Eltjo
Forumguru
Vorige winter vond ik al dat het lang duurde voordat het koelwater op 90 °C was, maar toen startte we de rit ook met -12°C en gingen we vrij snel de snelweg op.
Maar vandaag is het ca. 4°C en zojuist reed ik 15 km in 25 minuten en toen was de koelwatertemperatuur nog maar 80°C. De verwarming stond op 22°C.
Afwisselend reed ik rustig met de 2.0TDI met handbak de langere stukken 80 km/u (1400 tpm, 6e versnelling) en wat stukjes max. 50 km/u.
Ook na de terugrit was na bijna 30 km, het koelwater op net 90° en de olietemperatuur op 80°C. Met langzamer rijden de woonwijk in zakte de koelwatertemperatuur weer naar zo'n 80-85°C.
Het lijkt mij dat na 323dkm de nog originele thermostaat die slechter sluit en vervangen moet worden. Wat denken jullie ((2.0)TDI rijders)?
Dat schijnt nogal een klus te zijn - ik begrijp even iets anders de de thermostaat vervangen in een kwartslag gedraaide 1.9TDI in mijn Passat die ik een keer zelf verving.
Maar vandaag is het ca. 4°C en zojuist reed ik 15 km in 25 minuten en toen was de koelwatertemperatuur nog maar 80°C. De verwarming stond op 22°C.
Afwisselend reed ik rustig met de 2.0TDI met handbak de langere stukken 80 km/u (1400 tpm, 6e versnelling) en wat stukjes max. 50 km/u.
Ook na de terugrit was na bijna 30 km, het koelwater op net 90° en de olietemperatuur op 80°C. Met langzamer rijden de woonwijk in zakte de koelwatertemperatuur weer naar zo'n 80-85°C.
Het lijkt mij dat na 323dkm de nog originele thermostaat die slechter sluit en vervangen moet worden. Wat denken jullie ((2.0)TDI rijders)?
Dat schijnt nogal een klus te zijn - ik begrijp even iets anders de de thermostaat vervangen in een kwartslag gedraaide 1.9TDI in mijn Passat die ik een keer zelf verving.
Laatst bewerkt: