Telefoonvoorbereiding met rSAP

___JC___

Forumguru
Ik krijg met geen mogelijkheid m'n BB Bold weer op m'n carkit aangesloten. Erg raar want hij werkte de eerste weken echt prima! Erg frustrerend...
 

Lordje

Actief lid
Wil even melden dat mijn Samsung Omnia direct werkte.
Heb wel de Bluetooth optie bijgenomen. (€ 420 :( )
 

Merwe

Nieuw lid
Probleem ok al twee keer gehad. Simpel op te lossen. Batterij uit de BB halen en na deze koude start in de auto. Maakt weer automatisch contact en het geheugen staat nog steeds in je Columbus. Indien je op je BB de bluetooth instellingen hebt verwijderd, moet je die even opnieuw verbinden, zoals de eerste keer. Ook dan staan de BB gegevens nog in je Columbus.
Succes
 

breef

Lid
Ik heb ondertussen mijn buik vol van de RSAP BT module in mijn S2, ik heb Apple en zelfs Google lang de tijd gegeven om hun software te updaten met RSAP functionaliteit maar nu net weer getest met Android 2.2 en met Apple iOS4, beiden nog geen RSAP. Ik denk ook niet dat het binnen een jaar gaat komen.

Met andere woorden, geen zin om langer te wachten, weet iemand of het mogelijk is om een losse BT module van skoda/vw te kopen ( met HFP ipv RSAP ) en deze 1 op 1 te vervangen met de huidige RSAP module?

Ik hoorde dat vanaf modeljaar 2011 skoda ook BT modules gebruikt met zowel RSAP als HFP, die zouden perfect zijn! Zijn er part nummers van ?
 

Darkside

Forumguru
ben ook op onderzoek uitgeweest. Dealers konden mij nog geen uitsluitsel geven of de nieuwe lichting behalve rSAP ook UHV of HFP ondersteunen. Echt frustrerend. Net een nieuwe HTC desire gekocht welke ik echt niet ga omruilen voor mijn oude nokia.
Wel schijnt de moBridge BT module te werken. Staat nu ook in de accesoire lijst als het goed is. verschillende dealers adviseerde mij om aan te geven dat ik een HTC android toestel heb bij het bestellen van de auto. Dan zal niet de af-fabriek BT module geplaatst worden maar een andere die met 99% van de telefoons gewoon werkt. Kost ongeveer €499,- incl inbouw. Moet mijn O2 nog bestellen (weet bijna 100% zeker dat het een skoda word). Dus kan je verder geen info geven
 

___JC___

Forumguru
Ik heb weer iets vreemds (maar dan positief). Normaal gesproken moest ik op mn Blackberry Bold de pincode intoetsen als ik uit de auto stapte. Nu heb ik een andere BB Bold gehad van mn werk (de ouwe was kaduuk) en het hoeft niet meer! Geen idee hoe het kan want het is in principe hetzelfde toestel. Misschien heeft het te maken met de firmware van het toestel. Tip voor mensen met problemen is dus kijken of je je software op de telefoon kan updaten!

Groet,
JC
 
Dealers konden mij nog geen uitsluitsel geven of de nieuwe lichting behalve rSAP ook UHV of HFP ondersteunen. Echt frustrerend.

Ik ken je probleem en kan je vertellen dat de octavia 2011 wordt uitgeleverd met een normale BT-ondersteuning, dus geen RSAP. RSAP wordt daarnaast wel ondersteund voor degenen die het WEL prettig vinden werken. Dit is echter een kit die je als optie moet bijbestellen. Ik heb ze achterwege gelaten bij de bestelling van de opvolger van de mijne die ik 4 juni op professionele wijze afgeschreven heb. Af fabriek kost dit grapje € 599,00, terwijl een Parrot maar € 135,00 kost. Daarbij blijft de Parrot buiten de bijtelling en moet ik de Skoda BT meebetalen :ahum:. Daarbij was de verstaanbaarheid met de Parrot veel beter dan met de Skoda carkit.

Groeten,
Mischa
 

vincefra

Actief lid
ter verduidelijking ... rsap car kit (rsap - remote sim access protocol) is een volwaardige telefoon waar dus een zender en ontvanger in zit en die dus de communicatie zelf verzorgd. Het protocol rsap zorgt er voor dat de sim kaart gegegevens in uw mobiel telefoon gebruikt wordt (zodat de car kit deze kan gebruiken om de communicatie te verzorgen). Een gesprek wordt dus volledig door de car kit verzorgd; uw mobieltje verzorgt niets. rsap car kits hebben een eigen antenne ...

Een standaard bleutooth car kit (HFP - hands free protocol) is eigenlijk geen telefoon, maar een draadloos microfoon en speaker met daar nog enkele basis functies (nummers, ... ). Deze car kits hebben ook geen eigen antenne en zullen dus ook niet de kwaliteit van ontvangst verbeteren ... het is nog steeds uw mobieltje die het gesprek tot stand brengt.

Tenzij de rsap car kit vanuit fabriek al voorzien was om te werken als een standaard HFP dan kan je met iphones en eigenlijk gelijk welke bleutooth telefoon hiermee werken. Betwijfel dat die rsap car kits via firmware HFP kunnen krijgen ...

Nu over rsap zelf ... dat is een nokia patented protocol en om dit te mogen gebruiken dien je dure licenties te betalen. Ik betwijfel dat dit een standaard zal worden (de start is in ieder geval niet geslaagd) dat door andere grote fabriakanten zal overgenomen worden. ok blackberry doet het wel (maar die zijn +- getrouwd met nokia) maar de android en de iphones zullen dat niet snel krijgen. Windows mobile 7 telefoons kunnen via een hack dit wel ondersteunen, maar officieel zal dit ook niet snel gebeuren. (basically, android, apple en microsoft willen nokia markt afpikken en zullen dus niet snel nokia nog eens betalen voor iets dat niet echt nodig is ... ).
 
Bovenaan Onderaan