Storingslampje airbag

Topic in 'Octavia II' gestart door audi a4 overstapper, 27-02-2014.

1. Van de week ging mijn gele lampje van airbag plotseling branden, daarvoor nooit gedaan. Nu heb ik de stekker onder bestuurderstoel los liggen ivm eerdere storing in gordelspanner.( dit heeft nooit problemen gegeven.)
    Lampje brandt bij contact aan, dan heel even uit dan constant weer aan. Alle stekkers onder stoelen zitten vast......
    Bij schakelaar uitzetten in dashkastje geen verandering, ik zou dus zeggen dat het aan de bestuurderskant zit.
    wie kan vertellen in welke richting ik moet zoeken???

2. ertromp

ertromp Forumguru

Ik zou een dergelijke storing (laten) uitlezen.
    Meten is weten en dergelijke storingen aan veiligheidssystemen zou ik serieus nemen

3. Joske

Joske Forumguru

auto op contact gezet met accu afgekoppeld?

4. Wat is het effect van accu los?

5. Joske

Joske Forumguru

en vervolgens contact opzetten met een gedemonteerde airbag levert een storing op die er niet meer afgaat tenzij ze gereset wordt.

6. VWim

VWim Forumguru

Geen effect, storing moet verwijderd worden met uitleesapparatuur.

7. Zal het puur resetten zijn , of zal er ook iets defect zijn?

8. ertromp

ertromp Forumguru

Zoals in #2 al aangegeven: uitlezen! Dan weet je meer

9. Joske

Joske Forumguru

als je het kan resetten en de storing keert niet meer terug hoef je je geen zorgen meer te maken. Komt het na een reset direct weer terug is er wel degelijk iets aan de hand, meten = weten in dit geval.

10. Menno.

Menno. Actief lid

9 van de 10x is het de stekker onder de passagierders stoel. Die knippen ze er tussen uit en solderen de kabeltjes weer aan elkaar. Bekend probleem bij de VAG groep.

11. Happyman

Happyman Forumguru

Probleem heb ik ook ooit met mijn Golf gehad. Was toen ook de stekker onder de passagiersstoel. Een beetje contactspray deed wonderen.

12. #10 , is dit ook zelf te fixen, of moet je hem altijd resetten

13. VWim

VWim Forumguru

Het solderen kun je op zich zelf, let wel op dat je, geruime tijd voordat je gaat solderen, de accu ontkoppelt. Na het solderen zul je de storing met uitleesapparatuur moeten verwijderen.

14. skodaboy

skodaboy Forumguru

ik maak het wel vaker mee dat airbag's lampjes geel en soms rood (Audi) blijven branden bij ons in het carrosseriebedrijf.
    dat het lampje dan blijft branden heeft te maken met feit dat er bepaald onderdelen gemonteerd of los zijn en de wagen op het contact word gezet om hem te verplaatsen.
    de fout/storing wordt dan opgeslagen in het storingsgeheugen.

zoals eerder aangeven de wagen (laten) uitlezen en nadien resetten om het lampje uit te krijgen.

15. Desperado

Desperado Forumguru Donateur

Bekend probleem bij elk merk die daar stekkers heeft zitten.

16. Jee13

Jee13 Forumguru

Overigens werkt indien er melding is geen enkele airbag in de auto

ertromp vindt dit leuk.
  17. Desperado

Hoe weet je dat? heb je een boom opgezocht? :D

Jee13 en Cordoba vinden dit leuk.
  18. ertromp

ertromp Forumguru

Daar heeft @Jee13 helemaal gelijk in dat bij continu brsndende lamp en bepaalde foutcodes alle airbags uitgeschakeld worden.
    Er wordt hier aardig luchtig over gedacht. Nogmaals: uitlezen is weten! Zelf alleen resetten kan tot activeren van airbags leiden. Onderschat het niet

CDK vindt dit leuk.
  19. Desperado

Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten. Beetje hobbyen met lampjes enzo prima, maar als het om veiligheidszaken gaat kun je toch beter even de echte experts er naar laten kijken.

VEEJAY vindt dit leuk.
  20. kmh

kmh Nieuw lid

Ik heb dit bij mijn Leon ook al eens gehad stekker (gepruts van een ander geen stekker meer, maar schijnbaar vaker voorkomen probleem) opnieuw aan elkaar gezet en gerest met goedkoop handuileesapparaat.

Succes ermee!,

Deel deze pagina