Toch weer een Fabia

Niels83

Forumguru
Heb de volledige historie en eigenaren van de auto gevonden.. De vorige eigenaar had alle bonnen met naam en toenaam in de auto laten liggen. dus dat was makkelijk. Heb hem een bericht gestuurt omdat er een losse trekhaak kogel in lag die hij misschien wel terug zou willen hebben. maar geen reactie, jammer had graag gehoord waarom die wegging. hopelijk gewoon geen diesel meer nodig..

daarvoor was het lease en zag dat het onderhoud vlakbij mijn vrouw haar oude werk was gedaan. waar ze allemaal een donkerblauwe moesten rijden. appje naar haar baas bleek idd van een bij haar onbekende collega te zijn geweest.
 

Chatslet

Forumguru
Let wel op dat je hem nooit bij de dealer laat updaten. Sjoemelsoftware eruit en rij rijdt echt als een natte krant. Is mij overkomen en heb hem uiteindelijk laten chiptunen en de EGR dicht laten zetten. Zit nu op 105pk en het is nu gewoon een snelle auto geworden. Koppel komt er bij 1700 toeren in en hij blijft gewoon flink doortrekken tot boven de 4000 toeren. Verbruik is ook een stuk lager, vooral op hogere snelheden. Caravan kan ik weinig over zeggen. Wel een kajuitboot op een trailer. Hele combinatie weegt zo'n 800 kilo en dat is zeer goed te doen. Voor de sjoemelupdate was dat ook wel te doen maar moest ik er echt rekening mee houden. Na de sjoemelupdate ging het bijna niet en begon het gewoon gevaarlijk te worden. Dus nogmaals, hou er rekening mee dat je die update niet krijgt.
 

Niels83

Forumguru
ik heb de suto inmiddels anderhalve maand ws met de update. kan die uodate ook terug gezet worden?
 

JeSko

Forumguru
Dat kan, via dealer zelf heb ik gelezen maar ik zou het bij VAG tech laten doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

laagvlieger

Forumguru
Let wel op dat je hem nooit bij de dealer laat updaten. Sjoemelsoftware eruit en rij rijdt echt als een natte krant.

Is wel vreemd, ik heb net het tegenovergestelde. Na de update meer trekkracht in het lage toerengebied, bijvoorbeeld het hernemen bij een rotonde vanaf 1200 toeren gaat veel soepeler dan voorheen. Ook geen 'explosie' meer bij 2000 toeren, de curve lijkt wat vlakker te liggen en voor mijn gevoel rijdt dat aangenamer. Tuning gaat zeker nog verschil maken, maar vooral vanaf 2000 toeren.
 
Laatst bewerkt:

laagvlieger

Forumguru
Nachmessung_Polo_Diagramm02_1000x594_281726.jpg


Bron: ADAC
Volledig artikel: https://www.adac.de/infotestrat/tests/eco-test/polo_messung/default.aspx

Of zou er ook gesjoemeld zijn bij deze test?
 

JeSko

Forumguru
@Niels83

Geen idee van eigenlijk, maar is best mogelijk. Je zou eens naar VAG techniek kunnen gaan om je probleem uit te leggen, zij gaan je het beste kunnen helpen met je probleem.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan