Telefoonvoorbereiding met rSAP

robert210773

Nieuw lid
Als je annuleren drukt en een compleet nieuwe poging doet om beide te verbinden?
Kun je überhaupt zover komen dat je "New User" in het maxidot te zien krijgt?
Wel eerst even de bestaande koppeling in je telefoon compleet weggooien en zeker stellen dat je BT van de telefoon als waarneembaar is ingesteld.

'New User' zie ik dus niet. Zover kom ik dus niet :(

Operator selectie kun je instellen via de optie onder "Phone" in het maxidot, maar daarvoor moet je waarschijnlijk wel eerst een telefoon hebben aangesloten.

Dat vermoed ik ook. Ik zal nog eens proberen met een Nokia van iemand anders. Kijk dan of ik uberhaupt die 'New User' te zien krijg.
 
Klopt, ik heb mijn sim-kaart van een Nokia in een HTC gehad en gekoppeld en hij gebruikt, na de BT-pair van 16 cijfers inderdaad, dezelfde naam.

De user kun je pas weg gooien als je aangemeld bent. Denk dat het handigste is om een andere rSap telefoon te zoeken (met andere sim uiteraard) en deze aan te melden om vervolgens de oude weg te gooien.

In de handleiding staat ook een stuk over hoe je je huidige profielen kan weg gooien zonder een telefoon gepaird te hebben.
 

robert210773

Nieuw lid
Nou, het is dan eindelijk gelukt om met mijn toestel verbinding te maken. Ben tussendoor nog wel 2 weken op vakantie geweest.

Ik had niet zo gauw iemand in de buurt met een compatible telefoon. Dus ben ik langs de dealer gegaan. Die wisten het ook niet, maar hebben na een uur besloten om met een kastje in de telefoonsettings te kijken. Ze hebben de bestaande profielen verwijderd, en nu kon ik dus verbinding maken. Ik weer blij. Al is het onvoorstelbaar waarom ik niet zo gewoon de bestaande profielen op een makkelijke manier kan verwijderen. In de handleiding heb ik er niks over kunnen vinden, al staat er wel iets over het verwijderen van bestaande profielen, maar er staat dan niet uitgelegd hoe dat gedaan moet worden.

In ieder geval bedankt allemaal voor jullie input, en hulp!!:xyxthumbs:
 

___JC___

Forumguru
Mijn BT carkitt maakt opeens ook geen contact meer met mn Blackberry Bold. Daarvoor werkte alles prima! Heb (op mn telefoon) alles al geprobeerd..zwaar irritant.

Zal het ook maareens met een andere telefoon proberen dan.
 
Nieuw BT protocol

@ allen
Ondanks dat ik nieuw ben op dit forum denk ik iets toe te kunnen voegen. Zojuist bij de dealer geweest voor een offerte. Deze wist me te vertellen (na telf. kontakt met PON) dat miv modeljaar 2011 (week 22) een nieuw BT protocol geleverd wordt in de O2. Dus het probleem wordt nu toch onderkent.
 
Eindelijk kan ik goed inloggen en bellen........ sinds ik mijn oude Parrot carkit weer heb laten installeren. Wat een genot om hier weer mee te mogen bellen en wat een MISSER van Skoda om het niet correct op te lossen.

Wat me vooral is bijgebleven zijn de opmerkingen: "Maar hij werkt toch?" en "U bent echt de enige die we met dit probleem gehoord hebben."

Yeah right, fl!kker toch op !

Een tip aan alle kopers van een Skoda: Laat de af-fabriek carkit voor wat hij is en koop voor veel minder een Parrot !

Groeten,
Mischa
 
Ik heb de af-fabriek car-kit en het werkt echt perfect! Minstens net zo goed als de orginele Nokia car-kit.
Uiteraard heb ik een Nokia (E90)....
 
Ik heb de af-fabriek car-kit en het werkt echt perfect! Minstens net zo goed als de orginele Nokia car-kit.
Uiteraard heb ik een Nokia (E90)....

Ook boven de 90km/u ??? Daar lag bij mij namelijk het probleem. Onder de 80-90km/u was alles goed, maar rond de 120km/u en erboven was het echt bagger, zo erg dat ik het advies kreeg om op die manier geen klanten te bellen. Ik heb van de dealer een andere Octavia meegekregen en het probleem was precies hetzelfde, daarbij heb ik mijn eigen carkit met een stuk of 5-6 telefoons getest, allemaal met hetzelfde bedroevende resultaat.

Groeten,
Mischa
 
Heb wel een keer een opmerking gehad toen ik de snelweg opdraaide dat vanaf toen er meer geruis was maar altijd nog goed te verstaan.
Ik heb echter een Golf IV, weet niet of daar nog verschil ik kan zitten?
 

hemi24

Forumguru
Bijkomend nadeel van die weggebouwde microfoons: vangen veel ruis op bij hogere snelheden...
 

Zosas

Nieuw lid
@ allen
Ondanks dat ik nieuw ben op dit forum denk ik iets toe te kunnen voegen. Zojuist bij de dealer geweest voor een offerte. Deze wist me te vertellen (na telf. kontakt met PON) dat miv modeljaar 2011 (week 22) een nieuw BT protocol geleverd wordt in de O2. Dus het probleem wordt nu toch onderkent.

Is dan hiermee het hebben van RSAP op je telefoon overbodig geworden?

(mijn telefoon ondersteunt nl. helaas geen RSAP.....)
 

Lax

Nieuw lid
Ook mijn persoontje was inmiddels erg gefrustreerd dat ik mijn Iphone niet kon gebruiken in mijn nieuwe Octavia met Columbus en RSAp. Veel gewisseld tussen een oude Nokia en mijn Iphone bij in- en uitstappen van de auto. Op de forums ben ik Karim van cartronic.nl (Den Haag) tegengekomen als goede review. Inmiddels de gelukkige bezitter van een nieuwe bluetooth module welke geen RSAp gebruikt. Iphone werkt top! Geen nieuwe microfoons, lastige inbouwmodules, etc. Maar, het systeem maakt gebruik van de bestaande voorbereiding en er is alleen een module onder de voorstoel vervangen.

Omdat het systeem geen gebruik maakt van RSAp kun je niet meer de smsjes lezen in je display, maar ja...nu blijft mijn telefoon "vrij" en komen mijn mailtjes binnen. En laten dat er nu veel meer per dag zijn. Handig voor in de files.

Direct Karim ook maar gevraagd de DVD-vrijschakeling in te laten bouwen. Is mijn vriendin wat stiller tijdens het meerijden (hehehe).

Weer helemaal happy!
 

Lax

Nieuw lid
De kosten zijn € 389,-. Ik heb de bon niet hier op de zaak, maar kan thuis eea nakijken en later plaatsen.
Groeten,
 

Wasmachineman

Forumguru
Hallo Lax, zou je de gegevens ook willen plaatsen bij het topic : handige linkjes ? Bedankt ! Dan kan ik daar ook naar kijken over een paar maanden als mijn auto de aanpassing nodig heeft.
 
Bovenaan Onderaan