Superb II (3T) VCDS

tist

Actief lid
Niet op elke auto werkt dit houd daar rekening mee :-) en alleen de rechtse mits je een engelse auto rijd dan de linkse. Is BTW geen menu optie op de S2
Bij mijn S2 is het wel aan of uit te zetten via het maxidot menu hoor.
 

VAG-man

Forumguru
Bij mijn S2 is het wel aan of uit te zetten via het maxidot menu hoor.
Ik had het over dat bij mij niet de linker buitenspiegel kantelt bij het achteruit rijden. Dit klopt dus volgens @Antera.
Het aan/uit zetten van het kantelen kun je inderdaad instellen op Maxidot.

Nederlands word niet standaard ondersteund ook al kan je het wel aanklikken
Alleen via de dealer te regelen? Schijnbaar hebben sommige S2 rijders deze keuze wel.:pieker:
In VCDS kanaal 17 en adaption krijg ik een "request out of range" melding als ik Nederlands wil instellen.
 
Laatst bewerkt:

tist

Actief lid
Ik had het over dat bij mij niet de linker buitenspiegel kantelt bij het achteruit rijden. Dit klopt dus volgens @Antera.
Het aan/uit zetten van het kantelen kun je inderdaad instellen op Maxidot.
Kan bij mij ook niet, enkel de rechter buitenspiegel kantelt iets naar omlaag als je de achteruitversnelling kiest.
De knop voor spiegelverwarming mag ook niet aanstaan, dan gaat hij ook niet naar omlaag.
 

brepus13

Forumguru
Kan bij mij ook niet, enkel de rechter buitenspiegel kantelt iets naar omlaag als je de achteruitversnelling kiest.
De knop voor spiegelverwarming mag ook niet aanstaan, dan gaat hij ook niet naar omlaag.

je moet de knop op je rechterspiegel hebben staan om te werken.
 

Antera

Donateur
@VAG-man dat is het multi display waar je stand 1 en 2 hebt voor je rijgegevens. Dat dit niet aan staat wil niet zeggen dat het niet al werkt
 

VAG-man

Forumguru
Bedankt @Antera.
Maar wat bedoel je met multi-display? Heb je daar een fotootje van?

Momenteel heb ik terwijl ik in de Maxidot wat aan het aan/uitvinken was de snelheid in mijlen. In het klein onderin het display, terwijl ik onlangs nog de snelheid in kilometers had in het groot midden op het display.
Ik moet nog veel leren over de S2:D
 

VAG-man

Forumguru
Ja dat vermoed ik ook. Kom net terug van een ritje vanuit Zwolle. Dacht laat ik eens drukken op het rechter wieltje op het stuur...:deuk:
Of je leest de handleiding.
 

brepus13

Forumguru
Controleer eerst of je de juiste modules ( abs) in je auto hebt zitten. Als dat zo is dan eerst de juiste byte/bit activeren en vervolgens het kanaal aanpassen naar kort of lang. Bij mijn S2 lukte het wel.
 
Controleer eerst of je de juiste modules ( abs) in je auto hebt zitten. Als dat zo is dan eerst de juiste byte/bit activeren en vervolgens het kanaal aanpassen naar kort of lang. Bij mijn S2 lukte het wel.

Waar kan ik vinden welke module ik nodig heb. Mvg
 

brepus13

Forumguru
For ESP capable modules (PR-1AT) there are four different PR-UGx (where x is a number):

- PR-UG0 = Hill Hold Control (HHC) OR Comfort Driving Assist NOT installed
- PR-UG1 = Hill Hold Control (HHC) installed
- PR-UG3 = Comfort Driving Assist installed = XDS
- PR-UG4 = Hill Hold Control (HHC) & Comfort Driving Assist installed

Er zijn via Google wel lijstjes te vinden waarop het onderdeelnummer vergeleken kan worden met welke pr-ug overeenkomt. Onderdeel nummer kun je zien bij uitlezen.
 
Bovenaan Onderaan