Specificaties Octavia 3 14% ?

Wat zijn trouwens de maten voor de banden...? (16") ik mag alvast winterbanden bestellen van de LM om te voorkomen dat er straks wel een octa is maar geen winterbanden.

Echter wil euromaster de maten weten......
 

Rick

Senior Member
Nog over dat trekvermogen: ik denk ook dat de pakkans laag is. Zorgelijker is of je verzekerd bent als je een ongeluk krijgt met een aanhanger erachter. Dan kun je wel goed de klos zijn lijkt me.
 

EdK

Forumguru
Wat zijn trouwens de maten voor de banden...? (16") ik mag alvast winterbanden bestellen van de LM om te voorkomen dat er straks wel een octa is maar geen winterbanden.

Echter wil euromaster de maten weten......

als ze om je bestaande velgen gelegd worden kun je het aflezen van je zomerband.
ga je over op stalen velg met winterband dan ff in je manual kijken cq lezen
 

Remakil

Forumguru
Dat lucht
Kijk, dat is een goed verhaal,en die lucht die je tekort komt zal in dat geval vooral (eigenlijk alleen) voor de koeling zijn. Dit beperkt vooral het risico van motorschade's voor de importeur.
Dat tekort aan lucht heeft puur met cw-waarde te maken. Niet met koeling. Een gevolg van het te kort aan lucht is dat de motor ook te weinig lucht krijgt. Hetgeen het vermogen beperkt en waarom de motor bij het trekken te kort komt...

Je kunt het standaart luchtfilter vervangen voor een sportfilter, dit komt de prestaties ten goede en bespaard brandstof. Je hebt een betere verbranding in je cilinders...

Bij mijn huidige Seat heb ik de motor voorzien van een powerbox en een sportfilter, waardoor het een stuk prettiger rijden werd in dat hok... ;)

Doe ik bij de Octavia weer... :)
 

hemi24

Forumguru
Wat zijn trouwens de maten voor de banden...? (16") ik mag alvast winterbanden bestellen van de LM om te voorkomen dat er straks wel een octa is maar geen winterbanden.

Echter wil euromaster de maten weten......

205/55R16 zoals elk model uit de range Golf/A3/Leon/Octavia-reeks
 

Remakil

Forumguru
Meer lawaai geeft het niet en het verschil was bij de Seat echt merkbaar! Het sportfilter zit ook gewoon in dezelfde box als waar het normale in zou gaan. Het geeft een betere luchtdoorlaat dus de motor krijgt meer lucht en smoort niet...
 

Henk72

Lid
Meer lawaai geeft het niet en het verschil was bij de Seat echt merkbaar! Het sportfilter zit ook gewoon in dezelfde box als waar het normale in zou gaan. Het geeft een betere luchtdoorlaat dus de motor krijgt meer lucht en smoort niet...
Vraag is heeft het nut bij een greenline of niet. Al iemand ervaring mee bij de greenline.
 

peterbaarlo

Senior Member
sportluchtfilter op een diesel heeft niet zo veel zin.

een diesel motor draait altijd met zuurstof overschot. enigste voordeel zou het opspoolen van de turbo zijn.
bij minder luchtweerstand in het inlaattraject zou theoretisch de turbo sneller op gang komen.

of dit merkbaar is? ik heb op mijn vorige 2 autos (polo 1.2 tdi en vw bora 1.9 tdi pd 130pk) ook een sportluchtfilter gehad incl tuning. effect van de filter is erg klein en je krijgt er wat meer geluid door.

op een benzine non turbo motor klinkt zo'n luchtfilter wel lekker, bij de 1.9 tdi in de bora hoorde je met het sportluchtfilter de turbo harder fluiten. bij de polo 1.2 tdi geen verschil ( maar op dat blok zit dan ook een mini turbo :deuk: )

ik zou zeggen, sportluchtfilter niet doen, tunen (door JD) wel doen.
 
Je kunt bij de 14 % leer bestellen op de stoelen, weet iemand hoe dat is uitgevoerd, alles leer of middendeel stof of alcantara en rest leer// Iemand een idee? Zijn de stoelen in een 14% combi ebl gelijk aan een 20% ebl? Op de skoda site in tjechie zie je duidelijk een zwart deel over de spoiler in combinatie met andere zwarte accenten misschien best sportief als je bijvoorbeeld racing blue neemt.
 
Je kunt bij de 14 % leer bestellen op de stoelen, weet iemand hoe dat is uitgevoerd, alles leer of middendeel stof of alcantara en rest leer// Iemand een idee? Zijn de stoelen in een 14% combi ebl gelijk aan een 20% ebl? Op de skoda site in tjechie zie je duidelijk een zwart deel over de spoiler in combinatie met andere zwarte accenten misschien best sportief als je bijvoorbeeld racing blue neemt.
 

hurmpie

Actief lid
Vandaag eens voluit op de autobahn laten gaan....
De teller kon mij 211 melden..... ongeacht of het geijkte kilometers zijn.... het ziet er wel mooi uit...
 
E

Ex-lid 12606

Vandaag eens voluit op de autobahn laten gaan....
De teller kon mij 211 melden..... ongeacht of het geijkte kilometers zijn.... het ziet er wel mooi uit...

Heb de O3 GBL zelf even op de 190 km/u gehad (op teller), maar merkte dat -ie nog best wel wat verder kon. Hoewel je best merkt dat ie op deze hoge snelheden zijn fut begint kwijt te raken (mag het?), is die 1.6 TDI echt onverwacht pittig!
 

svdm

Senior Member
Was het helemaal vergeten, maar heb enkele fotootjes van mijn op 18 december 2013 geleverde 14% O3 HB GL BL zojuist in de Showroom gezet!
 
E

Ex-lid 12606

Was het helemaal vergeten, maar heb enkele fotootjes van mijn op 18 december 2013 geleverde 14% O3 HB GL BL zojuist in de Showroom gezet!

Blijft ook mooi, dat zwart. Wel even je handtekening aanpassen, want Denim Blue is -ie niet!
 
E

Ex-lid 12606

Ja.., ik snap 'm ook even niet!

Ik nu ook niet meer; ik dacht toch echt dat ik Denim Blue in je handtekening zag ?! :sterretjes:. Zie nu in elk geval netjes Black Magic Pearleffect staan, dus wellicht toch de verkeerde handtekening gezien... Sorry voor de verwarring!
 
Bovenaan Onderaan