Tees' O2c Arctic Storm Blue - 'IJsvogel'

JPs_OC2

Donateur
Goed bezig. Het gaat om de details :jaja:.
De funnel is echt perfect. Had 'm op de O2, en nu ook op de O3.
Leuk dat je voor het "klassieke" logo qua naafkapjes bent gegaan. :thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Ik heb er ook over gedacht de nieuwe logo's te gaan gebruiken, maar eigenlijk vind ik die oude groene ook wel wat hebben.

En als ik de nieuwe erop zou zetten, zou ik de naafkapjes, logo's voor en achter én de airbag moeten vervangen. Want je doet t goed of je doet t niet. En dan had ik ook nog moeten zien of ik de RNS315 had kunnen aanpassen, want die laat ook t oude logo zien bij opstarten....geen idee of dat laatste überhaupt kan.
 

Tees

Donateur
Nog een ander ding waar ik wat hulp bij kan gebruiken: op het frame rondom de radio en airco (zilver met zwart in mijn auto) zit een lelijke kras. Nieuw zijn deze belachelijk duur, maar tweedehands prima te doen.

In ETKA staan er een stuk of 15 verschillende types (verschillend in letters achter de code) afhankelijk van PR codes, die ik geen van allen kan matchen met m'n typesticker.
Nu heb ik er eentje gevonden op eBay, die vermeldt dat het voor een Swing is. Maar maakt dat iets uit? Als ik naar de foto's kijk dan ziet ie er gewoon exact hetzelfde uit als wat ik heb...:pieker:

Iemand een idee of het iets uitmaakt, of als je de goede kleur en uitvoering (dus voor climatronic in mijn geval) hebt, dan zit je goed?
 

EdK

Forumguru
Met mijn Yeti waar een Swing in zat verving ik de Swing voor een Zenec navi module die kwa formaat en model te vergelijken was met de Columbus van toendertijd.
En moest toen inderdaad ook het raam aanpassen dus Swing frame kon weg en columbus frame ( omlijsting) moest erin.
Dus ja het maakt wat uit.
En passen ter plekke was het makkelijkst, en dealer had er een op stock liggen die dus paste en had ik toendertijd voor ik meen net geen € 30,00
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Deze zijn helaas €100 op skoda-parts.com, zal bij de dealer niet goedkoper zijn...:nono:

Als ik zo op skoda-parts.com kijk wat voor versies te koop zijn, is de variatie: wel/niet climatronic, wel/niet navigatie, en wel/niet telefoonhouder. En dan uiteraard nog wat kleurvariaties (waarbij er zoiets is als aluminium, grey metallic en tonal brushed, op de foto's allemaal hetzelfde eruit ziend...)

Door de foto's die erbij horen goed te vergelijken, zie ik nu idd wel dat de rand rondom de radio/Navi breder is bij de variant zonder Navi. Telefoonhouder is ook een uitsparing voor, dus op t oog zou dit te doen moeten zijn. Gek genoeg lijkt die op eBay wél te passen. Nu nog die kleuren proberen te onderscheiden...:pieker:
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Maar welke heb je nodig?
Die van de Swing en met climatronic ?
Weet niet of je van oude een foto hebt want dan kan ik eens kijken of ik die van mij nog heb liggen hier ergens
lijft wel de vraag open of die van de Yeti ook past in de Octavia 2
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

hemi24

Forumguru
Radio Swing is groter dan de Amundsen:

images


upload_2021-10-22_21-20-59.jpeg


Frame van Yeti gaat ook niet passen in een O2 (hoeken boven niet rond en ligt bij een Yeti meer op het dashboard ipv erin):

2014-15-FOR-font-b-Skoda-b-font-font-b-Yeti-b-font-DVD-navigation-retrofit.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

JPs_OC2

Donateur
De manier om zeker te weten welk onderdeelnummer het frame heeft, is om het te demonteren.
Lekker bijdehand, weet ik, maar wel de manier om fouten uit te sluiten.

De kleurcode staat in de regel meteen achteraan het onderdeelnummer. Zoekt ook een stuk makkelijker online. ;)

Bijvoorbeeld: AR1 = metallic grijs / DF1 = brushed aluminium / etc.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
@EdK Helaas, volgens ETKA is dit modelspecifiek, die van de O2 begint met 1Z, die van de Yeti met 5L.

@hemi24 dank! Had ik verkeerd om gekeken. Die op eBay past dus idd niet.

@JPs_OC2 ja, dat zou idd de beste optie zijn, ik hoopte t zonder dat te doen. Elke keer monteren/demonteren levert ook weer risico op beschadiging op, dus zou dat liever maar 1x doen.

Met deze kennis net op Onderdelenlijn gekeken: allebei zijn ze voor de Swing. Op eBay staan er 27 covers voor de O2, welgeteld één is er met Climatronic en Amundsen, en die heeft ook schade. Ik wacht dus nog maar wat langer tot een geschikte langskomt, zo erg is die kras nou ook weer niet :-)
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Vraag is dan nog welke versie je nodig hebt voor je klimaatregeling:


  • Verwarming (9)
  • Handbediende airco (10)
  • Volautomatische airco met 2 zones (11)

upload_2021-10-22_21-31-48.png
 

Tees

Donateur
Gisteren in een verdwaald half uurtje de OBDeleven weer even ingeprikt om bochtenverlichting en CH/LH (beiden via de mistlampen) aan te zetten.

Bochtenverlichting ging prima (dankzij een how-to van o.a. @EdK op 'dat andere forum'). Maar de CH/LH werkt nog niet :pieker:

Ik heb de long coding in Central Electric gedaan, byte 17, bits 3, 5 en 6 (resp CH via mistlampen, CH en LH) aangezet. Krijg nu in de MaxiDot netjes de optie om CH en LH aan te zetten, dat natuurlijk gedaan, maar beiden werken nog niet nu....lichtschakelaar staat altijd op dimlicht, en er zit een regensensor (en dus ook lichtsensor?) in. Iemand een idee? Ik wil nog proberen bit 3 uit te zetten, kijken of ie dan wel werkt via de dimlichten (al heb ik dat liever niet, beetje te veel licht vind ik).
 

Gbn

Actief lid
ik dacht dat CH/LH alleen ging werken met een lichtschakelaar in de Auto stand. Niet als die op dimlicht staat.
Gerard
 

Tees

Donateur
Ik had deze website gevolgd, en daar staat dat het met de lichtschakelaar in aan óf auto kan. Een lichtsensor is niet eens perse nodig.

https://octavia-rs.com/thread/3726-funktion-coming-home-und-leaving-home/

@Antera, jij weet hier vast het fijne van!

Edit: net op Briskoda gevonden dat voor de O3 die bit 3 (CH via fog lights) niet werkt, en je de lampen mapping moet aanpassen (onder adaptation geloof ik). Ik heb een MJ 2013 O2, dus misschien dat het bij de mijne ook al zo is. Vanmiddag maar eens proberen bit 3 weer uit te zetten.
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Uiteraard ook de tijd ingesteld @hemi24 . Vanmiddag nog even wat geklooid, ik heb nu de bit van CH/LH via fog lights uitgezet, maar dat werkt ook niet (tenzij het nu nog steeds te licht is voor de lichtsensor). Ook even geprobeerd om CH op manual ipv automatic te zetten en na contact uit de grootlichtschakelaar een tikje gegeven: niets (of werkt CH alleen als de motor gedraaid heeft?)

Begin me af te vragen of CH/LH wel werkend te krijgen is op mijn wagen. Niet heel erg trouwens hoor, ik wou vooral proberen hoe t me zou bevallen. Zo niet, dan niet :-)
 

Canon-Eye

Forumguru
Begin me af te vragen of CH/LH wel werkend te krijgen is op mijn wagen.
Van 10-2007 tot begin 2011 reed ik een O2c (1.9TDI DSG6) en daarop werkte CH/LH prima, zij het over de xenon dimlichten. Nooit geprobeerd om het via de mistlichten te schakelen - in 160k km ook nooit een kapotte lamp opgelopen trouwens.

Mijn opvolgende Fabia had het niet, en ik heb het ook nooit gemist eerlijk gezegd. Van de Leon weet ik het niet eens - maakt me ook niet uit, want "at home" staat hij altijd achterwaarts onder de carport, dus zou hij toch de verkeerde kant op schijnen. Nutteloos dus (voor mij dan)...
 

Tees

Donateur
Ik heb geen xenon, en CH/LH is niet standaard beschikbaar (misschien hangen die 2 ook samen?). Het zou sowieso afhankelijk zijn van de module of deze CH/LH ondersteunt, en als je mistlampen voor hebt zou dat het geval moeten zijn (aldus de site die ik eerder linkte) Maar voorlopig nog geen succes dus.
 
Bovenaan Onderaan