Telefoonvoorbereiding met rSAP

Pendragon

Forumguru
Ik had die optie in m'n Superb ook, maar ik heb er nooit wat mee kunnen doen. Wel geprobeerd in combinatie met m'n htc Touch, maar het werkte niet. Ik had wel gprs op m'n htc.


[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/MODERATORBREAK]
 

Marcelk

Nieuw lid
Gprs

Ook in de Maxidot zit een optie met Modem ? als je de telefoon via bleutooth hebt aangesloten
 

harry

Senior Member
Rsap

Heb een iphone die niet werkt met RSAP. Ben dus niet zo tevreden.
Een schande dat zo'n dure iphone geen rsap ondersteunt maar eigenlijk nog dommer van Skoda (of beter gezegd de VAG groep) dat ze naast RSAP geen normaal 'handsfree' profiel installeren. Dan had namelijk elke bluetooth telefoon gewerkt!
 
Klopt, je bent voor zover ik weet veroordeeld tot de volgende keuzes (voor wat betreft Rsap):
- Windows mobile 6.1 (+ wat trucs)
- Windows mobile 6.5 (out of the box)
- Nokia Symbian (alleen nokia toestellen)

Ik vind het ook bizar. VAG heeft n.b. in oudere versies betere bluetooth ondersteuning gehad. Maar goed dat is de reden waarom ik dan ook geen Iphone heb genomen, gebruik de telefoon toch veel in de auto. Helaas zijn zowel VAG als Apple achterlijk in bluetooth opzicht; beide ondersteunen ze te weinig protocollen.

Uit mijn ervaring kan ik i.e.g. zeggen dat de sony xperia x1 (met wat truucen) werkt en ook mijn nieuwe samsung omnia 2 i8000 werkt als een zonnetje met rsap.
 

skodav72

Nieuw lid
Ik snap niet waarom jullie de af-fabriek bleutooth module bestellen. Gewoon niet als optie nemen en lekker achteraf de orgininele Skoda module laten inbouwen bij : www.car-tronic.nl

Heb ik ook gedaan, werkt perfect met elke telefoon, is exact hetzelfde als de af-fabriek module (origineel skoda) alleen zonder de rsap beperking. Geen enkel probleem voor mijn iPhone.

Inbouwen duurt een uurtje, perfect gedaan en kostte me €489.....
 
Ik snap niet waarom jullie de af-fabriek bleutooth module bestellen. Gewoon niet als optie nemen en lekker achteraf de orgininele Skoda module laten inbouwen bij : www.car-tronic.nl

Heb ik ook gedaan, werkt perfect met elke telefoon, is exact hetzelfde als de af-fabriek module (origineel skoda) alleen zonder de rsap beperking. Geen enkel probleem voor mijn iPhone.

Inbouwen duurt een uurtje, perfect gedaan en kostte me €489.....

En hoe gaan we dit doen: [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Bedienbaar op Bolero, Columbus
Is dit niet erg lastig als je een Amundsen hebt zoals de meesten die met rsap rondrijden?

Als je de microfoon op dezelfde plek laat zitten als waar ie origineel zit, heb je nog altijd een brakke geluidskwaliteit boven de 80km/u.

Groeten,
Mischa
[/FONT]
 

skodav72

Nieuw lid
ik heb zelf ook een amundsen systeem. Het verschil met Colombus is dat je niet via het touchscreen van je navigatie de telefoon kan bedienen. Dit kan alleen via het maxidot display. Geloof me, het geluid is super.....

Enige voorwaarde is dat je een auto hebt met stuurbediening.
 

hemi24

Forumguru
Ik snap niet waarom jullie de af-fabriek bleutooth module bestellen.

Zoals meerdere Elegance Businessline-rijders met mij, was er geen optie: het zat in het pakket..!

afgezien van de verstaanbaarheid bij hogere snelheden, heb ik verder geen klagen.
Maar zodra je iets anders wilt koppelen als een Nokia, schijn je nogal snel tegen beperkingen aan te lopen...
 
afgezien van de verstaanbaarheid bij hogere snelheden, heb ik verder geen klagen.

Mij stoort het verdomd omslachtige zoekwerk in het telefoonboek. Ik heb nog zitten zoeken of het mogelijk is om een snelkeuzelijst aan te maken, maar ook dat valt tegen. Ik zit nu wel eens een halve minuut te scrollen, terwijl ik met mijn oude carkit (Parrot CK3100LCD) in dezelfde tijd al een teefoongesprek afgerond kan hebben.

De drang om mijn oude carkit weer te laten inbouwen groeit met de week. Ik was altijd degene die telefonisch de beste verstaanbaarheid had binnen ons bedrijf (toch 14 auto´s rijden), maar dat is nu wel anders.

Morgen de dealer maar eens bellen met de opdracht een extra microfoon voor mij te bestellen. Als ik die heb, kan ik aan de stekker een andere microfoon koppelen die iets meer geschikt is voor plaatsing in het zicht en dan kijken of dat enig soelaas biedt.

Overigens:
Volgens mij dat laatste wat ik gezien heb, maar zal morgen bij daglicht nog eens goed kijken.

Weet je misschien al iets, of is het nog niet de morgen die jij bedoelde? :D:D:D

Groeten,
Mischa
 
Ik heb een E75. Werkt overigens perfect. Maar is er ook een mogelijkheid om gebruik te maken van de sim in de telefoon zelf ?

Bijvoorbeeld :
Telefoon is via bluetooth verbonden met auto.
Ik wil een telefoonnummer of adres opzoeken op internet via de telefoon. Ik moet dan eerst de telefoon ontkoppelen van de auto anders kan ik de sim/gprs/telefoon niet gebruiken.
 

hemi24

Forumguru
Volgens mij is bij een E75 (net als bij mijn E65) bijna alles op het toestel toegankelijk, zolang de sim er maar niet bij betrokken is.

Kort gezegd, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, zul je in de externe sim-modus geen toegang kunnen krijgen tot internet...

Nog even een paar jaar wachten, dan kun je gewoon vanuit je middenklasse auto internetten.
(nu al mogelijk in bijv. Mercedes E- en S-klasse: http://www.autoweek.nl/autonieuws/13578/Draadloos-internet-in-Mercedes-Benz)
 

robert210773

Nieuw lid
Het is een oude post, maar toch wil ik even vragen of er iemand een E75 heeft met een T-Mobile abonnement. Ik heb namelijk zelf een E75, zodat ik die kon pairen met mijn carkit. De eerste maand moest ik het nog doen met mijn oude abonnement van Vodafone. Dat werkte toen allemaal goed. Nadat mijn nieuwe abonnement van T-Mobile inging, kan mijn telefoon niet meer pairen met de carkit. Iemand daar ook last van?
Alvast bedankt.
Gr.
Robert
 

hemi24

Forumguru
Alle oude verbindingen in zowel auto als telefoon weggooien lijkt me het advies!!!

Kan het zijn dat de rSAP van je Skoda op manuele selectie van de operator staat?
 

robert210773

Nieuw lid
Alle oude verbindingen in zowel auto als telefoon weggooien lijkt me het advies!!!

Beste Hemi24,
Bedankt voor je snelle reactie.

Hoe doe ik dat? De verkoper van de Skoda dealer had dat ook voorgesteld, maar ik kan het zo gauw niet vinden. Ik kan zover ik het kan zien alleen maar Verbinden en Annuleren. Ik kan nergens iets vinden dat ik de oude verbindingen kan weggooien.

Kan het zijn dat de rSAP van je Skoda op manuele selectie van de operator staat?

En wat houdt dit precies in? Hoe kan ik dit checken?

Oh ja, nog iets. Mijn Skoda ziet mijn telefoon wel. Op mijn telefoon krijg ik de melding dat de Skoda verbinding wil maken met mijn telefoon. Ik moet dan op mijn telefoon 16 cijfers intikken. Dat lukt dus nog, maar hij blijft hangen bij de initialisatie. Daarna kapt ie het af, en zegt dat de verbinding mislukt is.
 

hemi24

Forumguru
Als je annuleren drukt en een compleet nieuwe poging doet om beide te verbinden?
Kun je überhaupt zover komen dat je "New User" in het maxidot te zien krijgt?
Wel eerst even de bestaande koppeling in je telefoon compleet weggooien en zeker stellen dat je BT van de telefoon als waarneembaar is ingesteld.

Operator selectie kun je instellen via de optie onder "Phone" in het maxidot, maar daarvoor moet je waarschijnlijk wel eerst een telefoon hebben aangesloten.
 

JoKing

Lid
Beste Hemi24,
Bedankt voor je snelle reactie.

Hoe doe ik dat? De verkoper van de Skoda dealer had dat ook voorgesteld, maar ik kan het zo gauw niet vinden. Ik kan zover ik het kan zien alleen maar Verbinden en Annuleren. Ik kan nergens iets vinden dat ik de oude verbindingen kan weggooien.



En wat houdt dit precies in? Hoe kan ik dit checken?

Oh ja, nog iets. Mijn Skoda ziet mijn telefoon wel. Op mijn telefoon krijg ik de melding dat de Skoda verbinding wil maken met mijn telefoon. Ik moet dan op mijn telefoon 16 cijfers intikken. Dat lukt dus nog, maar hij blijft hangen bij de initialisatie. Daarna kapt ie het af, en zegt dat de verbinding mislukt is.

Ik had hetzelfde verhaal met een andere telefoon met dezelfde SIM.
Het is zaak dat je connectie kan maken met je oude telefoon/sim. Als dat is gelukt kun je in het telefoonmenu profielen weggooien, inclusief het huidige profiel. Daarna opnieuw verbinding opzetten en dan gaat het wel goed.
 

hemi24

Forumguru
Leuke van de rSAP carkit is dat je profiel is gekoppeld aan de gegevens van je SIM, ookal geeft het systeem de naam van je telefoon weer.
 
Bovenaan Onderaan