Standaard koplampen vervangen door model met xenon

servies

Forumguru
@servies, lichtbeeld voor en na dat kan ik beloven, van de installatie zal ik proberen. Weinig tijd en een slechte fotograaf ;)
Het gaat mij ook niet echt om de montage zelf, maar meer om de ruimte in het lamphuis en hoe je het hebt weggewerkt etc, zodat ik daar een beetje een indruk van kan krijgen...
Ik kan totaal niet inschatten hoe groot die koelribben zijn bijvoorbeeld...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
De koelvinnen die er aan zitten zijn circa 10cm lang en buigbaar. Ik zal het weekend van 28/29 januari foto's plaatsen.
 

innocenti

Forumguru
Ik ben zeer benieuwd naar de foto's. Ik heb nog geen auto gezien met positieve resultaten qua APK waardig lichtbeeld. Ikzelf heb inmiddels 3x een testombouw gedaan uit nieuwsgierigheid. H4, H7 en H7 in een projector. H7 in de projector was strak qua beeld, maar door de plaatsing van de LED met de straalhoek moest er een keuze gemaakt worden tussen breed of ver licht, terwijl xenon en halogeen beide gelijkertijd kunnen.

Af fabriek LED lampen hebben speciaal ontwikkelde optiek speciaal voor LED met lenzen en spiegels. Een lamp straalt immers rondom het lichtpunt, een LED heeft een beperkte straalhoek.
 

Skodri

Lid
Misschien een beetje :ot:. Waarvoor mijn excuses. Vandaag de standaard halogeen dimlichten vervangen voor halogeen 4200K lichten. Deze geven een mooier wit licht dan standaard, de standaard stadslichten (DRL) passen hier qua kleur, naar mijn mening niet bij.

Ik heb gezocht naar vervangings H15 lampen echter zijn deze 7500K of meer. Zal deze qua kleur passen bij het dimlicht? Of weet iemand een H15 lamp met een Kelvin waarde dichter in de buurt van de 4200? :pieker:

Het "moet" sowieso 35w zijn dacht ik?

Hieronder een foto hoe het er overdag uitziet. Een goede avond foto was niet gelukt
 

Bijlagen

  • IMG_20170117_225044.jpg
    IMG_20170117_225044.jpg
    979,1 KB · Weergaven: 89
Laatst bewerkt:

Kiekerjan

Forumguru
@Skoda-MAN Thanks, ik heb deze lampen besteld. Hopelijk morgen binnen en plaatsen.

@Skodri , ben wel nieuwsgierig hoe de looks zijn. Ik heb zelf een H15 LED-setje uit China laten komen, ben uitermate tevreden over de kleur van het stadslicht. Echter, de lichtopbrengst van het grootlicht valt me vies tegen.

Kortom, ik ben weer op zoek naar een andere H15 set die qua kleur wel overeen komt met de LED dimlichten...

  1. EDIT: ik moet bij Skodri zijn ipv SKODA-MAN...
 

servies

Forumguru
@Skodri , ben wel nieuwsgierig hoe de looks zijn. Ik heb zelf een H15 LED-setje uit China laten komen, ben uitermate tevreden over de kleur van het stadslicht. Echter, de lichtopbrengst van het grootlicht valt me vies tegen.

Kortom, ik ben weer op zoek naar een andere H15 set die qua kleur wel overeen komt met de LED dimlichten...

  1. EDIT: ik moet bij Skodri zijn ipv SKODA-MAN...
Kijk 'ns hier:
http://www.immers.info/H15-Led-Canbus-koplampen-set-7.000-lumen-flex-cool-met-DRL
7000 lumen lichtopbrengst bij grootlicht...
Als ze bij jou goed werken, dan weet ik tenminste waar ik wat zou kunnen kopen :D
 

Skodri

Lid
Vandaag de lampen binnengekregen en ook geïnstalleerd. Stadslicht is gewoon geel van kleur wel feller dan standaard. Bij grootlicht wel mooi wit. Nog geen foto van gemaakt. Deze zal ik waarschijnlijk morgen maken & uploaden
 

Skodri

Lid
( @Kiekerjan ) Hierbij een foto van de verlichting. Een goede foto van de voorkant met grootlicht aan is mij niet gelukt.. Ik heb foto's vanuit de auto gemaakt met schemerlicht en iets later op de avond (DRL, DRL+dimlicht, grootlicht) wellicht dat jij of anderen hier iets aan hebben.

EDIT:
Genoemde foto's geplaatst in galerij.

Voorbeeld met grootlicht:
 

Bijlagen

  • IMG_20170121_173033_Ink_LI (2).jpg
    IMG_20170121_173033_Ink_LI (2).jpg
    914,5 KB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Zoals beloofd wat foto's van de H7 led lampen, voor en na....
Van de inbouw zelf is het niet gelukt om foto's te maken, omdat ik een handen en voeten bindertje van 3 jaar oud bij me had, maar wel een voor en na foto. Voor was in de ochtend een na begin van de avond, maar het geeft wel een redelijk beeld denk ik. Persoonlijk vind ik het lichtbeeld redelijk goed, beter als wat ik tot nu toe van LED gezien heb. Ben zojuist even een blokje om gegaan en inderdaad is het zicht prettiger en duidelijker als bij de halogeen pitten, vooral op onverlichte weggedeelten. Mijn wederhelft heeft er afgelopen nacht na een stapavond ook nog mee gereden en ze vond het een flinke verbetering ten opzichte van hoe het was. Optisch ziet het er ook prima uit, dus voor mij is de missie geslaagd. @Antera bedankt voor de inbouw :thumbsup: :thumbsup:

Halogeen......

IMG_0374.JPG
IMG_0373.JPG

LED.......

IMG_0393.JPG
IMG_0390.JPG
IMG_0394.JPG
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan