Superb II (3T) VCDS

SuperBartje

Forumguru
Die mirror dip wilde ik ook graag maar lukte niet want geen electrische stoelen.
Als het (op een andere manier ?) toch kan hoor ik graag hoe.

XDS zeiden ze bij de dealer dat dat bij mij niet kon want 2wd

Hill hold is neem ik aan alleen bij DSG mogelijk ?
 

DeNnZ

Forumguru
@SuperBartje
Ja hoor,
Alles kan (zover ik weet) bij je geactiveerd worden.

De mirror dip werkt bij mij ook en ook ik heb geen electrische stoelen. Heb het geactiveerd via vcds.

Xds- er zit geloof ik één maar aan, nl de abs pomp moet het kunnen.
Er is hier op t forum een post met de p/ns die je via vcds kan checken..

Hill hold zou ook gewoon moeten kunnen...
 
Na de wintersport ook maar eens wat verdiepen in de mogelijkheden.
Ga zelf niet lopen hannisen, laat het wel over aan de mensen die er meer verstand van hebben.

Zijn er nog "betrouwbare" mensen in de buurt van alkmaar die ervaring hebben met het veranderen van gegevens? :tongue:


P.s. Wat is er mogelijk voor een skoda octie rs uit 2009?
Ik heb even gezocht, maar het internet in oostenrijk is beroerd. :(
Heb nu voor alwel 15 min verbinding.

Grts M
 

SuperBartje

Forumguru
@DeNnZ Dan houd ik mij graag een keer aanbevolen bij een meeting of zo:
wensen: mirror dip, XDS, (indien mogelijk) CC snelheid in maxidot.
Als tegenprestatie heb ik bij belangstelling nog een Superb Sleutelhanger, -Pin en nieuwe -Polo (chocobruin, maat L) in de aanbieding.
 

Antera

Donateur
CC kan je activeren maar niet alle tellers accepteren het en voeren het door. Zo is dit met meer instellingen. Start/Stop uitschakelen kan zeker maar niet met VCDS altijd even goed en komt VCP om het hoekje kijken. Ook afhankelijk welke auto bouwjaar en aanwezige type module.

p.s. ik kan dat op afstand niet beoordelen en testen is de enigste manier dan
 

DeNnZ

Forumguru
Bedankt @Antera
Ik heb hem gevonden op 't net:
  1. - enter module 17 - Instruments
    - click 10 - Adaptation
    - select channel from the drop-down menu and scroll downwards until you find Cruise Control Display
    - select "Active" from the new value drop-down meny
    - click Do it!
Thuis ga ik kijken of ik hem kan activeren!
Ik hou jullie op de hoogte!
 
  • Leuk
Waarderingen: KJvO

DeNnZ

Forumguru
Inmiddels heb ik geprobeerd de snelheid van de CC in de maxidot te krijgen, maar de activatie werkt niet bij mij.
Het schijnt aan de ECU te liggen of dit gaat werken of niet, ik heb dus pech.
Eerlijk gezegd ben ik er ook niet helemaal rouwig om, heb namelijk begrepen dat die snelheid die getoond word, dan wordt gemeten op de ABS sensoren en zodoende een (flinke) afwijking kan hebben t.o.v. de snelheidsmeters (digitaal en analoog). Nu zou ik me daar kapot aan gaan ergeren dus is het misschien ook maar beter zo.

Wel heb ik ook de knipperlichten bij noodstop geactiveerd, maar heb het idee dat dit bij mij niet werkt.
Ik rijd 60km/h plus en ga goed in de ankers (ABS grijpt in), maar heb niet het idee dat mijn alarmlichten dan aangaan.
Heb al geprobeerd om light & vision te resetten in de maxidot maar dat lijkt niet te helpen.
Iemand suggesties?
 

DeNnZ

Forumguru
Ik heb gisteren in VCDS onder 09-Cent. Elect. -> 07 Coding nog een optie gevonden voor het aanzetten van tear drop wiping voor de voorruit (voor de achterruit had ik al reeds geactiveerd) Ik heb deze nog niet gebruikt en weet dus ook niet of deze functie werkt. Ik heb net de auto gewassen dus dan sproei ik liever nog even niet zolang het niet echt nodig is ;)
Zodra ik meer weet laat ik het horen!
 
  • Leuk
Waarderingen: KJvO

DeNnZ

Forumguru
Na een factory reset van de "Light & Vision" in het MFD werkt de voorruit teardrop functie prima!
Dus voor mensen die willen weten waar het te vinden is:
09-Cent. Elect. -> 07 Coding -> dropdown menu boven in het schermpje kiezen voor de optie waarin de tekst "wischer" staat.
Hier in kun je met de long code helper de Tear drop wiping activeren.
 

Mdv53

Lid
iemand een idee of dit kan: Dat de lampjes onder de spiegels gaan branden bij het achteruit rijden. Lijkt wij wel makkelijk bij het inparkeren (zo kun je in het donker de trottoirbanden goed zien bij het achterwaarts inparkeren)

Iemand verder nog 'leuke mods' die we kunnen programmeren?
 

brepus13

Forumguru
heeft iemand toevallig de code beschikbaar voor aanzetten scandinavian lights? ik wil eigenlijk wel mijn achterlichten aan bij het voeren van DRL... heb er nog geen code van kunnen vinden voor de S2 dus hou ik me aanbevolen voor de juiste byte en bit :-)
 
Bovenaan Onderaan