Superb II (3T) VCDS

DeNnZ

Forumguru
Inmiddels heb ik al aardig wat VCDS topics gelezen, maar heb er nog geen gevonden waar wat handige/goede aanpassingen te vinden zijn voor specifiek de Superb II (3T).

Ik zal hieronder mijn ervaring delen zodat een ander er ooit wellicht iets aan heeft.

Vandaag heb ik mijn VCDS (kloon) kabel binnen gekregen en wilde deze natuurlijk direct uitproberen.
Bij de kabel werdt er een mini-CD met het VCDS programma (12.12) werd bijgeleverd maar dat mijn laptop niet beschikt over een CD-drive. Ik heb dus bij de buren de bestanden overgezet naar een USB stick. Hierna heb ik met Bootcamp een Windows partitie aangemaakt en hierop Win 7 64-bit Home Premium geinstalleerd. Toen ben ik natuurlijk aan de slag gegaan om VCDS te installeren. Ik heb tijdens de installatie wel een optie aan moeten vinken om een 64-bit comaptible versie te installeren.

De kabel werkt perfect en heb inmiddels heb ik al een aantal aanpassingen gedaan in de auto n.l:

-Comfort knipperlicht van 3 naar 4 keer knipperen. Ik merk dat ik vaak pas op een kwart/helft
van de manoeuvre ben op het moment dat de derde 'knipper' geweest is.
-Coming / leaving home van Xenon naar mistlampen. Dit om de Xenon lampen te sparen.
-Teardrop wiping (na het ruitensproeien van de achterruit, na 5 seconden nog eenmaal de druipers
wissen)
-Needle sweep -> Gewoon voor de leuk. Was bij mij al actief (wellicht door de vorige eigenaar
gedaan?)
-Wis Was van de koplampen van 4x interval verhoogd naar 8x. Ik vond ze te vaak besproeid
worden.
-Hill hold geactiveerd. Vanaf een 5% helling blijven de remmen 2 seconden 'plakken' om
achteruit rollen te voorkomen. Inmiddels op een boothelling getest en werkt uitstekend!
-Verbruikmeter aangepast naar 92% ter compensatie van de aanwezige afwijking. De nieuwe waardes lijken aardig overeen te komen met de werkelijkheid. Bij bijn volgende tankbeurt weet ik meer!
-Mirror-dip geactiveerd ondanks het ontbreken van electrisch verstelbare stoelen. De R spiegel
dipt nu naar beneden bij inschakeling van de achteruit versnelling.
-XDS geactiveerd. "De elektronische differentieelblokkering XDS is een uitbreiding van de
bekende EDS-funktie. Echter XDS reageert niet op slip in de aandrijving, maar op de ontlasting
van het binnenste voorwiel in een snelle bocht. Vanuit de ESP-hydraulica geeft XDS druk op
het binnenste voorwiel om doordraaien te verhinderen. Daardoor wordt de tractie verbeterd en
de neiging tot onderstuur verminderd. Het rijgedrag lijkt dan op dat van een geregelde
differentieelblokkering Door de eenzijdige precieze remdruk wordt het bochtengedrag
sportiever, sneller en doelgerichter."

Nu wil ik weten of jullie wellicht nog tips/aanraders hebben wat nog aan te passen in VCDS?


Verder nog even wat achtergrond info:

Auto:
MY2011 Superb Ambition Buisinessline 1.6TDI CR GL onderhanden genomen door JD.

Laptop:
Apple Macbook Pro 15" Retina Mid-2014
3GhZ I7
8gb DDR3
512GB SSD
OS X 10.10.2
Bootcamp partitie 20GB -> Windows 7 64-bit Home Premium

Kabel:
Kloon 12.12 VCDS kabel


Groeten,

Dennis
 
Laatst bewerkt:

DeNnZ

Forumguru
Bedankt Bakkertje,
Ik had beide pagina's al geraadpleegd maar naar mijn idee is er meer aan te passen dan wat er op de twee sites vermeld staat.
Ik had Hillhold ook al geprobeerd maar las elders dat je de functie eerst activeren moet onder coding en dat je 'm daarna aan kan passen in het andere menu (op de site van G.S. staat alleen laatstgenoemde vermeld.)
 

CDK

Forumguru
Lijkt mij dat je die link inderdaad niet mag plaatsen, het is en blijft illegale software die aangeboden wordt en dat is tegen de forumregels. Daarnaast kan je met zo'n kloonkabel schade aanbrengen aan je modules, je zal niet de eerste zijn, vaak gaat het goed, maar niet altijd en een gewaarschuwd mens telt voor 2.....
 

DeNnZ

Forumguru
Bedankt Corné,
Ik heb de link inmiddels verwijderd.
Uiteraard ook bedankt voor je waarschuwing, al denk ik dat het in de meeste gevallen komt door het niet goed omspringen met de coderingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

DeNnZ

Forumguru
Wellicht een interessante zou de xds Hill holde nog kunnen zijn.
De needle zweep staat af fabriek al aan ;)

Ik heb Hill hold zojuist geactiveerd en zal het binnenkort even testen!
EDIT: Getest op een boothelling en werkt hartstikke goed!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

DeNnZ

Forumguru
Ondanks dat ik geen electirsche stoelen met geheugenfunctie heb (ik heb uberhaupt geen electrischverstelbare stoelen), Mirror-drop geactiveerd.
Als ik de spiegelselectieknop op 'R' zet en de auto in de achteruit schakel, dipt de spiegel nu netjes naar beneden.
Zodra ik weer voorwaartse snelheid heb of het contact uitschakel gaat de spiegel keurig terug naar de vooraf ingestelde positie. Ben ontzettend blij met deze functie en kan het iedereen van harte aanraden!

Met deze optie is het parkeren langs een streep van een parkeervak kinderspel geworden :-)


Ik heb gelezen dat bij sommige autos de zij-spiegel verwarming gekoppeld kan worden aan de achterruit-verwarming. Weet iemand of dit bij de 3T ook mogelijk is? Ik heb de Byte zelf nog niet kunnen vinden...
 

CDK

Forumguru
Ik heb gelezen dat bij sommige autos de zij-spiegel verwarming gekoppeld kan worden aan de achterruit-verwarming. Weet iemand of dit bij de 3T ook mogelijk is? Ik heb de Byte zelf nog niet kunnen vinden...
Helaas, dat is niet mogelijk, anders had ik dat zelf al lang gedaan, maar is bij mijn S2 niet mogelijk :(
 

CDK

Forumguru
XDS staat inderdaad bij mij aan, niet dat ik dat nodig heb met 4x4 maar het staat aan ;):D
 

DeNnZ

Forumguru
@Eemspoort, Wat XDS is staat beschreven in de openingspost.
Voor wat betreft de mirror drop: Zo ver ik weet is dat alleen standaard als er electrische stoelen met geheugenfunctie geinstalleerd zijn.
Bij mijn auto was het in elk geval zonder VCDS niet te activeren.
 
Laatst bewerkt:

DeNnZ

Forumguru
@Neptukker; Ik ben even in de auto gekropen en heb het voor je opgezocht;

09-Cent. Elect.
Adaptation-10
Channel 26 (Headlight washer delay)
Value 4 (standaard) -> heb ik gewijzigd naar 8.


Bedankt Corné,
Wellicht dat zij me kunnen aangeven waar ik dit aan kan passen?
 
Bovenaan Onderaan