Vanochtend even een paar kleine dingetjes aangepakt;
Zo wist ik al heel lang dat er een scheurtje zat in het rubber aan de carrosserie bij het linker achterportier, die zat er bij aankoop namelijk al. Niet dat dat waarschijnlijk nou zoveel kwaad kan, want het rubber aan het portier zelf neemt de meeste afdichting tegen regen en wind voor z'n rekening, maar toch ergerde ik me er een beetje aan iedere keer wanneer ik het linker achterportier open doe, want dan zie ik het scheurtje zitten ...
Ik weet even niet meer precies wat een nieuw rubber ook alweer moest kosten ... maar het was veel. Te veel.
Maar gelukkig is er dan de onderdelenlijn en zodoende vond ik een net gebruikt exemplaar voor slechts €15 + verzendkosten. Kijk aan, daar kun je het nog eens voor doen. Zodoende vanochtend maar even het rubber gewisseld. Hoef ik me daar niet meer aan te storen.
Een ander klusje van hetzelfde kaliber; het rubber tussen de motorkap en de bumper. Ik wist al wel dat die op de uiteinden wat begon te scheuren en wat bros begon te worden maar aan de binnenkant van de motorkap begon je zo langzamerhand ook wel goed te zien dat er flink wat langs het rubber heen begint te waaien. Dit rubbertje was gelukkig niet duur en de oude trek je er zo vanaf. Even het oppervlak waar je hem op bevestigd schoongemaakt, en dan de nieuwe erop vastgeklikt.
En daarna de binnenkant van de motorkap nog even schoongemaakt.
In principe heeft er natuurlijk niemand last van, maar ik wordt er gewoon blij van om het te fixen.
En bij de 'Independent UK Toyota Owners Club', waar ik ook lid ben, zag ik nog een ideetje voor een leuke goedkope modificatie die ik vandaag ook even heb gedaan:
Het zwarte afdekdopje in de zijkant van de voorportieren vervangen voor een dopje met reflector. Dit kostte letterlijk slechts een paar euro's. Vond ik gewoon leuk.

Betreft een reflector die kennelijk wel in meerdere Toyota en Lexus voertuigen gebruikt wordt.
En als kers op het taartje zag ik dat er een nieuwe software-update voor de Zenec beschikbaar was, dus heb ik die ook nog even geüpdatet naar versie v3.9.
Dat ging net zoals bij de vorige update weer super, dat heeft Zenec goed voor elkaar.

Ik merk na de update overigens geen verschil met de vorige versie, maar volgens Zenec zou er het een en ander verbeterd zijn.
Het is mij allemaal prima.

Ik ben nog elke rit blij met dat systeem in de Yaris.
Alle bandjes nog even gecheckt op profiel; allemaal om en nabij 5mm resterend. Daar kan ik nog gerust een Nederlands wintertje mee door.

Ik denk dat ik dan eind volgend jaar maar rekening moet houden met de aanschaf van wat nieuwe rubber slofjes. Tegen die tijd maar eens even zien wat het dan wordt.