Tees' O2c Arctic Storm Blue - 'IJsvogel'

Tees

Donateur
@Cordoba t rooster kostte €11.77 plus nog 8 bevestigingsclips van €0.49 per stuk.
En idd, voor de O2 zijn er ook 15" velgen, met de standaard bandmaat kosten die zo'n €10 per band minder. Tis wel afzien met grote velgen ;)
 

Kanerr

Forumguru
Naja het draait allemaal om de gangbare maten he...
195/40/17 is ook een hele kleine band maar daarvoor betaal je wel de hoofdprijs :(

iets met vraag en aanbod..
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb inderdaad dezelfde ervaring als Kanerr. Ooit een Seat Cordoba gehad in de SX uitvoering, toen ik de auto (als overjarige demo) kocht waren de banden peperduur (maat 195/55x15 als ik het me goed herinner), doordat deze velgenmaat afwijkend was van de normale uitvoering, en waren er maar 3 bandenfabrikanten die de maat leverden. Later werd de maat veel gangbaarder was de prijs nog niet de helft van wat ik eerder betaalde en waren er meer dan 10 verschillende bandenfabrikanten met die maat in hun assortiment.
 

Tees

Donateur
In het kader van 'het zijn de kleine dingen die t m doen": eindelijk de reclame van die handelaar eraf, irriteerde me elke keer dat ik de achterkant zag!
Kostte een stuk meer moeite dan ik dacht, er zat een witte (voormalige) plaklaag achter, dus ik moest de onderste paar mm eraf zien te krijgen en dat spul plakte verdomde goed...
50ed6ee023dd2bdf8313da4c1f27b82c.jpg
 

Tees

Donateur
Ik betwijfel of deze verkoper daar zin in had gehad. En bij m'n normale garage hadden ze m met plezier vervangen door één met hun reclame erop (die ik een stuk minder erg vind trouwens), maar dit is toch beter :jaja:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Mijn dealer verdient die reclame dubbel en dwars, vind ik. En lekker populistisch met die plompeblaadjes ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Ik ben ook best tevreden met mijn garage, maar nu ik t meeste onderhoud zelf doe, hoeft ie nou ook niet meteen achterop m'n auto te staan. Bij m'n Faab gunde ik m dat wel.
 

Tees

Donateur
En net toen ik me begon af te vragen wanneer de CC2's van AutoDoc zouden komen (verzendbevestiging gehad, maar geen enkele info daarop,en volgens DPD hebben zij de banden nog steeds niet gehad :pardon:)...wordt er aangebeld door de DPD voor 4 bandjes. Week levertijd, heel prima, en niet te oud, DOT 1921, half jaartje op de plank vind ik heel acceptabel. Volgende week maar erop zetten, tis er wel het weer voor!
 
Laatst bewerkt:

JPs_OC2

Donateur
Misschien nog een bescheiden uitlaatsierstuk @Tees?
Het uitlaatpijpje steekt nu (lijkt mij tenminste) een beetje verloren onder de bumper uit.

upload_2021-12-4_13-40-19.png
 

Cordoba

Forumguru
@Tees Als de oude kentekenhouder er af is, kun je ook kiezen voor een kentekenhouder met brede onderrand (dus dezelfde afmeting als de houders met reclame). Daar heb ik bij mijn F3 ook voor gekozen, om de groene rand van de kentekenhouder meer op te laten vallen, kosten waren iets van 2 euro bij lokale automaterialenhandel.
 

Tees

Donateur
@JPs_OC2 wat zou jij aanraden, zoiets? https://www.ebay.com/itm/273603568831

@Cordoba ik vind het eigenlijk wel mooi clean zo, dun zwart randje eromheen. Misschien had ik de plaat nog wat lager gewild, zodat ie meer middenin de uitsparing zit, maar dat vond ik voor nu even te veel werk (voor de deur in de kou was dit al lang genoeg :-)). Wie weet nog eens later.
 

JeSko

Forumguru
Nee asjeblieft geen chroom look sierpijpje, dat is echt not done imo, is zo'n beetje de foute f&f 2000 stijl. Ofwel stukje er af zagen, zie je er niets meer van, ofwel glanzend zwart, die heb ik ook, lekker subtiel maar je ziet wel dat het wat netter/mooier is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Maar jij hebt dan ook totaal geen chroom @JeSko. Ik vind wat chroom hier en daar zoals het op de meeste auto's zit niets mis mee :jaja:
Ik dacht trouwens dat de O2 RS ook chromen uitlaten heeft? Of is t RVS? Ik weet ook nog niet of ik er iets aan wil doen, meestal ben ik vooral van de praktische aanpassingen, looks vind ik iets minder belangrijk.
 

JeSko

Forumguru
Jwl hoor @Tees heb nog steeds chromen raamomlijsting, niet lang meer maar die zooi zit er nog op :tongue: ja als je het zelf wel mooi vind gewoon doen hoor!
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Als ik het helemaal voor het kiezen zou hebben, dan zou ik een uitlaatstijl zoals de O3 RS kiezen, met brede uitlaattip netjes verwerkt in de bumper/diffusor. Maar dat zou voor de O2 flink in de papieren gaan lopen, dat is t me zeker niet waard.
 

Canon-Eye

Forumguru
Tsja, smaken verschillen. Goeie reden voor mij om hier nooit te vragen om een "cosmetisch" advies aangezien dat altijd leidt tot allerlei tegenstrijdigheden.
Net zoiets als aan meerdere mensen de weg vragen naar een bepaalde bestemming: dikke kans dat je verdwaalt...
 

Tees

Donateur
Je moet ook zeker niet je keuze baseren op wat er op zo'n forum uitkomt. Maar een beetje ideeën aanhoren en dan bedenken wat je ermee doet, kan heus geen kwaad. Als @JeSko altijd had geluisterd naar de gemiddelde forummening, had ie nu in een Sup op SUV hoogte gereden ;)
 
Bovenaan Onderaan