Testen koppeling DSG 7 versnellingsbak middels VCDS

CDK

Forumguru
+1, vraag desnoods een beetje Corné korting als je niet kan wachten tot na 5 september ;) soms helpt dat :)
 

Taffy

Forumguru
+1, vraag desnoods een beetje Corné korting als je niet kan wachten tot na 5 september ;) soms helpt dat :)

@Corné de Kluijver Serieus ??

Maar wil dit eigenlijk zo snel als mogelijk geregeld hebben, weten waar ik aan toe ben.
En inderdaad heb ik , zeker na alle verhalen hier, erg veel vertrouwen in TVS. Als iets loos is moeten zij het kunnen vinden denk ik
Ik zal ze maandag eens bellen.
Maar zal wat de uitkomst ook zal zijn 5 sept gewoon van de partij zijn natuurlijk hè :jaja: , heb nog n afspraakje staan met @bobbl ;)
 

Taffy

Forumguru
Hoop ik ook @bobbl , zit deze week wat krap in m'n tijd op het werk en thuis.
Dus zal wel volgende week pas contact kunnen opnemen met TVS..

Blijven positief gestemd ;)
 

Rob

Forumguru
hoe rijd de auto nu na de software aanpassing van de Barendrechtse Skoda dealer?
Ja wel oke. Later opschakelen is hooguit 200rpm en terugschakelen nog steeds bij 1000rpm. Schakelen gaan fractioneel sneller maar een leek zal er niks van merken. Het "hobbelen" in 1 en 2 is wel weg. In de gaten houden
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Rob

Forumguru
Vanavond was het gehobbel bij optrekken in 1 en 2 weer terug. De uitdraai in post 228 laat op zich keurige adaptiewaarden zien voor de kilometerstand en er zijn door de garage ook geen storingen in de mechatronic gevonden.

Op een ander forum las ik het volgende, betreffende een Scirocco 1.4TSI met de DSG7:

Vanmiddag voor 240 euro een nieuwe homokineet bakzijde gehaald bij de VW dealer en er onder geschroefd.
Dit was inderdaad de oorzaak van het schudden van de auto bij optrekken. Eindelijk is het weg.
Hier heb ik me lang aan lopen ergeren en ik vreesde dat het een dure DSG ingreep zou gaan worden.


Edit: Een ander genoemde klacht, die ik ook heb, was een licht, ondefinieerbaar rateltje tijdens het rijden op lagere snelheden (40-65km/h). Dit was na de homokineet-ingreep bij deze Scirocco ook weg.
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Dan moet je je wiel eens opkrikken é @Rob :)

En korte bewegingen "links" "rechts" maken, bij voorkeur je aandrijfas nog proberen tegen houden ook. Dan moet je normaliter wel (indien van toepassing) speling kunnen gewaarworden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rob

Rob

Forumguru
Dan moet je je wiel eens opkrikken é @Rob :)

En korte bewegingen "links" "rechts" maken, bij voorkeur je aandrijfas nog proberen tegen houden ook. Dan moet je normaliter wel (indien van toepassing) speling kunnen gewaarworden.

Ale ze, allemaal tegelijk?? da klinkt me als een zeer onaangename rek en strek oefening!
 

Joske

Forumguru
hahaha, of een goede ziel vinden om je te helpen? ;)

images
 
  • Leuk
Waarderingen: Rob
Kan ik ergens in de buurt van Utrecht mijn waarden (dus hoeveel is mijn DSG versleten) laten uitlezen? Heb nu nog garantie, want auto bijna 2 jaar oud. Iemand suggesties? Bij voorbaat dank voor meedenken?
 

ovaal

Lid
Ik heb gisteren ook mijn bak laten uitlezen, maar zie wat afwijkende cijfers. Ik heb hier al lopen zoeken, maar hoop nu dat een van de guru's mij uit kan leggen wat de cijfers betekenen.

VCDS.jpg
 
Bovenaan Onderaan