller zijn. de kachel is kapot, schokbrekers, veren zijn slecht en gisteren bij een was beurt viel er gewoon lak van de bumper. niet eerder gezien maar is heel slecht hersteld. onder handelsvoorwaarde gekocht, dus dat is het risico. in de showroom stond hij voor 1000 meer extra garantie was dan nog eens 700. ik denk dat ik wel onder de 1700 ga blijven.
 

Chatslet

Forumguru
Is wel vreemd, ik heb net het tegenovergestelde. Na de update meer trekkracht in het lage toerengebied, bijvoorbeeld het hernemen bij een rotonde vanaf 1200 toeren gaat veel soepeler dan voorheen. Ook geen 'explosie' meer bij 2000 toeren, de curve lijkt wat vlakker te liggen en voor mijn gevoel rijdt dat aangenamer. Tuning gaat zeker nog verschil maken, maar vooral vanaf 2000 toeren.

Dat is absoluut niet hoe ik het ervaren heb. Ik merkte vooral meer trillingen uit de motor en dat hij luidruchtiger was. Alsof de distributieriem een tandje verkeerd stond. Het reed gewoon niet fijn meer. En daar waar voorheen er al flink pit inzat bij het gas half indrukken moest ik hem bijna helemaal intrappen. Brandstofverbruik was ook flink hoger. 1 op 28 was makkelijk te doen en dat is door de update 1 op 22 geworden.

Uiteindelijk heeft de dealer (omdat de update zonder mijn toestemming was uitgevoerd) de auto met flinke korting laten tunen. Auto rijdt nu stil en soepel en als ik het gas flink intrap dat trekt hij als een malle. Brandstofvebruik is nu ook een stuk beter. 1 op 30 is zeker geen uitzondering. Het enige waar ik tegenaanloop is dat sinds de tuning de banden erg hard slijten.
 
Bovenaan Onderaan