Testen koppeling DSG 7 versnellingsbak middels VCDS

Rob

Forumguru
Gaarne de statistische onderbouwing van deze boude bewering. Ik geloof er helemaal niets van.

Mijn bewering dat de bak nog in goede conditie is of de bewering dat ze maar 50.000km meegaan?

Edit: Voor de onderbouwing heb ik al voorgesteld of iemand met VCP het eens wil bekijken..
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Dat ze maar 50 000 km meegaan. Een ding moet natuurlijk niet uit het oog worden verloren. Iemand die problemen ondervindt zal veel meer de neiging hebben om dit op fora e.d. bekend te stellen. Sterker nog, wanneer er geen problemen zijn, zal iemand niet snel geneigd zijn hiervan melding te maken. De enige betrouwbare indicatie voor de betrouwbaarheid van de dsg is derhalve de proportie probleem gevallen op het totaal aantal rondrijdende exemplaren. Ik ken die cijfers niet, maar gezien het grote aantal dsg's, lijkt het mij heel plausibel dat de overgrote meerderheid probleemloos de 50 000 haalt
 

Rob

Forumguru
Oke, dan zitten we op dezelfde frequentie.
Ik zag dit topic toevallig. Inhaken met een positief bericht over de DSG leek me geen gek idee.

Ben natuurlijk wel nieuwsgierig naar de staat ervan.
@andrehj stelde al zijn VCDS voor.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dat is helemaal geen gek idee! Ben zeer benieuwd. Overigens is verminderen van de slijtage slechts een van de motieven voor sw aanpassing. Minstens zo belangrijk is het (nog) fijner rijden
 

Rob

Forumguru
sw staat voor standaard waarden denk ik?
Als inderdaad blijkt dat de bak nog tiptop is ga ik aanpassing overwegen.
Is de bak toch minder dan gedacht, dan ga ik eerst aan vervanging denken en die laten aanpassen
 

Chicco_Himself

Forumguru
Eind mei 2015 verloopt mijn jaar garantie bij de dealer en voor die tijd zou ik toch nog graag een juiste waarden willen hebben van mijn adaptie waarden. @TooTall zou jij voor mij deze waarden mogelijk willen meten zodat ik in ieder geval een indicatie heb voor de dealer? Een ritje Hasselt is voor mij in ieder geval geen probleem!
 

ertromp

Forumguru
Graag wat meer toelichting en een groter formaat van plaatje 2
Wat is welke kleur? Wat is dus toerental aandrijfas 1 en wat is het motortoerental en wat is toerental aandrijfas 2?

De adaptiewaarden (bovenste plaatje) zitten binnen tolerantie
 

TooTall

Forumguru
Rood = Transmission Input
Groen = Motortoerental
Geel = Aandrijfas 1
Blauw = Aandrijfas 2

Geen grotere versie beschikbaar helaas...
 

ertromp

Forumguru
Dit is zo te zien een rit geweest over een heel kort stukje?
Ik zie maar 3 schakelmomenten?
De lijnen lijken aardig over elkaar heen te lopen dus slip? Ik zie het niet 1-2-3
Je miet echt langer rijden en meer laten schakelen
 

TooTall

Forumguru
Was inderdaad maar enkel het optrekken van 1 naar 2, omdat dacht ik enkel dan er een duidelijk "trillend" gevoel zat.

Anders nog eens overdoen over langere afstand?
 

Race Eend

Forumguru
Als hij al trilt in de 2, dan weet je al genoeg (koppeling 2 stuk), je koppelingswaarden zijn al niet geweldig meer. Het verschil tussen koppeling 1 en 2 is ook al hoog.
 
@Chicco_Himself heb zelf dit probleem ook met mijn DSG-7. Had ook last van trillingen bij het optrekken in mijn 2. Ben zelf al bij de DSG Dokter geweest voor een analyse en hun conclusie was vrij duidelijk. De koppelings-set moet vervangen worden. Bij mij is de 2e koppingsplaat zogoed als versleten. Heb zelf al wel de DSG software laten aanpassen wat ik zeker aanraad, hij schakelt zelfs met de huidige stand al veel beter. Ga morgen een afspraak maken mijn koppelings-set te laten vervangen ( dure grap ).
 
Bovenaan Onderaan