Storingslampje airbag

Van de week ging mijn gele lampje van airbag plotseling branden, daarvoor nooit gedaan. Nu heb ik de stekker onder bestuurderstoel los liggen ivm eerdere storing in gordelspanner.( dit heeft nooit problemen gegeven.)
Lampje brandt bij contact aan, dan heel even uit dan constant weer aan. Alle stekkers onder stoelen zitten vast......
Bij schakelaar uitzetten in dashkastje geen verandering, ik zou dus zeggen dat het aan de bestuurderskant zit.
wie kan vertellen in welke richting ik moet zoeken???
 

ertromp

Forumguru
Ik zou een dergelijke storing (laten) uitlezen.
Meten is weten en dergelijke storingen aan veiligheidssystemen zou ik serieus nemen
 

Joske

Forumguru
en vervolgens contact opzetten met een gedemonteerde airbag levert een storing op die er niet meer afgaat tenzij ze gereset wordt.
 

Joske

Forumguru
als je het kan resetten en de storing keert niet meer terug hoef je je geen zorgen meer te maken. Komt het na een reset direct weer terug is er wel degelijk iets aan de hand, meten = weten in dit geval.
 

Menno.

Actief lid
9 van de 10x is het de stekker onder de passagierders stoel. Die knippen ze er tussen uit en solderen de kabeltjes weer aan elkaar. Bekend probleem bij de VAG groep.
 

Happyman

Forumguru
Probleem heb ik ook ooit met mijn Golf gehad. Was toen ook de stekker onder de passagiersstoel. Een beetje contactspray deed wonderen.
 

VWim

Forumguru
Het solderen kun je op zich zelf, let wel op dat je, geruime tijd voordat je gaat solderen, de accu ontkoppelt. Na het solderen zul je de storing met uitleesapparatuur moeten verwijderen.
 

skodaboy

Forumguru
ik maak het wel vaker mee dat airbag's lampjes geel en soms rood (Audi) blijven branden bij ons in het carrosseriebedrijf.
dat het lampje dan blijft branden heeft te maken met feit dat er bepaald onderdelen gemonteerd of los zijn en de wagen op het contact word gezet om hem te verplaatsen.
de fout/storing wordt dan opgeslagen in het storingsgeheugen.

zoals eerder aangeven de wagen (laten) uitlezen en nadien resetten om het lampje uit te krijgen.
 

ertromp

Forumguru
Daar heeft @Jee13 helemaal gelijk in dat bij continu brsndende lamp en bepaalde foutcodes alle airbags uitgeschakeld worden.
Er wordt hier aardig luchtig over gedacht. Nogmaals: uitlezen is weten! Zelf alleen resetten kan tot activeren van airbags leiden. Onderschat het niet
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Desperado

Forumguru
Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten. Beetje hobbyen met lampjes enzo prima, maar als het om veiligheidszaken gaat kun je toch beter even de echte experts er naar laten kijken.
 

kmh

Nieuw lid
Ik heb dit bij mijn Leon ook al eens gehad stekker (gepruts van een ander geen stekker meer, maar schijnbaar vaker voorkomen probleem) opnieuw aan elkaar gezet en gerest met goedkoop handuileesapparaat.

Succes ermee!,
 
Bovenaan Onderaan