Technische vragen en antwoorden S3

Michel

Forumguru
@Gunner: in de Superb II kan de stoel ook worden versteld zonder dat het contact is ingeschakeld. En als iedere bestuurder een eigen sleutel heeft kan de stand van de stoel en spiegels ook aan die sleutel worden gekoppeld.
Ik neem aan dat dit ook geldt voor de Superb III
 

Gunner

Forumguru
@Gunner: in de Superb II kan de stoel ook worden versteld zonder dat het contact is ingeschakeld. En als iedere bestuurder een eigen sleutel heeft kan de stand van de stoel en spiegels ook aan die sleutel worden gekoppeld.
De Style-versie is een versie met keyless entry. Bij Skoda is dat ook een gewone sleutel (heb het bij Renault gezien als zijnde een creditcard-achtig ding). Is dan in de buurt zijn van de auto voldoende om de stoelen te doen verstellen? misschien domme vraag hoor maar ik heb er nul ervaring mee en probeer mezelf af te vragen of de 3000 euro meerprijs t.o.v een Ambition Businessline te rechtvaardigen is.


Ik neem aan dat dit ook geldt voor de Superb III
Daar ga ik wel een beetje vanuit ja.
 

Gunner

Forumguru
The automatic storage of the driver's seat and exterior mirror positions when
locking the vehicle can be turned on in the memory of the remote control key
(hereafter as function of automatic storage).

This function can also be enabled or disabled in the Infotainment» Operating
instructions Infotainment, chapter CAR - vehicle settings.

Activate the function of automatic storage
› Unlock the vehicle with the remote control key.
› Press and hold any memory button B
› After the seat has assumed the position stored under this button, at the
same time press the button on the remote control key within 10 seconds.
The successful activation of the automatic storage function for each key is
confirmed by an acoustic signal.

Storing driver's seat and exterior mirror settings for driving forward
› Enable automatic storage.


When automatic storage is activated, the current positions of the driver's seat
and the external mirrors are saved in the memory of the remote control key
each time the vehicle is locked.

When the vehicle is next unlocked using the same key, the driver's seat and
the external mirrors assume the positions stored in the memory of this key.
Niet helemaal duidelijk over keyless entry, omdat je deze unlocked als je met de sleutel in de buurt bent. Maar goed, ik denk dat daar wel goed over nagedacht is
 

Giant

Forumguru
De Style-versie is een versie met keyless entry. Bij Skoda is dat ook een gewone sleutel (heb het bij Renault gezien als zijnde een creditcard-achtig ding). Is dan in de buurt zijn van de auto voldoende om de stoelen te doen verstellen? misschien domme vraag hoor maar ik heb er nul ervaring mee en probeer mezelf af te vragen of de 3000 euro meerprijs t.o.v een Ambition Businessline te rechtvaardigen is.

Ik heb op mijn huidige SC2 geen KESSY maar wel een elektrische stoel (:shutup:) met geheugenfunctie aan bestuurderszijde. De stoel stand inclusief lendesteun en de buitenspiegels (inclusief de kantelstand van de rechterspiegel wanneer je de auto in z'n achteruit zet) 'hangen' aan de sleutel. Zodra je de deur opent gaat alles naar de stand van de betreffende sleutel waarmee de auto geopend is. Dat zal neem ik aan met KESSY hetzelfde functioneren. Het is reuze handig, mijn lieftallig echtgenote en ik schelen namelijk 38 cm in lengte:troost:
 
  • Leuk
Waarderingen: KJvO

Bakkertje

Forumguru
Even op basis van mijn ervaringen met de S2: De stoelverstelling is per sleutel in te stellen. Openen van de deur, na het ontgrendelen van de auto met één van de sleutels, zorgt ervoor dat de stoel in die betreffende stand gaat.
Open je de auto met de andere sleutel dan gaat ie naar de positie die voor die betreffende sleutel is vastgelegd.
Met kessy (zelf geen ervaring) neem ik aan dat dit hetzelfde werkt en dat je alleen niet op een knop hoeft te drukken om de deur te ontgrendelen. Dus sleutel 1 op zak stand bij sleutel 1, sleutel 2 op zak, stoel in de stand voor sleutel 2. Het verstellen gaat zodra je de deur opent. Er zijn ook uitvoeringen waarbij de stoel na het afsluiten terug gaat naar positie 1 als ik me niet vergis, ik dacht dat ooit gelezen te hebben.
Hoe dan ook is het een bijzonder fijne optie die ik nu stiekem best wel mis.

6) Wat je vraag 6 betreft, je kunt de Columbus als Wifi hotspot of wifi client configureren. Als client kan ie vervolgens gebruik maken van de hotspot op je smartphone (of thuis op de oprit van je thuis wifi-netwerk). Dat kan dus prima, maar let op een update ophalen kost je ca. 14GB aan data. Dat gaat dus niet binnen mijn bundel van 500 MB / maand ;)

Een alternatief is nog om de Columbus via RSAP te laten verbinden met je toestel, maar dan moet je wel een toestel hebben die dat ondersteund (enkel Android ondersteund RSAP, Windows Phone en iOS beide niet). Hij gebruikt dan de SIM van je telefoon.

Het sim slot in de Columbus kun je van een tweede (naast die in je telefoon) sim kaart voorzien en dan gebruikt ie die dataverbinding om zowel de hotspot op te bouwen als om de gegevens voor de on-line diensten op te halen.

3) De online diensten als Smartlink moet je activeren op je toestel. Dat gaat (bij VW in ieder geval en ik neem aan ook bij Skoda) door je auto te registeren op een portal. Daarna krijg je een code terug waarmee je in de auto de diensten kunt activeren. De auto heeft op dat moment een Internet verbinding nodig. Ik verwacht dan ook niet dat dit met een VCP / VCDS aan te passen is eerlijk gezegd. Zou wel heel gaaf zijn. @Antera heeft het op basis van m'n Passat nagevraagd bij zijn connecties wellicht komt er zo meteen hieronder een reactie van hem ;)
 

Antera

Donateur
Heb van het weekend nog eens in de S3 gekeken en van de week nog iets langer in de Passat maar daaromtrend helaas nog geen duidelijkheid. Wel heb ik de achterlichten en de kanelen voor zover mogelijk kwa verlichting in kaart gebracht @Bakkertje
 
Weet iemand of je de hoogte van de open achterklep kunt instellen.
Dit i.v.m. de beperkte hoogte van de garage.

Ik zou het zonde vinden als ik de achterklep van binnenuit open en er vervolgens achterkom dat deze tegen de surfplank in de garage is geknald.
 

superbia

Forumguru
Weet iemand of het mogelijk is om sneeuwkettingen te monteren met 19" velgen. Een Pewag 9mm set past qua velgmaat, maar gaat dat ook qua stuuruitslag? En met een eibach verlagingssetje?
 

superbia

Forumguru
Aii sneeuwkettingen helemaal niet mogelijk? Ook de kettingen voor sportauto's van 7mm niet? (Vroeg hij hoopvol :dankje:)
 

CDK

Forumguru
de duurdere extra dunne schakels zou je kunnen proberen @superbia, maar wellicht dat sneeuwsokken een optie voor je zijn, werkt bijna net zo goed en is eenvoudig te monteren (er zijn er met tüv goedkeuring)
 
Bovenaan Onderaan