Storingslampje airbag

hallo, daar zijn we helaas weer met hetzelfde probleem.
Ruim een week terug de octavia bij de vw dealer storingsgeheugen laten uitlezen, hier kwam een storing uit : waar anders: de passagiersstoel. Gereset en het lampje was gelukkig weer uit. Geen verdere problemen in het airbagsysteem.
Nu ruim een week verder mijn beide stoelen verschoven en bij bestuurdersstoel iemand achter gezeten begon het lampje weer te branden.
Wat zal er aan de hand zijn???? wil hem wel weer laten uilezen en resetten maar ben bang dan er mee bezig te blijven ( de passagier zat dus achter de bestuuder, en de fout zat in de bijrijdersstoel)

Wie heeft een goede tip voor me???
 

kmh

Nieuw lid
Stekkers onder bijde stoelen er af knippen aan elkaar solderen.
En resetten.
Het hoeft maar even geen contact te maken en dan is het gelijk in de war.
Wanneer je het soldeert sluit je iig een slechte verbinding uit

Gr martijn
 

dirkkroneman

Forumguru
Da's wel een "definitieve" oplossing @kmh. Mocht je dan de boel moeten vervangen om een of andere reden wordt het meteen een stuk lastiger. Zeker als het daar toch niet aan blijkt te liggen..
 

VWim

Forumguru
@dirkkroneman Daar hoef je je niet druk over te maken. De beschrijving van @kmh is namelijk de oplossing. Een minder ingrijpende oplossing is met behulp van een paar tyraps er voor zorgen dat stekker goed bij elkaar wordt gehouden. Dat deed voor mij de truc in ieder geval.
 

Petrolhead

Forumguru
Bij mijn vorige O2 zijn na dezelfde klachten de stekkers gesoldeerd bij de dealer.
Nooit meer een airbaglampje gezien! :)
 

Menno.

Actief lid
Solderen is echt de oplossing, zal de dealer ook zeggen als je nu weer terug komt met het probleem! :)
 

Happyman

Forumguru
Contactspray op de stekkers was bij mij toen voldoende om de melding te laten verdwijnen. Het is in ieder geval iets wat je zou kunnen proberen. Mocht het niet werken kan je altijd nog knippen en solderen.
 
Heren, even over resetten: Er is mij ter ore gekomen dat het lampje ook uitgaat als de storing verholpen is en je de accupool minimaal 5 minuten los is......... klopt dit? of is het wellicht af te raden?????
 

Joske

Forumguru
af te raden.. niet echt, maar het zal jouw storingslampje niet wegtoveren, die zal blijven. (ben 90% zeker)

andere storingen durven wel al eens te verdwijnen (al dan niet tijdelijk) dmv loskoppelen accu maar airbaglampjes zijn hardnekkigaards ;)
 

Menno.

Actief lid
Niet geschoten altijd mis, maar ik denk dat je dealer daar geen factuur voor gaat maken hoor om die storing te resetten.
 

Jee13

Forumguru
Even onvriendelijk doen hoor....

Je rijdt nu al een maand rond met airbag storing
Dus doet geen enkele airbag het!

Je hebt alternatieven gekregen hoe dit zelf goedkoop op te lossen
Volgens mij had je beter de tijd kunnen nemen het probleem aan te pakken dan er zo lang over te discussieren

[Vriendelijke modus weer aan....]

Welke regio woon je?
Indien zuid holland kan ik zo laptop er even aan hangen voor je;)
 

SuperBeeb

Forumguru
Niet geschoten altijd mis, maar ik denk dat je dealer daar geen factuur voor gaat maken hoor om die storing te resetten.
haha, weet niet hoe het met Skoda dealers is, maar mijn ervaring met VW dealers is dat ze voor elke handeling, he klein ook, iets in rekening brengen... en de Skoda dealer bij mij in de buurt is onlangs overgenomen door... de VW dealer.
 
Idd dealer in Purmerend (Skoda) rekent gewoon voor resetten (€30)...
Weet iemand overigens wat voor bitje je nodig hebt om de bouten van de voorstoelen los te kunnen draaien?
 
Bovenaan Onderaan