Telefoonvoorbereiding met rSAP

nljuggler

Nieuw lid
Ik heb zelf een HTC Touch Diamond. Het werkt goed. Contacten van zowel SIM als telefoon. (Ik heb eigenlijk niet eens contacten op mijn SIM staan.)

Ik heb wel een ander probleem. Zodra ik mijn contact uitzet zóu mijn telefoon zelf weer een netwerk moeten zoeken (en vinden). Dat doet hij echter niet.

Het probleem is wéér ontstaan na een softreset. Daarvoor deed hij het een hele tijd wel goed. Ik heb alleen geen idee of, en zo ja wat ik heb gedaan waardoor hij toen wel het juiste gedrag is gaan vertonen.

Iemand het zelfde probleem ondervonden? En opgelost??
 

andrehj

Forumguru
Ik heb zelf een HTC Touch Diamond. Het werkt goed. Contacten van zowel SIM als telefoon. (Ik heb eigenlijk niet eens contacten op mijn SIM staan.)

Ik heb wel een ander probleem. Zodra ik mijn contact uitzet zóu mijn telefoon zelf weer een netwerk moeten zoeken (en vinden). Dat doet hij echter niet.

Het probleem is wéér ontstaan na een softreset. Daarvoor deed hij het een hele tijd wel goed. Ik heb alleen geen idee of, en zo ja wat ik heb gedaan waardoor hij toen wel het juiste gedrag is gaan vertonen.

Iemand het zelfde probleem ondervonden? En opgelost??

Hier hetzelfde probleem met een Touch Pro2 icm een Nokia 616 rsap carkit. Ik kan in de carkit overigens alleen maar de contacts van de sim gebruiken, maar dat is voor mij geen probleem. Wel irritant is dat de telefoon idd vaak (momenteel eigenlijk altijd) bij het afzetten van het contact geen netwerk gaat zoeken.
Overigens gaat de carkit bij het opnieuw in de auto stappen (terwijl de HTC dan dus nog geen verbinding heeft) wel netjes weer verbinding maken.
Mijn OS is Windows Mobile 6.1. Ik hoop eigenlijk dat de 6.5 update (die inmiddels voor mijn tel beschikbaar is) dit probleem oplost, maar kan hiervan via Google (en XDA) eigenlijk geen exacte info vinden.
 
Toch nog een vraag met betrekking tot de telefoon instellingen. Ik kan een accesspoint ingeven (gprs). Wat is hier de toegevoegde waarde van? Kan in de gebruiksaanwijzing niets terug vinden. Mijn vodafone gprs gegevens ingevuld, maar zie geen andere opties :).
beetle72: Dat is wel een leuke vraag. Ik heb nog geen problemen ondervonden met de carkit via rSap. Het kiezen van een nummer met het scrolwiel is inderdaad niet echt handig, maar het werkt. Meestal kies ik toch nummers uit de contactenlijst.

Ik had inderdaad gezien dat ik een GPRS access point kan invoeren, maar wat ik er dan verder mee kan is mij ook nog onduidelijk. Nu is het zo dat ik op mijn telefoon de e-mails van kantoor binnen krijg. Zouden die dan ook via de maxi-dot te lezen zijn?

Ik ben benieuwd of iemand hier een antwoord heeft.
 
Ervaringen met de Blackberry Bold iemand?

rim-blackberry-bold-smartphone.jpg
De Blackberry Storm (9500) werkt in ieder geval wel, lijkt me vreemd als de Bold dan niet zou werken. Verbinding wordt snel gelegd, kwaliteit is goed.
 
Gprs

Ik ben ook benieuwd wat je met de gprs functie kunt doen, ik zag deze mogelijkheid ook in de lijst staan. Maar dan moet inderdaad een adres worden ingevoerd.
 

Falcon

Donateur
gprs is in principe een dataverbinding. Het adres wat je hiervoor moet invullen voor vodafone (particulier, zakelijk is office.vodafone.nl ipv live.vodafone.nl):

live.vodafone.nl
live
live

Probeer het eens zou ik zeggen, maar denk er wel om dat als je geen dataabbo hebt er kosten aan kunnen komen te zitten (voor 15 minuten = 0,75 cent bij vodafone volgens mij)
 

Gieliovd

Forumguru
Als je bij Vodafone een datapakketje hebt dan kun je beter je 3G gebruiken met HSDPA. Dat zal die nieuwe Zwartbes toch wel ondersteunen?

Helaas is mijn 3G antenne blijkbaar stuk. Ik kan geen verbinding handhaven op 3G.

Toch eens een nieuwe telefoon :(

Oja, wat Falcon al zegt klopt. GPRS is een dataverbinding voor internet. Veel mensen verwarren dit met GPS wat dan weer een héél ander systeem is voor navigatie!
 

yprgwt

Lid
de 3109 en 3110 classic werken volledig, zowel simcontacten, telefooncontacten en sms lezen (schrijven duurt erg lang met het scrollwieltje op het stuur).
Ik wil de e52 nog proberen.
Inmiddels de E52 aangeschaft, ook deze werkt volledig.
 
Heeft er iemand een idee waar de berichten terecht komen die vanaf de rSAP carkit gekoipieerd worden (tijdens het rijden) naar de SIM-kaart?

Op mijn telefoon kan ik ze tot nu toe niet vinden.
Het zou handig zijn als de berichten meteen ook op de simkaart in de telefoon binnen komen. Op de manier zoals het nu is, ben ik nog niet gesynchroniseerd. Bovendien geeft de auto volgens mij ook geen melding als er een nieuwe bericht is.

Ik ben er overigens ook nog steeds niet achter wat de GPRS-functionalitiet in de auto mij brengt. Ik had bij Access-point al eens "internet" ingevuld zoals dat op de site van KPN wordt aangegeven, maar verder is in dat menu niks in te vullen.

Ik verneem graag jullie reacties.
 

spyklee

Nieuw lid
Voorlopig werkt mijn Samsung jet nog niet. Ik kan wel verbinden, maar de carkit kan geen informatie vinden in de telefoonboeken (op de telefoon en iop de simkaart). Verder knalt de GSM verbinding eruit bij mijn Jet, zodra er een verbinding is met de carkit. Een gewone BT verbinding, dus zonder externe simmodus werkt niet, dan zegt de carkit dat de telefoon niet compatible is.
Hi,

Mijn Samsung Omnia Querty met Windows Mobile 6.5 (T-Mobile) heeft exact hetzelfde issue.
Mijn vorige toestel een HTC S710 met Windows Mobile 6.0 (T-Mobile) functioneerde wel goed.

Toch is dit geen Samsung issue, ik heb mijn nieuwe toestel (de Samsung) geprobeerd met een SIM van een andere provider (Vodafone) en dan functioneert hij wel naar verwachting. Ik heb zelfs een nieuwe SIM bij de T-Mobile shop gekocht, maar dit mocht niet baten. De combinatie ROM/SIM lijkt vooralsnog de boosdoener, mocht iemand een idee hebben ...
 

Berry

Senior Member
Mijn MDA IV (HTC touch diamond) van T-Mobile werkt goed heb alleen het idee dat hij niet mijn hele telefoonboek over neemt
 

Christian

Nieuw lid
Ik heb deze vraag net op het forum gezet, maar misschien past het hier ook tussen. Ik heb sinds eind mei een Skoda Superb II (Ambition Business Edition). Een heerlijke auto! Echter, ik heb een klacht / probleem. Ik ben reteslecht te verstaan in de auto. Telefoongesprekken duren vaak lang, omdat ik alles langzaam moet uitspreken of meerdere keren moet herhalen. Ik heb een Nokia E71, via bluetooth verbonden (externe sim). Is er iemand die hier ervaring mee heeft? De microfoon is ook al vervangen, en met een ander (Nokia) toestel is er geen verschil. Help.......
 
Blijven toch een paar vragen open staan waar blijkbaar niemand een antwoord op heeft:

Vraag 1: Waar blijven de sms berichten die je via het display naar de sim kunt kopiëren?
Vraag 2: Er is gezegd dat een sms schrijven lang duurt, kan dit überhaupt wel?
Vraag 3: Hoe is de slechte verstaanbaarheid op te lossen?

Met vraag 3 ben ik op dit moment ook aan het klussen geslagen. Bij mijn O2 FL is de verstaanbaarheid boven 80km/u belabberd. Dit komt vermoedelijk doordat de microfoon in de console in de hemel zit weggewerkt. Dezelfde verschijnselen kreeg ik toen ik bij mijn oude Leon (eerste type) de originele Nokia microfoon wilde wegbouwen op deze plek. Ik heb nu de microfoon uit de kap gehaald en deze los het interieur in laten hangen. Optisch geen porem, maat de resultaten zijn stukken beter. Ik laat binnenkort een extra microfoon bestellen bij de dealer, eigenlijk alleen vanwege het stekkertje dat eraan zit. Ik wil aan deze kabel een Nokia-microfoon solderen en die tegen de hemel plakken. Eens kijken of het probleem dan is opgelost. Ik hoe jullie op de hoogte.

Groeten,
Mischa
 

Ewoud

Nieuw lid
Misschien overbodig om hier te vermelden, maar er zijn verschillende types van de Bluetooth Premium carkit in omloop.
- Het wat oude systeem, gemaakt door harman/Becker heeft artikelnummer 1Z0035729B. Deze carkit ondersteund het Handsfree protocol.
IMG_2631.JPG


- Het nieuwe type wordt gemaakt door Novero (onderdeel van Nokia) en draagt de naam HT-2 . Het artikelnummer van deze module is 5N0 035 730B. Deze module ondersteund alléén nog het rSAP protocol, ondanks dat in de folder staat/stond UHV / rSAP.
!BZndMBg!mk~$(KGrHgoOKkYEjlLm(TDiBKnnc6lGHw~~_35.JPG


Beide types zitten gemonteerd onder de voorstoel van de passagier. Het maakt niet uit in combinatie met welke audiosysteem deze zijn gekoppeld. Zowel i.c.m. Columbus als Amundsen zijn deze carkits in omloop. Voordeel van de Columbus is dat je de telefoon ook via het touchscreen van de radio kunt bedienen. Dit is helaas bij de Amundsen niet mogelijk.

Ik ben de gelukkige bezitter van een nieuwe O2 Combi Greenline met Amundsen en nieuw type carkit. Helaas werkt deze niet samen met mijn Apple Iphone 3GS. De oude module ondersteund de Iphone wel. Mijn oude HTC P3300 (met custom wm6.1 firmware) werkt wel goed i.c.m. de carkit.
 

Marcelk

Nieuw lid
Ik weet inderdaad dat via gprs data kan worden verzonden, maar ik was benieuwd naar de toepassingen hiervoor.

Hier ben ik ook wel nieuwschierig naar,, wat kun je met deze optie doen ? heb namelijk wel een data abbonnnement bij t-mobile
 
Ik ben de gelukkige bezitter van een nieuwe O2 Combi Greenline met Amundsen en nieuw type carkit. Helaas werkt deze niet samen met mijn Apple Iphone 3GS. De oude module ondersteund de Iphone wel. Mijn oude HTC P3300 (met custom wm6.1 firmware) werkt wel goed i.c.m. de carkit.

Wellicht kun jij mij dan vertellen welke aansluiting de microfoon heeft op deze module. Is dat een jackplug of weer iets exclusiefs?

Groeten,
Mischa
 
Volgens mij dat laatste wat ik gezien heb, maar zal morgen bij daglicht nog eens goed kijken.

Heel erg graag. Ik wil namelijk proberen of de verstaanbaarheid beter wordt met een andere microfoon. Ik heb nog een paar microfoons liggen van oude Nokia carkits en één van een Parrot carkit. Vooral met deze laatste had ik een perfecte verstaanbaarheid in de auto.

Zoals ik al zei is de verstaanbaarheid toegenomen sinds ik de microfoon uit de console naar beneden het interieur in heb laten bungelen. Staat niet zo chique, maar werkt wel.

Groeten,
Mischa
 
Bovenaan Onderaan