Tees' O2c Arctic Storm Blue - 'IJsvogel'

Antera

Donateur
Ik had deze website gevolgd, en daar staat dat het met de lichtschakelaar in aan óf auto kan. Een lichtsensor is niet eens perse nodig.

https://octavia-rs.com/thread/3726-funktion-coming-home-und-leaving-home/

@Antera, jij weet hier vast het fijne van!

Edit: net op Briskoda gevonden dat voor de O3 die bit 3 (CH via fog lights) niet werkt, en je de lampen mapping moet aanpassen (onder adaptation geloof ik). Ik heb een MJ 2013 O2, dus misschien dat het bij de mijne ook al zo is. Vanmiddag maar eens proberen bit 3 weer uit te zetten.


Ch / LH kan niet zomaar zonder lichtsensor. Er zijn opties op de Facelift door een draadje om te steken in je lichtschakelaar. uit me hoofd de grijze draad van pin 3 naar 2. Te lang geleden dat ik het niet meer weet en moet een gaan zoeken. Hiermee houd je de auto voor de gek.
 

Tees

Donateur
@Antera als het goed is heb ik dus wel een lichtsensor, ik had gelezen dat bij een O2 een regensensor altijd samen gaat met een lichtsensor. Maar er is vast een meetblok dat de waarde van de lichtsensor weergeeft, dus dat is eventueel te checken.

Enige kan dan zijn dat ik geen auto-lichtschakelaar heb, en dat het daarom niet werkt. Ik zal eens kijken wat een auto-lichtschakelaar kost en of ik zin heb die in te bouwen alleen hiervoor (mits de bedrading er al ligt, als dat niet zo is, is t sowieso te veel moeite).
 

hemi24

Forumguru
Ook zonder lichtsensor en lichtschakelaar met Auto-stand zou de coming home door kort aantrekken van het grootlicht signaal moeten functioneren…
Leaving home is een heel ander verhaal.
 

Tees

Donateur
Ik las op Briskoda dat de motor gedraaid moet hebben voor CH om te werken, dat heb ik nog niet geprobeerd (vond t een beetje onzin om de motor te starten alleen daarvoor). Ander verhaal dat ik daar las is dat de codering 'soms' alleen werkt als die gedaan is met draaiende motor. Beetje raar verhaal, maar goed.
 

Tees

Donateur
CH/LH heb ik voor nu maar even gelaten wat het is, tijd voor wat technische aanpassingen & onderhoud! Eerst even de wielen nagelopen met de momentsleutel, ik hoorde wat geluid linksachter als ik over een (stevige) verkeersdrempel ga. Misschien is 't niets, maar de wielen nalopen kan sowieso geen kwaad. LA idd 2 bouten niet op 120 Nm vast, de 2 voorwielen zaten duidelijk ook niet volledig vast. Toch goed om dat dan gedaan te hebben, of dat nou iets verandert aan het gevoel of niet :jaja:

Verder net bij skoda-parts.com wat spul gekocht: beschermrooster voor de airco condensor + clips, Skoda-origineel lakstift- & spuitbusset (beide stukjes naast de deurgrepen achter zijn bijgestipt met de verkeerde kleur lak :banghead:, en zijn sowieso wat craquele, wil die opschuren en spuiten), en een paar afdekdopjes voor de wielbouten, bleek er al 1 kwijt te zijn kwam ik nu achter.

Binnenkort ook maar olie e.d. bestellen, kan de eerste beurt gedaan worden ergens rond de jaarwisseling (APK due half februari). Ik had hier eerder al gepost dat ik twijfelde tussen LL olie of normale, maar ik kwam erachter dat Shell Helix Ultra 5W30 nauwelijks meer verkrijgbaar is, en als 'ie verkrijgbaar is, is 'ie bijna even duur als de Castrol Edge LL (is nu in de aanbieding bij WinParts, 39 euro als je er 2 bestelt). Dus dan gooi ik er voor 2 euro / 5L meer wel gewoon Castrol LL in, heb ik ook meteen genoeg voor de beurt van volgend jaar.
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Die kostte zelfs bij skodaparts nog rond de €100...vind ik een beetje te veel voor een krasje. Eerlijk gezegd ergert het me ondertussen niet echt meer, dus als ik er één keer eentje goedkoop op de kop kan tikken op de sloop: prima. Anders laat ik t voorlopig even zo
 

JPs_OC2

Donateur
Ze zijn inderdaad niet goedkoop. Wat eventueel ook nog zou kunnen is de boel wrappen. Ik heb dat in mijn O2 ook gedaan met de deurlijsten en een paar andere interieurdelen en dat zag er perfect uit.
 

Tees

Donateur
Ik was al best fan van WinParts, maar soms wat langere levertijd dan vermeld, vond ik meestal niet erg.
Maar nu hebben ze t wel heel keurig gedaan: zaterdag besteld, vandaag geleverd!

Genoeg besteld voor de komende 2 jaarlijkse beurten: 10L Castrol LL 5W-30, 2 oliefilters, 2 interieurfilters, 1 luchtfilter. En dan nog wat grut dat ik nu wil vervangen of andere dingen: tekstloze kentekenplaathouder, brandstoffilter en ruitenwisservloeistof. Zou ik weer een tijdje vooruit moeten kunnen :jaja:

Binnenkort maar 4 nieuwe bandjes (Michelin CC2) erop zetten, t wordt nu toch wel koud. Even kijken wanneer ik tijd heb die te monteren, heb geen zin om eindeloos 4 banden te hebben liggen..
 

Tees

Donateur
En net melding van Skoda-Parts.com, ook zaterdag besteld, vandaag overhandigd aan FedEx, verwachte levering donderdag, uiterlijk vrijdag. Heel prima tot dusverre, was m'n eerste bestelling daar.
 

Kanerr

Forumguru
skoda-parts.com of .cz? Was ook aan het kijken op .cz omdat stuurwielen lekker goedkoop zijn!
 

Tees

Donateur
Skoda-parts.com, ook wel bekend als skoda-dily.cz en skoda-diely.sk. skoda-parts.cz is weer een andere om t ingewikkeld te maken... :pardon:
 

Tees

Donateur
En vandaag, keurig op tijd m'n pakketje van skoda-parts.com geleverd. Netjes verpakt (hooguit een tikkeltje strak, t plastic beschermroostertje voor de airco condensor zat er beetje klem in, maar niet beschadigd of zo), zaterdag besteld, donderdag geleverd, helemaal prima!

Nu nog een keer de tijd vinden om die deurstukjes te spuiten. En in dit jaargetijde kan dat niet buiten, dus of ergens een garage gebruiken, of maar wachten tot het voorjaar...:pieker:
 

Tees

Donateur
Net ook maar even 4 Michelin CrossClimate 2's besteld bij AutoDoc. Hield de prijs al een tijdje in de gaten, veel lager gaat t niet meer worden dan dit (€80 per band, 205/55 R16). Ben benieuwd hoe lang de levering duurt, met dit weer is t toch wel fijn om allseasons eronder te geven (en niet stokoude zomerbanden).

De netste zomerband gaat dan op t reservewiel, daar zit namelijk ook een band van 9 jaar oud op.

En dan nog even tijd maken om ze te monteren. Nog niet eerder gedaan, maar bij m'n hobbyclub hebben ze een monteer- en balanceerapparaat staan, en is de vrijwilliger van dienst over het algemeen zeer kundig. Zal wel moeten lukken lijkt me.
 

Cordoba

Forumguru
En het stomme is dat je met grotere velgen (en dezelfde wielomtrek) ook nog minder rubber krijgt voor die pecunia's.

Wat kosten dat beschermrooster tegenwoordig @Tees? Ik heb er destijds voor mijn Fabia I iets van 7,50 of 8 euro voor betaald, moest alleen iets smaller geknipt worden.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan