Te verkrijgen accessoires - velgen - navigatiesysteem modeljaar 2016 Fabia III

andrehj

Forumguru
@Joske , heb je bij die velgenmaat ook nog een banden maat . Denk max 225 40 17 ? E n is de steek dan ook 5x112? ;)
Nope. De standaard bandenmaten voor een F3 zijn (zoals o.a. te lezen in de gebruiksaanwijzing die ik al eerder heb gepost):
175/70 R14 (niet voor varianten >70 kW)
185/60 R15
215/45 R16
215/40 R17

Dit zijn dezelfde maten als die van de F2 (en die van de huidige en de vorige Polo). Daarom lijkt het me ook erg stug als de steekmaten zijn veranderd. Ik denk dat je er gerust van uit kunt gaan dat die nog 5x100 is.

Als alternatief in 16" zou ik trouwens gaan voor 195/50R16 (op een iets smallere dan de standaard 16" velg). In die maat zijn ook zuinige bandenvarianten te krijgen als Dunlop Sport bluResponse en Michelin Energy Saver.
 
Laatst bewerkt:

Hetzer

Forumguru
@Joske , heb je bij die velgenmaat ook nog een banden maat . Denk max 225 40 17 ? E n is de steek dan ook 5x112? ;)




Steek is gewoon 5x100, er worden immers ook velgen aangeboden de geïntroduceerd zijn op de F2 ( o.a de Carme F2 modeljaar 2014), beginnend met nummer 5J.
Nieuwe F3 nummers beginnen met 6V

Overigens passen mijn 15 inch Dentro F3 wieldoppen hoed op de F2 15 inch wintervelgen.
Sinds gisteren liggen ook de orginele F3 prestige matten in de auto
 

EdK

Forumguru
Kijk je uit dat ze niet wat anders denken dan het gluren......
Voor je het weet zit je aan het water en brood voor minimaal een nacht
 

dj.verhulst

Forumguru
zulke brede banden,, is dat echt nuttig ? of puur voor de looks ?


wat ik me afvroeg, is dit het zelfde systeem als in de O3 waar je gratis update voor het kaartmateriaal van internet kan plukken ??
 

CDK

Forumguru
@dj.verhulst, die banden is meer voor de looks en niet per definitie nuttig, bij nat weer heeft het eerder negatieve als positieve invloed.
als je voor de optionele navigatie gaat is die sowieso kosteloos te updaten, eerste jaar (waarschijnlijk) legaal, daarna via minder een minder legale omweg. ;)
 

dj.verhulst

Forumguru
bij zo'n relatief lichte auto met dito vermogen ,, meer last van aquaplaning, tractie op sneeuw & nattigheid, meer slijtage, kost snelheid en hoger verbruik. en een set vervangings banden kost meer.

vind vaak de prijs voor een update belachelijk kan je net zo goed een nieuwe tomtom kopen !
en als je goed kijkt eentje met live time kaart update voor niks,, dus zo raar zou het niet zijn dat het gratis blijft
 
Bovenaan Onderaan