Software update Greenline

Iemand enig idee voor welke bouwperiode dat geldt? Mijn GL is ergens rond week 40/2011 gebouwd, ik ben dan toch wel benieuwd of dat dan al vanaf fabriek opgelost is.
 

MacManiac78

Forumguru
Mijn Faab is rond de 1e week van september van de bank gekomen.

Wat betreft dit draadje 'het roepen om een software update betreffende de lampstoring' kan echt wel op slot.
De oplossing is er inmiddels.

 

MacManiac78

Forumguru
*zucht*

Nu voor de laatste keer hoor.....
Breng je dealer maar in contact met de dealer in Zoetermeer. Of bel ze zelf.
En anders blijf je doorrijden met deze storing.... eigen keuze.
Want.... jou dealer weet het niet, dus zal het wel niet zo zijn, toch?
Lekker blijven wachten op een software-update.

Sorry hoor, maar ik word hier wel een beetje simpel van.
Zo jammer dat men mij niet geloven wil.
Misschien moet ik mijn 'nick' maar aanpassen naar: "Dealer"
 
@MacManiac78 Ik geloof je wel hoor, mijn auto staat nu bij de dealer voor dezelfde reparatie. Keurig gebeld dat de onderdelen binnen waren, dat ze een module gingen vervangen en een draadje anders op de zekeringkast gingen aansluiten.
 

Canon-Eye

Forumguru
Nadat een tijdje terug te BC module is vervangen heb ik inmiddels - ook dit weekend nog - ruime ervaring met rijden in flinke regen, met gebruikmaking van rem en ruitenwissers in continustand.
Géén lampstoringslampje meer gezien, dus ik kan niet anders doen dan aannemen dat het hiermee is opgelost.
Of er overigens bij het plaatsen van de nieuwe BC module eventueel ook een softwareupdate is uitgevoerd, onttrekt zich aan mijn waarneming. Je zou verwachten van wel, maar ik kan dat verder nergens aan zien. Zolang alles werkt, maakt 't me trouwens ook niet uit...
 

djmshell

Senior Member
Na een mailtje te hebben gestuurd naar mijn dealer. betreffende de oplossing die bij Macmaniac is uitgevoerd en waar. Vandaag terug gebeld ze hebben geen contact meer opgenomen met Zoetermeer omdat ze aldus hun van skoda een terugroepactie hebben.
Dus ze belde voor een afspraak. Volgende week maandag gaat de auto ff naar de garage om het te laten fixen.
 
Ik had vandaag contact met Skoda Holdinga in Almere hierover en dit is het antwoord:
"De actie zoals beschreven bestaat inderdaad. Het is alleen geen terugroepactie. De bedoeling is dat wij deze actie uitvoeren tijdens een werkplaatsbezoek. Uiteraard is het voor ons geen probleem om deze actie “tussendoor” uit te voeren. Wanneer u dit wenst wel graag even bellen voor een afspraak. De actie duurt ongeveer een kwartier dus u kunt hier op wachten."
Dus ik ga wel bellen voordat ik storingen krijg want ik heb nu nergens last van en dat wil ik graag zo houden ;)
 
Ik vermoed dat het in mijn geval alleen om de aanpassing van de zekeringbox gaat. Ik heb immers nog geen storingen en zal de boardnetmodule hopelijk nog niet beschadigd zijn. Dan zou 15 min. een logische verklaring zijn.
 
Denk dat ze er bij mij wel 2*3 uur mee bezig waren. Bij de eerste 3 uur was waarschijnlijk de module niet goed, want er moest een nieuwe besteld worden. Dat kwartiertje zou inderdaad alleen voor de zekeringbox zijn.
 

MacManiac78

Forumguru
Kan dit draadje "SOFTWARE UPDATE GREENLINE" worden gesloten? Of kan de titel worden aangepast naar "LAMP-STORING EN OPLOSSING?"
Een software update voor de Greenline is niet te verwachten. De op de Greenline aanwezige modules zijn uitontwikkeld en een ECU update van Delphi is niet beschikbaar. (Of deze komen gaat, valt ook zeer te betwijfelen.)
 
Je hebt gelijk. Is eigenlijk geen software issue. Offtopic toch nog even ter info: De aanpassing van de zekeringbox heeft bij mij vanochtend 20 min. geduurd.
 
Bij mij is dit uitgevoerd tijdens mijn laatste dealerbezoek op 19 januari jl.
Het is geen terugroepactie, alle auto's komen aan de beurt bij het eerst volgende dealerbezoek.
Er worden 2 draden omgedraaid in de zekeringskast, de reden is me verteld en me ook alweer ontschoten.
Dit omdat we druk bezig waren met een gerammel en gepiep bij het linkervoorwiel.
Het bleek uiteindelijk een steentje tussen de remklauw te zijn, steentje was heel mooi gepolijst, dat dan weer wel......
 
""aanpassing achter de zekeringkast"" schreef hij toch?
Dat was het bij mij ook.
Terwijl de monteur aan het sleutelen was, heb ik de beschrijving van de aanpassing gelezen, ik kan mij niet herinneren dat het diesel gerelateerd was.
 

lampjesman

Nieuw lid
Bij mij was hij volgens het serienummer ook aan de beurt voor de terugroepactie hetgeen alleen inhield het vervangen van de computer ivm de welbekende problemen met het lampje dat gaat branden aan als het regent..... Zelf had ik er geen last van btw , alleen de fabia greenlines van 2011 vallen zover ik weet onder de terugroepactie
 

djmshell

Senior Member
Afgelopen maandag voor zelfde naar dealer geweest. na dat ik gebeld was erover. dit omdat ik voortdurend storings la[ had bij regen van de een licht defect. vorlgens mijn dealer was dat zo verholpen : en ze hebben idd alleen maar zekerings kast open gemaakt, en 2 draden opnieuw gestoken en klaar. stond in 15 min weer buiten met de faab.
 
Ik had geen lamp probleem. Maar ze hebben mijn zekering kast aangepast en de software laten updaten. Ongeveer 30 minuten werk totaal.
 
Bovenaan Onderaan