Verder heb ik natuurlijk ook liever een BMW dan een Skoda, maar geef toe, iedereen heeft dat wel liever.
Dit begrijp ik niet goed. Ik heb zelf met verschillende "premium" merken gereden, waaronder ook een BMW5. Toen mijn vorige auto aan vervanging toe was, ging ik dan ook meteen weer naar die "premium" merken kijken. Iemand maakte mij attent op Skoda, dus ik maar eens naar de dealer. Ik moet toegeven, toen ik naar de Skoda dealer ging, dacht ik niet dat het iets zou worden. Groot was echter mijn verbasing toen ik met de Superb een proefrit ging maken.
Op mijn short list stond toen een Mercedes E, een Audi A6 en nu dus ook een Skoda Superb. De Mercedes viel nogal snel af aangezien ik die wel echt lelijk vind. In het begin twijfelde ik nog, maar ik vind hem echt heel lelijk. Ik kwam net uit een A6 dus wist wat ik daarvan kon verwachten. Alles op een rijtje gezet en dan bleef er snel maar één over, en dat was niet de A6.
Toegegeven, de "premium" merken rijden net iets beter en zijn iets beter afgewerkt, maar daar hangt dan ook een prijskaartje aan vast. Een verglijkbare A6 met dezelfde uitrusting als de Superb was al snel 1,5 keer de prijs van de Superb. Ik heb dan ook aan de Audi verkoper gevraagd waarom ik voor een A6 moest kiezen in plaatst van voor een Superb. Een lang verkoopspraatje later bleef er eigenlijk als antwoord niets anders over dan "status". De betere kwaliteit waar de verkoper mee aankwam was snel weggestreept tegen de grotere ruimte van de Superb (met drie kinderen niet onbelangrijk). Nu vind ik 1,5 keer de prijs van een auto betalen, enkel en alleen maar voor "status" gewoon een belediging van mijn intelect. Het is dus de Skoda geworden. Nu, 8 maanden later ben ik nog steeds tevreden met mijn beslissing.
Wat ik wil zeggen: niet iedereen heeft liever een BMW dan een Skoda,ook al denken BMW bezitters dat graag. Er zijn nu eenmaal mensen die eerder een doordachte keuze maken bij het aanschaffen van een auto dan een emotionele. Persoonlijk zal ik, zolang ik niet de "echte premium" merken kan rijden, dus eerder een doordachte keuze maken.
Ik begin de slogan "Simply Clever" nu wel te begrijpen.