Superb l in de spotlights...

Fabia

† In Memoriam
Ik heb mijn eerste Fabia bij een autohandelaar gekocht en nooit spijt van gehad. Gewoon laten keuren door Dekra, dus zekerheid over de kwaliteit van de auto.
 
Ik heb mijn eerste Fabia bij een autohandelaar gekocht en nooit spijt van gehad. Gewoon laten keuren door Dekra, dus zekerheid over de kwaliteit van de auto.

heb je echt geluk gehad..

Sorry maar DEKRA zegt niet alles hoor. Is zeker aan te raden als je een duurdere auto particulier of via de handel koopt maar het is niet heilig.

Auto's zijn rare dingen en als ik de rekeningen zie die ik krijg nadat de auto's zijn klaar gemaakt door de werkplaats voor aflevering flikker ik bijna van me bureaustoel en besef ik dat ik weer niets verdient heb. Gaat bijna geen auto de deur uit bij ons zonder eerst MINIMAAL 800euro er aan te verspijkeren en GEMIDDELD kan je voor de garantie nog een keer 350euro uittrekken. Totaal al 1150,-

Des al niet te min krijgt de klant wel een perfecte auto en dat is natuurlijk ook heel prettig want als mensen een Skoda via het handelskanaal kopen en ze worden geconfronteerd met achterstallig onderhoud of slecht onderhoud dan zijn ze de auto in no-time zat. Vervolgens is de kans klein dat ze weer voor een Skoda kiezen terwijl hun slechte ervaring NIETS met het merk op zich te maken heeft.

Tja dat doet de verkoper die het merk een warm hart toedraagt natuurlijk pijn..

Maar uiteindelijk moet iedereen zelf weten hoe of waar hij zijn auto koopt. Ik kan alleen maar uitleggen dat ik wel schrik van kosten waar ik als particulier echt niet mee geconfronteerd wil worden als ik net duizenden al dan niet tienduizenden euro's heb uitgegeven.
 

Fabia

† In Memoriam
heb je echt geluk gehad..

**Denk dat dat wel meevalt, de Fabia was op dat moment twee jaar oud en had 23.000km gelopen. Dus niet een afgetrapte bak.

Sorry maar DEKRA zegt niet alles hoor. Is zeker aan te raden als je een duurdere auto particulier of via de handel koopt maar het is niet heilig.

**Waarom zou Dekra niet goed zijn, dan kan je volgens mij wel alle auto keuringen afschaffen. Krijg toch het idee dat je voor eigen parochie preekt. Is niet erg maar niet iedereen heeft het geld daarvoor en ben je afhankelijk van andere kanalen. En soms valt daar nog best veel voordeel te halen. Dat was ook mijn reden om de Fabia niet bij een Skodadealer te kopen.
 

Kelvin

Lid
Hey hallo allemaal!

Om maar met de deur in huis te vallen. Ik ga zaterdag een testrit maken in deze Superb

http://partner.autoscout24.nl/partner/skoda/dut/detail.asp?ts=3556200&id=szj3nxgqwyq

Gezien het feit dat we gezindsuitbreiding krijgen zijn we toch voorzichtig gaan nadenken over een grotere auto, de Octavia had onze voorkeur. Hier wilden we dan wel het huidige model van en niet die van voor 2005. Deze blijkt echter nog behoorlijk aan de prijzige kant. Kwamen we deze ineens tegen bij de dealer. Wel een heeeel stuk groter maargoed... ;) Nog geen 30000 op de teller. Zitten nu ook 17'' nieuwe velgen op en nieuwe rubbers, staan alleen niet op de foto. Maar grote kans dat het hem wordt!! De Fabia word uiteraard ingeruild of er moet iemand hier een goed bod doen, hahaha.

Ik hou jullie op de hoogte.
 
Mooie kar! Maar, als-ie het wordt, reken dan wel met zo ongeveer een verdubbeling van je brandstofverbruik ten opzichte van de Fabia ...
 

reeseend

Forumguru
Wij hadden dezelfde gedachte. Bij ons is het een Octavia 2 geworden. Het voordeel is natuurlijk lager gewicht en minder benzine verbruik. Maar het blijven mooie auto's en je eigen keuze. Succes met zoeken.:)
 

EdK

Forumguru
buiten de brandstof komt er ook een hogere wegenbelasting en verzekeringspremie bij !!
 

Michel

Forumguru
Of je qua verbruik een verdubbeling zal zien, waag ik te betwijfelen. Weliswaar is de 2.0 liter dorstiger dan de 1.4 in je Fabia, maar mijn ervaring is dat, als je tenminste relatief veel snelweg rijdt, je een lager verbruik kan realiseren dan de fabriek belooft.
Skoda gaat uit van een gemiddeld verbruik van 7,7 liter/100 km voor de Fabia, maar de mijne, met exact dezelfde motor als in deze Superb, loopt gemiddeld 6,9 liter/100 km. Dat is dan gemeten over een afstand van bijna 30.000 km. Alleen heeft de Superb niet echt zijn gewicht mee, dus veel optrekken zal relatief meer brandstof kosten dan in een Fabia.

Mooie auto trouwens en ook relatief weinig kilometers voor een auto van dit formaat en bouwjaar.
 

remmie

Lid
Eindelijk toch maar gedaan...

Wellicht een idee voor andere liefhebbers? Zijn er al meer? Hoe vinden jullie het rijden?

H+R veren gemonteerd. Ongeveer 4 uur werk totaal. 40mm naar beneden.

Het ziet er erg vet uit. Rijdt nog steeds redelijk comfortabel en drempels zijn geen probleem, alleen met de neus over de stoep parkeren kan niet meer overal.

Echt een aanrader. De veren zijn dezelfde als voor de A6 dus op Ebay 2e hands te koop. Ik heb er 65 euro voor betaald.

Het enige dat je aan speciaalgereedschap nodig hebt is een verenspanner en een compressor scheelt wat tijd maar is niet noodzakelijk.
 

LenK

Forumguru
Donkere kleuren staan zo'n grote auto het beste. En dan komen de chrome details zoals de raamlijst mooi uit. En als de kleur dan niet te donker blijven de lijnen in de koets ook zichtbaar. Mijn favoriet voor de Superb is Nightfire Blue.
 

Bijlagen

  • ScreenHunter_01 Nov. 24 10.10.jpg
    ScreenHunter_01 Nov. 24 10.10.jpg
    15,2 KB · Weergaven: 55

Fabia

† In Memoriam
Ik zat ff te kijken op de site van Skoda naar de kleuren van de Superb, je wordt toch nieuwsgierig maar Olive Green metallic lijkt mij wel wat. Geen idee hoe het in het echie er uit ziet maar zo op de site ziet het er mooi uit. Wat donker waardoor wat sjieker.
 

remmie

Lid
Bij deze de foto's. Heb ook spacers geplaatst. Achter 20mm, voor 15mm.

Toen de auto gewassen EN op mooi weer gewacht:winkie:, vandaar nu pas foto's...
 

Bijlagen

  • 01122007010.jpg
    01122007010.jpg
    58,1 KB · Weergaven: 147
  • 01122007012.jpg
    01122007012.jpg
    59,3 KB · Weergaven: 137
  • 01122007013.jpg
    01122007013.jpg
    61,6 KB · Weergaven: 115
Bovenaan Onderaan