DeNnZ
Forumguru
Inmiddels heb ik al aardig wat VCDS topics gelezen, maar heb er nog geen gevonden waar wat handige/goede aanpassingen te vinden zijn voor specifiek de Superb II (3T).
Ik zal hieronder mijn ervaring delen zodat een ander er ooit wellicht iets aan heeft.
Vandaag heb ik mijn VCDS (kloon) kabel binnen gekregen en wilde deze natuurlijk direct uitproberen.
Bij de kabel werdt er een mini-CD met het VCDS programma (12.12) werd bijgeleverd maar dat mijn laptop niet beschikt over een CD-drive. Ik heb dus bij de buren de bestanden overgezet naar een USB stick. Hierna heb ik met Bootcamp een Windows partitie aangemaakt en hierop Win 7 64-bit Home Premium geinstalleerd. Toen ben ik natuurlijk aan de slag gegaan om VCDS te installeren. Ik heb tijdens de installatie wel een optie aan moeten vinken om een 64-bit comaptible versie te installeren.
De kabel werkt perfect en heb inmiddels heb ik al een aantal aanpassingen gedaan in de auto n.l:
-Comfort knipperlicht van 3 naar 4 keer knipperen. Ik merk dat ik vaak pas op een kwart/helft
van de manoeuvre ben op het moment dat de derde 'knipper' geweest is.
-Coming / leaving home van Xenon naar mistlampen. Dit om de Xenon lampen te sparen.
-Teardrop wiping (na het ruitensproeien van de achterruit, na 5 seconden nog eenmaal de druipers
wissen)
-Needle sweep -> Gewoon voor de leuk. Was bij mij al actief (wellicht door de vorige eigenaar
gedaan?)
-Wis Was van de koplampen van 4x interval verhoogd naar 8x. Ik vond ze te vaak besproeid
worden.
-Hill hold geactiveerd. Vanaf een 5% helling blijven de remmen 2 seconden 'plakken' om
achteruit rollen te voorkomen. Inmiddels op een boothelling getest en werkt uitstekend!
-Verbruikmeter aangepast naar 92% ter compensatie van de aanwezige afwijking. De nieuwe waardes lijken aardig overeen te komen met de werkelijkheid. Bij bijn volgende tankbeurt weet ik meer!
-Mirror-dip geactiveerd ondanks het ontbreken van electrisch verstelbare stoelen. De R spiegel
dipt nu naar beneden bij inschakeling van de achteruit versnelling.
-XDS geactiveerd. "De elektronische differentieelblokkering XDS is een uitbreiding van de
bekende EDS-funktie. Echter XDS reageert niet op slip in de aandrijving, maar op de ontlasting
van het binnenste voorwiel in een snelle bocht. Vanuit de ESP-hydraulica geeft XDS druk op
het binnenste voorwiel om doordraaien te verhinderen. Daardoor wordt de tractie verbeterd en
de neiging tot onderstuur verminderd. Het rijgedrag lijkt dan op dat van een geregelde
differentieelblokkering Door de eenzijdige precieze remdruk wordt het bochtengedrag
sportiever, sneller en doelgerichter."
Nu wil ik weten of jullie wellicht nog tips/aanraders hebben wat nog aan te passen in VCDS?
Verder nog even wat achtergrond info:
Auto:
MY2011 Superb Ambition Buisinessline 1.6TDI CR GL onderhanden genomen door JD.
Laptop:
Apple Macbook Pro 15" Retina Mid-2014
3GhZ I7
8gb DDR3
512GB SSD
OS X 10.10.2
Bootcamp partitie 20GB -> Windows 7 64-bit Home Premium
Kabel:
Kloon 12.12 VCDS kabel
Groeten,
Dennis
Ik zal hieronder mijn ervaring delen zodat een ander er ooit wellicht iets aan heeft.
Vandaag heb ik mijn VCDS (kloon) kabel binnen gekregen en wilde deze natuurlijk direct uitproberen.
Bij de kabel werdt er een mini-CD met het VCDS programma (12.12) werd bijgeleverd maar dat mijn laptop niet beschikt over een CD-drive. Ik heb dus bij de buren de bestanden overgezet naar een USB stick. Hierna heb ik met Bootcamp een Windows partitie aangemaakt en hierop Win 7 64-bit Home Premium geinstalleerd. Toen ben ik natuurlijk aan de slag gegaan om VCDS te installeren. Ik heb tijdens de installatie wel een optie aan moeten vinken om een 64-bit comaptible versie te installeren.
De kabel werkt perfect en heb inmiddels heb ik al een aantal aanpassingen gedaan in de auto n.l:
-Comfort knipperlicht van 3 naar 4 keer knipperen. Ik merk dat ik vaak pas op een kwart/helft
van de manoeuvre ben op het moment dat de derde 'knipper' geweest is.
-Coming / leaving home van Xenon naar mistlampen. Dit om de Xenon lampen te sparen.
-Teardrop wiping (na het ruitensproeien van de achterruit, na 5 seconden nog eenmaal de druipers
wissen)
-Needle sweep -> Gewoon voor de leuk. Was bij mij al actief (wellicht door de vorige eigenaar
gedaan?)
-Wis Was van de koplampen van 4x interval verhoogd naar 8x. Ik vond ze te vaak besproeid
worden.
-Hill hold geactiveerd. Vanaf een 5% helling blijven de remmen 2 seconden 'plakken' om
achteruit rollen te voorkomen. Inmiddels op een boothelling getest en werkt uitstekend!
-Verbruikmeter aangepast naar 92% ter compensatie van de aanwezige afwijking. De nieuwe waardes lijken aardig overeen te komen met de werkelijkheid. Bij bijn volgende tankbeurt weet ik meer!
-Mirror-dip geactiveerd ondanks het ontbreken van electrisch verstelbare stoelen. De R spiegel
dipt nu naar beneden bij inschakeling van de achteruit versnelling.
-XDS geactiveerd. "De elektronische differentieelblokkering XDS is een uitbreiding van de
bekende EDS-funktie. Echter XDS reageert niet op slip in de aandrijving, maar op de ontlasting
van het binnenste voorwiel in een snelle bocht. Vanuit de ESP-hydraulica geeft XDS druk op
het binnenste voorwiel om doordraaien te verhinderen. Daardoor wordt de tractie verbeterd en
de neiging tot onderstuur verminderd. Het rijgedrag lijkt dan op dat van een geregelde
differentieelblokkering Door de eenzijdige precieze remdruk wordt het bochtengedrag
sportiever, sneller en doelgerichter."
Nu wil ik weten of jullie wellicht nog tips/aanraders hebben wat nog aan te passen in VCDS?
Verder nog even wat achtergrond info:
Auto:
MY2011 Superb Ambition Buisinessline 1.6TDI CR GL onderhanden genomen door JD.
Laptop:
Apple Macbook Pro 15" Retina Mid-2014
3GhZ I7
8gb DDR3
512GB SSD
OS X 10.10.2
Bootcamp partitie 20GB -> Windows 7 64-bit Home Premium
Kabel:
Kloon 12.12 VCDS kabel
Groeten,
Dennis
Laatst bewerkt: