Superb l in de spotlights...

Gieliovd

Forumguru
Je had het in een andere rubriek over de motor en een hoosbui etc
Daar heb ik gereageerd maar is hier terecht gekomen !!
Hoe ??? zou het niet weten !!
Die had ik door ja ;) Mooiweerrijder he haha :2133:
Tegenwoordig hebben we elektronische tellers ( LCD )
Vroegerrrrrrrr toen we kuilen hadde ipv heuvels !!
waren de tellers mechanisch en gingen ze inderdaad tot 99.999 Km
zodra je dus de 100.000 had behaald was het een klokje rond !
Ja, niet alleen de oudere generatie is op de hoogte van deze weetjes :rockon:
 

Falcon

Donateur
Voor de meeting van 18 april (zie mijn handtekening voor meer info) zoek ik nog iemand die met zijn Superb 1 wil komen :)

Hierbij een uitnodiging :)
 

remmie

Lid
Ik kan niet, al had het mij wel gaaf geleken. En of jullie wel op zo'n oude bak zitten te wachten vraag ik mij af...
 

ThinlaneT

Nieuw lid
Goeiedag allemaal,

Sinds enkele weken/maanden ben ik opzoek naar een nieuwe auto. Hoe wel vele merken/types langs zijn gekomen, voel ik me bijzonder prettig bij de Superb 1, 1.8T in Elegance uitvoering. Bij het struinen naar exemplaren onder de gewenste configuratie zie ik een lichte meerderheid in uitvoeringen met tip-tronic automaat. Ik begin dan ook wat te twijfelen of mijn keuze op de handbak of automaat moet vallen.

Ik ben een rustige rijder, voordat ik in de 5e versnelling zit raak ik niet boven de 2500/3000 toeren. Daarnaast heeft zuinigheid enige voorkeur, maar moet niet ingaan tegen het rijgenot.
Afgelopen jaar heb ik enkele maanden mogen genieten van een Lexis IS250 met automaat. Een lekkere sportieve automaat. Aan de andere kant heb ik een weekje van de 1.8t in een Audi A4 Avant mogen genieten. Met de 6-handbak was dit zeker niet verkeerd, en match-te deze goed met mijn rijstijl.

Mijn vraag aan jullie, wat jullie bevindingen zijn (wellicht ook op langere termijn) betreft de tiptronic automaat in combinatie met de 1.8T. Of is het toch aan te raden om voor de 5-handbak te gaan?

Ik ben benieuwd
 

purk

Senior Member
ik zou voor een automaat gaan, lekker rustig toeren en als je het wil kun je zelf schakelen.
 

Klama

Nieuw lid
Ik zou ook altijd voor de automaat versie gaan! De 1.8 TSI wordt geleverd met een 7-traps DSG automaat. Dit is een automaat met een dubbele koppeling, dus schakelen zonder krachtsonderbreking. Je hebt bij deze bak het directe gevoel van een handgeschakelde bak gecombineerd met het gemak van niet zelf hoeven schakelen. En ik dacht dat het verbruik zelfs minder is dan met een handgeschakelde versie!!!
Ik zie eigenlijk (op de meerprijs na) alleen maar voordelen.
 

Klama

Nieuw lid
Oh sorry voor bovenstaand bericht, ik had niet door dat het om de Superb 1 ging. ;) Excuses, die wordt niet met DSG bak geleverd.
Ondanks dit zou ik persoonlijk wel voor de automaat Tiptrinic gaan....
 

superburb

Nieuw lid
Ik heb zelf een 1.8 T Elegance Superb uit 2002 met een handgeschakelde 5-bak. Voor het dagelijkse verkeer is de handgeschakelde bak fanatastisch. Pikt goed op en je kan lekker snel door de versnelling gaan. Het nieuwe rijden gaat goed af en haal gemiddelde van tenminste 1 op 11. Zo af en toe sportief rijden zit er dan tussen:super:.

Alhoewel ik tijdens het filerijden wel graag de behoefte heb om met en automaat te rijden ben ik blij dat ik toch gekozen heb voor een handbak.
 

ThinlaneT

Nieuw lid
Allright, dank jullie wel voor al de reacties.
Het klinkt misschien een beetje raar, maar ik heb het idee dat zowel een automaat als een handbak prima zijn en ook prima mee zijn te rijden. Ik ga kijken of ik aankomende vrijdag beide versie met een 1.8t kan rijden, kijken wat prettiger aanvoelt.
 

remmie

Lid
Eeeh.. wil ik raamslingers of electrische ramen, CV of liever alle deuren met de hand op slot doen, climate contol of lekker aan alle knopjes draaien..

Toch?

En het argument "ik wil wat te doen hebben" houdt in Nederland tegenwoordig in "ik vindt het heerlijk de hele tijd met mijn voet op de koppeling te hangen" in de file.

automaat dus. Waarom met de hand iets doen wat vanzelf kan.

Remko heeft gesproken:D
 

martijn v o

Forumguru
Telefoon gehad van de dealert.
Auto kan maandagmiddag worden opgehaald.
Zou dit dan de laatste sub type 1 in Nederland zijn?
Ik krijg een nieuw kenteken iets in de K-serie.
Nog even geduld dus.
 

martijn v o

Forumguru
Misschien doen ze van Pon nog wel iets omdat het de laatste is als het de laatste is ?
Mirjam ?

Hij bevalt prima, stuurt lekker strak, heeft veel vermogen als je het aanspreekt en je kan er lekker mee cruisen.
Vandaag naar Den Haag geweest. 5.8 l/100 km.
De navigatie werkt ook prima (de TMC wat minder, maar daar kan Skoda niets aan doen).
Stoelverwarming is ook aangenaam met dit weer.
Het zicht rondom is ook uitstekend. Ik ben zelf al een aantal jaar een station gewend en dan denk je als je de sub ziet, dat het wel zal tegenvallen met de ruimte maar niets is minder waar.

Wat is mis is de comfortknipper 1 maal tikken is drie maal knipperen. Is dit ergens in te stellen?
 
Bovenaan Onderaan