Superb II (3T) VCDS

goedemiddag allemaal. wij hebben onlangs een andere auto gekocht. een skoda superb combi greenline 1.6 tdi ( 2014 facelift model ).
hier zitten al aardig wat opties op maar ik heb het gevoel dat er meer software matige opties geactiveerd kunnen worden via VCDS. ik zelf heb daar geen ervaring in of ooit mee gewerkt.
Dus uiteindelijk zal ik bij iemand langs moeten om eventuele VCDS aanpassingen te laten maken.

nu heb ik al wat items gelezen en kwam via een post achter dat er in de kofferbak een sticker zit met welke opties de auto is uitgevoerd. deze heb ik gevonden maar kan er niet achter komen wat die codes betekenen. dus voor het zelfde geldt zijn al deze opties al ingeschakeld ( of niet ). mochten ze allemaal al geactiveerd zijn dan hoef ik ook niet bij iemand langs.
wie zou mij daar verder over kunnen informeren?

in de bijlage heb ik een foto toegevoegd van de desbetreffende sticker.

ik ben benieuwd naar de reacties.

weten jullie eventueel iemand in de buurt van hellevoetsluis met VCDS software?

mvg
Mario
20190204_131706.jpg
 

brepus13

Forumguru
de meeste optie codes kun je via google wel terug vinden. in het VAGCOM draadje staat wie er allemaal de nodige software hebben en waar ze zitten. Van harte met je auto, ik heb hetzelfde model en ben er erg tevreden over.
 

aiva tco adoks

Forumguru
Die sticker geeft meer de opties aan die in/om de auto zitten.

Stoelverwarming,kleur,etc etc.

Hier zullen geen opties opstaan die nog met vcds te activeren zijn.
 

brepus13

Forumguru
Mijn auto zat al redelijk in de opties, het enige wat ik via vcds nog aan heb gezet was XDS, HHC, koplampsproeiers uit, ch lh op de mistlampen ipv xenon en ongetwijfeld nog wat kleine dingen.
 
ja is zeker een mooi model met al deze extra opties. voor het eerst een panoramadak, wat een gaaf gezicht is dat.
XENON hebben we niet helaas.
dat met de spiegels is bij ons al geactiveerd.
heb inderdaad ook stoelen met memory.
wat ik overigens echt briljant vind met de sperate sleutels die er bij zitten. zodra ik de auto met mijn sleutel open, gaat de stoel direct in mijn stand en bij de sleutel van mijn vrouw in haar stand en dat overigens ook met de spiegels. aangezien ik 2.03 m ben en mijn vrouw gelukkig iets kleiner :D

ik heb overigens eindelijk een site gevonden met de diverse codes ( er ontbreken overigens ook nog aardig wat in deze ). mochten er nog meer mensen hier naar zoeken, hierbij de link naar die site. http://www.passatplus.de/arbeitshilfen/codes/ausstattungscodes.htm
( mocht ik deze link niet mogen plaatsen dan verwijder ik hem wel.

ik denk dat het gewoon wijs is om bij iemand langs te gaan met VCDS en kijken wat er nog geactiveerd kan worden. wil toch het maximale uit mijn auto halen wat er in zit.
 

brepus13

Forumguru
misschien kun je er hier nog wat vinden:

http://vag-codes.info/vag-option-codes

In breda zit @Antera hij kan van alles voor je betekenen. Stuur hem een PM en je komt er snel zat achter wat er allemaal kan :-) ( ik moet toch echt eens aandelen antera gaan kopen... ) Er zijn er natuurlijk nog veel meer die erg handig zijn met de diverse software systemen. zoals gezegd staan deze in een apart topic. veel plezier en succes met je upogrades!
 

VAG-man

Forumguru
Xenon kun je voor nog geen €100 achteraf in zetten. Heb ik ook bij mijn vorige Audi A2 gedaan. Een bak licht zonder strooilicht.
 

brepus13

Forumguru
heb het ook bij een octavia geactiveerd die geen elektrisch verstelbare stoelen had. na activatie werdt het zichtbaar in het maxidot/radio menu.
 

Antera

Donateur
Niet op elke auto werkt dit houd daar rekening mee :-) en alleen de rechtse mits je een engelse auto rijd dan de linkse. Is BTW geen menu optie op de S2
 
Bovenaan Onderaan