Technische vragen en antwoorden S3

superbia

Forumguru
Volgens mij kom je veel wintersport gebieden niet in op sokken. Zal me daar eens in verdiepen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

maartenv84

Senior Member
Sneeuwsokken zou ik niet doen. Een sneeuwsok wordt niet gezien als sneeuwketting. Dus daar waar kettingen verplicht zijn, kom je dus met een sneeuwsok niet weg (kans op bekeuring en wettelijke aansprakelijkheid)

Probeer eens de maggi trak of spike spider. Dat zijn loopvlak kettingen die dus alleen op het loopvlak liggen. Daarnaast ook nog eens supersnel om te doen (kwestie van minuten). Ik heb deze zelf ook gebruikt bij een octavia met 17". Daar mochten ook geen gewone kettingen om.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

andrehj

Forumguru
Weet iemand of het mogelijk is om sneeuwkettingen te monteren met 19" velgen. Een Pewag 9mm set past qua velgmaat, maar gaat dat ook qua stuuruitslag? En met een eibach verlagingssetje?
Het antwoord op die vraag geeft Skoda zelf in een (nogal uitgebreid) document genaamd Serienreifen. Te vinden via deze link. Voor de S3 begint het op pagina 262. Daarin staan ook de standaard ET waardes.
 

Bakkertje

Forumguru
Die update moet je bewust kiezen inderdaad. Regulier dataverbruik zal ik eens meten...

Vanmorgen eens gekeken wat het dataverbruik van mijn Passat is op een rit van Nijmegen naar Apeldoorn.
Dus ophalen verkeersinformatie, ik heb even wat nieuws gekeken (for the sake of the demo) en het weer opgehaald, inclusief de ingebouwde buienradar.

Om het mogelijk te maken gebruik ik de navigatie unit als wlan client en mijn telefoon als wifi access point (tethering). Het data verbruik was, niet schrikken, 2,03 MB ..
 

Antera

Donateur
@superbia Sneeuwsokken of heel misschien spike spiders word voor jouw dan de oplossing. 19 inch en verlaagt vermoed ik dat je anders niet genoeg ruimte overhgoud
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

superbia

Forumguru
Het antwoord op die vraag geeft Skoda zelf in een (nogal uitgebreid) document genaamd Serienreifen. Te vinden via deze link. Voor de S3 begint het op pagina 262. Daarin staan ook de standaard ET waardes.
Thanks! Bij de 235/40 R19 staat nein, nein, nein! :(

In de kolom 'Schneeketten zulassig' staat een sterretje met de ondertekst
* Feingliedrige Schneeketten die nicht mehr als 9mm auftragen

Wat bedoelen ze hier precies? Dat sneeuwkettingen kleiner dan 9mm wel passen?
 

superbia

Forumguru
Thanks @Antera ik heb de hoop dat loopvlak kettingen als Maggi Trak, RUD Centrax en spike spider wel gaan.

Als ik naar deze foto kijk, lijkt hij toch nog redelijk hoog op zijn poten te staan, zonder verlaging zou toch moeten lukken?

Hoeveel zakt hij nog na verlaging?

dsc_0348-jpg.39566
 

superbia

Forumguru
Ah ja, dan blijft er niet veel ruimte meer over voor sneeuwkettingen. Staat wel fraai denk ik. Nouja eerst maar eens het contract rond krijgen, kan ik er nog even over nadenken. :thumbsdown:
 

derf

Senior Member
heeft de nieuwe s3 een starre achteras of onafhankelijke vering? weet iemand dat?
 

andrehj

Forumguru
Starre achteras heeft geen enkele Skoda. Je bedoelt waarschijnlijk een torsie-as. Maar de S3 heeft netjes onafhankelijke wielophanging (zoals ook in de S2 en de duurdere versies van de O3).
 

CDK

Forumguru
Starre achteras heeft geen enkele Skoda.

Bij de Fabia scheelt het niet veel overigens, wat een kreng van een as zit daar onder zeg, daar tordeert weinig aan kan ik je melden, bij de O3 daarentegen wel, dat is wel een mooie soepele torsie as.
 

Tuulster

Forumguru
Weet iemand hoe het zit met het Alarm op de nieuwe Sub III. Op mijn huidige Sub II zat het standaard op.

Ik kan in de optie- en uitrustingslijsten voor de nieuwe Sub III helemaal niets terugvinden over de aanwezigheid van een Alarm of de mogelijkheid om het mee te bestellen, terwijl er in het instructieboekje wel een uitleg over de werking staat...... Hmmmmm

Iemand???
 

s-line

Forumguru
Volgens mij is het geen torsie as op de octavia. Vag gebruikt gewoon starre achterassen als er geen multilink op zit. Torsie-as is een heel ander principe! :jaja:
 
Bovenaan Onderaan