Tees' O2c Arctic Storm Blue - 'IJsvogel'

Eltjo

Forumguru
Ook een placebo-effect is een effect.
Mijn auto rijdt ook altijd een stuk lekkerder als die gewassen is. En dat is fijn.

Hoe hoger de concentratie, hoe beter de werking lijkt me ook.
En hoe warmer de motor, hoe beter de werking.
Misschien werkt het ook beter als de benzine met reiniger een poos in het systeem zit en de het e.a losweekt.
Doet me denken aan de wc-pot waarvan er bij ons eentje veel makkelijker vervuild dan een andere. Die was helemaal schoon nadat de reinigingspil er een vakantieweek in had gezeten. Veel beter dan na een dag/nacht zoals op de instructie staat.
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Geloof jij de dealer op z'n blauwe ogen dan Ed? Ik denk liever zelf na ;)
@Eltjo helemaal mee eens. Daarom heb ik m er nu ook ingegooid, de tank was halfvol en ik heb de komende 2 weken een paar langere ritten staan. Dus optimale werking in mijn ogen.
 

Tees

Donateur
En dan meteen nog maar een klusje gedaan: van de achterruitverwarming (had m al eens eerder genoemd) deden 2 draadjes het niet.

Dus even speuren met een lampje erop waar de breuk zou zitten, beide bleken vooral van de buitenkant af goed te zien te zijn. Even ontvetten met alcohol, aan beide kanten een schilderstapeje ertegenaan, en een klein streepje van dit spul erop:
115344ae3b50d8d6ea3fd06d8dc65228.jpg


Nu even laten drogen, morgen of overmorgen testen of t gewerkt heeft. Bij de Faab heb ik dit al eens gedaan, maar toen met een goedkopere variant. Werkte wel, maar was te vloeibaar, waardoor t onder het schilderstape kroop en dus een relatief dikke stip werd. Deze bleef keurig tussen de tapejes in zitten, veel netter dus :jaja:
 

Tees

Donateur
Net even de check gedaan: eerst doorgemeten met de multimeter, netjes <1 Ohm weerstand over de gerepareerde stukjes, en daarna even de motor gestart om de achterruitverwarming aan te zetten (met bezwaard hart, want de motor alleen daarvoor starten vind ik eigenlijk onzin, maar ik wou toch weten of 't goed was :oops:).
Na een seconde of 10, even over de achterruit ademen, en alle draadjes werken weer zoals het hoort :jaja:. Foto lukt me niet, de draadjes zijn zo dun dat m'n telefoon er niet op wil focussen, en bovendien heb ik 't zo netjes gerepareerd dat ik sowieso moeite had de plek terug te vinden waar ik dat gedaan heb :deuk:. Another job well done!
 

Tees

Donateur
Ik kan ook m'n spiegelreflex pakken (al dan niet met makroringen erop) en een prachtige foto ervan maken @EdK...maar die moeite is t me niet waard :angel:
 

Tees

Donateur
Heb je allemaal nuttige reparatieklusjes gedaan die al langer moesten, krijg je er op zondagavond nog eentje bij: *ping* Kentekenplaatverlichting defect.
Ok, eenmaal thuis was t weer droog, dan maar meteen beide lampjes eruit schroeven en vervangen (had gelukkig nog 2 C5W's liggen). Was nog een hoop gepriegel, maar nu schijnen ze weer prachtig over die geel plaat :jaja:
 

Tees

Donateur
Vergeten te vermelden gisteren: aan de rand bij één van de 2 kentekenplaatlampjes bleek de roestduivel toegeslagen te hebben... :(
Nota bene degene die niet kapot was, goed dat ik die dus ook opengehaald heb.

Weer een uitgebreid klusje erbij dus...niet t ideale seizoen ervoor helaas.
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Precies dat dacht ik ook @Cordoba. Maar ff nadenken hoe ik dit ga aanpakken, een (verwarmde) garage was nu toch wel erg fijn geweest, maar helaas heb ik die niet.

M'n schoonouders hebben wel een garage, maar eens ff kijken of ik die kan gebruiken. Op straat kan evt ook bij droog weer, op zich drogen alle middelen best snel (Brunox roestomvormer + primer is volgens mij vrij snel droog, spuitlak & blanke lak ook elk half uurtje of zo?).
 

Tees

Donateur
Even stil geweest hier, er is ook niet heel veel te melden. Er zijn nog een aantal klusjes die nog altijd gedaan moeten worden, o.a. die roest bij de kentekenplaatverlichting, de handremkabel moet even ingespoten worden, en de versnellingskabel opnieuw afgesteld. Die laatste kan ik voor de deur wel doen (als t droog is en ik even een uurtje heb), ik wil t doen omdat schakelen niet altijd helemaal soepel gaat. Het voelt alsof de pook een fractie verder naar rechts zou moeten staan om soepel in 3 en 4 te komen. Hopelijk is dit t, dan kost t niets, anders maar de bakolie een keer verversen. Kan vast ook geen kwaad met 135k achter de kiezen (en volgens mij wordt die niet ververst op een standaardinterval?)

Handremkabel doe ik wel een keer als ik t beestje weer op de brug heb staan. Na de jaarwisseling moet ie weer voor APK, dus voor die tijd maar even op de brug zetten om e.e.a. na te lopen.

Wat betreft de injectorcleaner: ik merk er niet heel veel van. Misschien is ie iets responsiever op t gas, en een fractie rustiger in stationair. Maar hij is nog steeds niet helemáál rustig in stationair. Tis wat t is, ik maak me er niet al te veel zorgen over. De F1 was veel erger, die zaagde soms echt. Deze wiebelt soms een beetje, zal te maken hebben met zo weinig mogelijk toeren draaien om zo zuinig mogelijk te zijn, en dan soms net te laag komen. Die ECU probeert tenslotte ook maar wat ;)
 

ertromp

Forumguru
De roest bij de kenteken verlichting is helaas een typisch O2 probleem


 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tees

EdK

Forumguru
En met roest nooit te lang wachten.... helemaal niet nu men al weer eens eerste keer van dat witte goedje op de wegen heeft gedonderd...
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Ben t wel met je eens hoor Ed, maar ja, tijd hè...en geen verwarmde garage tot mn beschikking, dus met de huidige temperaturen is dat ook geen geweldig goed idee. Lak en hars en zo hardt niet zo lekker uit onder de 10-15 °C tenslotte.
 

Tees

Donateur
Nou, zowaar een keer een bandenspanning lampje dat aan sprong vanochtend...ik was vlak bij mn huis, en wetende dat het vaak vals alarm is, gewoon doorgereden. Daarna even de banden rustig laten afkoelen en net rondom gemeten. En verdomd, LV is 0.45 bar lager dan RV. Spanning was sowieso aan lage kant, 't was alweer een tijdje geleden dat ik de banden had opgepompt (schat 1.5 maand) en in de tussentijd flink kouder geworden, maar dit lijkt toch wel op een lekkage.

Straks maar even langs de bandenpomp en de komende dagen even in de gaten houden. En anders maar naar de bandenboer, kijken waar t probleem zit.
 
Bovenaan Onderaan