Tees' O2c Arctic Storm Blue - 'IJsvogel'

Tees

Donateur
Vanavond toch maar eens het interieurfilter vervangen. De oplettende meelezer weet dat ik een HEPA filter gekocht had, maar die nog niet geïnstalleerd had omdat ik m graag wil testen met een ultrafijnstofmeter van m'n werk. Daar is t nog steeds niet van gekomen, en aangezien de oude er al ruim een jaar in zat, er nogal wat stof en pollen in de lucht hangt nu, én we over 3 weken op vakantie gaan, nu toch maar even een nieuwe 'normale' (Mann FreciousPlus) erin gezet die ik nog op voorraad had. Misschien kan ik binnenkort toch nog eens testen met dat HEPA filter, maar dan heb ik nu iig weer een vers filter.

En toch altijd goed om te zien dat zo'n filter echt wat wegvangt:
20230626_210251_copy_1280x960.jpg 20230626_210322_copy_1280x960.jpg
 

Eltjo

Forumguru
Dat zwarte is toch met koolstof? ;)
Als het filter nog niet zo vies is bij inspectie, dan blaas ik hem ook wel eens buiten omgekeerd door met perslucht en spuit hem in met azijn. Van dat laatste houden evt. schimmels niet zo en ruik je niet meer als het is opgedroogd.
Vergeet ook het vele stof in de matten niet! Uitkloppen en hogedrukspuit erop.
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Niets bijzonders om te melden eigenlijk, behalve dat de IJsvogel gewoon doet wat ie moet doen! Ruim 141k km op de teller and still going strong! Net de OBDeleven even ingeprikt en nul foutmeldingen, altijd fijn :jaja:.
Afgelopen weken Met volle bepakking (dakkoffer + 4 fietsen achterop) het hele land van noord naar zuid doorkruist en daarna door naar Normandië, alles zonder bezwaren. De hulpveren werken enorm goed, enige wat nog merkbaar is, is dat de wagen nogal nadeint na een hobbel. Misschien tijd om toch ook eens de schokbrekers achter te vervangen :pieker:

Nog een ander dingetje dat me opviel: op de camping staat een soortgelijke O2c in zwart (maar met 17" velgen). Staat nu naast de mijne geparkeerd en toen viel me pas echt op wat de hulpveren doen! Die zwarte hangt gewoon op z'n kont, terwijl de mijne recht staat. Eigenlijk gewoon veel beter zo :jaja:. @JeSko zou zeggen dat ie te hoog staat, maar iig staat ie recht :-)

20230730_132234_copy_1280x960.jpg 20230730_132249_copy_1280x960.jpg 20230730_132839_copy_1280x960.jpg
 

Eltjo

Forumguru
Mijn Carsupport hulpveren ervaar ik ook als erg fijn. Geen zorgen over hoeveel gewicht er in de kofferbak staat en ligt of op de achterbak zit. Laatst nog 20 grote dakpannen opgehaald terwijl de bak al volzat met gereedschap en onderrdelen. Merk je helemaal niks van, dat konden er nog 20 pf 40 zijn met een volle tank. Ook heeft de iets lagere afneembare trekhaak sindsdien nooit meer een drempel gekust.

De achterschokbrekers beginnen bij mijn auto nu ook minder te worden, maar er zit dan ook 330dkm op de teller.
Hoe is jouw auto aan de voorkant? De slappe vering was ik op een gegeven moment zat en heb nog een ruim jaar rond gereden met rubber kragen tussen de voorveren. Dat werkte goed voor die €12 aan Ali, waren in 10 minuten gemonteerd en reden al zoveel beter.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tees

JeSko

Forumguru
Oei oei, ik heb nog niet 1/10de van Mark zijn talent(en), dus dat zal vast niet goedkomen. Plus, je moet goed zot zijn om in België verlagingen aan te bieden met dit huidige klimaat.

Daarstraks nog vuil beloerd door twee van die lelijkaards in hun smurfenbus, we stonden aan de McDonald's ( i know stereotype tuner :tongue: ) bij te praten met enkele mede fanaten met Japanse getunede wagens die ook toevallig een hongerke hadden, toen die gewrapte camionette van de Popo's de parking op reed, en vuil loeren dat ze deden :ROFLMAO: wij reden net door gelukkig, maar de Mazda kon een kleine "poert" achteraan niet onderdrukken en dat hadden ze niet zo graag :( , achteraf nog gepraat met de jongen met z'n Miata via Insta, en die zei dat ze gestopt waren maar enkel eens keken en zeiden; houd het netjes." Die gasten zaten daar nochtans, zoals tientallen anderen, gewoon hun heerlijke McDonald's op te eten, zelfs braaf met de gratis tomaatjes van de Maccie, dus best nog gezond en uitgebalanceerd gegeten. Ik vond het wel niet zo fijn dat de jobstudente achter de service onze extra potjes Tomaten ketchup weer vergeten was ( typisch als het druk is ), maar goed, én geluk hebben met de smurfen, én een complete bestelling van de Maccie op één dag ... Das teveel van het goede voor één dag.
 

EdK

Forumguru
Je praat of de Mac een 5 sterren restaurant is ?????
Man dat voedsel heeft maar één voordeel " het vult " en daar houd het mee op !!
 

Eltjo

Forumguru
Wanneer stap je over op een verlaagde Big Dreck?
Dat vullen valt ook tegen hè, na een 1-2 uurtjes heb je weer trek.
 

Tees

Donateur
Zitten we nou in mijn topic over McDonalds te praten?!? Ga jullie mond spoelen! En niet met cola of een milkshake ;)

@Eltjo de schokbrekers voor zijn vorig jaar vervangen omdat de garage aangaf dat ze begonnen te lekken (nog geen APK-afkeur, maar wel de verwachting dat t niet lang meer zou duren). De veren heb ik geen idee van, merk niet iets dat erop zou wijzen dat ze niet goed zijn, en ik vind de auto iig nog hoog genoeg staan voor (wat erop zou duiden dat de veren nog genoeg sterkte hebben)
Achterschokbrekees zal waarschijnlijk nog origineel zijn. Toen ik de hulpveren erop zette 1.5 maand terug twijfelde ik al of ik die meteen zou vervangen, maar wou eerst kijken wat t zou doen met die veren. Volgens mij zijn de schokbrekers achter vrij makkelijk te vervangen, dus misschien doe ik dat alsnog wel een keer ergens in t komend half jaar of zo.
 

Tees

Donateur
Kan me de laatste keer niet herinneren. Zelfs als student vond ik t niks, vette zoute hap waar je na een half uur buikpijn van hebt en na een uur weer honger. :nono::nono::nono:

En nu weer over auto's!!!
 

Rosinfield

† In Memoriam
Je praat of de Mac een 5 sterren restaurant is ?????
Man dat voedsel heeft maar één voordeel " het vult " en daar houd het mee op !!
Het vult juist niet! Veel calorieen, weinig voedingswaarde. Vezelarm, erg lekker en makkelijk en snel verteerbaar
 

EdK

Forumguru
Het vult juist niet!
Oké zag ik het anders, het geeft een vol gevoel en dat je voldoende hebt gegeten op dat moment !!
Laat ik wel even zeggen dat ik zo'n keten (FF) denk een 8 jaar terug voor laatst heb bezocht voor een milkshake met een warme dag.
En ik ben blij met dochtertje van vriendin die al van kleins af aan het niets vond !
De kip en patatjes van haar oma vond en vind ze veel lekkerder.........

:ot:
 

Tees

Donateur
De conclusie na de vakantie is dat de hulpveren hun werk zeer goed doen, maar dat een hobbel afrijden m toch aardig laat (na)deinen. Dus ik overweeg nu ook maar de schokdempers achter te gaan vervangen.

Vraag 1: ik heb begrepen dat aanslagrubbers en de stofhoezen (die er al nauwelijks meer zijn) sowieso vervangen, moeten de demperlagers ook vervangen worden?
Vraag 2: voor heeft de garage er Monroe op gezet, maar volgens mij is dat niet echt topkwaliteit. Ik lees goede dingen over Sachs en natuurlijk Bilstein. Ik zoek geen sportief rijgedrag, maar wil wel dat ie t goed doet met de soms zware belading voor de vakantie. Bilstein heeft een OEM-versie die qua prijs vergelijkbaar is met Sachs, en dan zie ik nog TRW, Kayaba en Koni (oranje) bij Winparts rond die prijs. Iemand suggesties/ideeën/ervaringen?
 
Bovenaan Onderaan