Slechte ervaring met dimlicht Fabia II

Monteurtje

Forumguru
@Helmond42 Misschien is het even handig dat je nog even aangeeft wat voor Fabia je hebt. Dus voor of na de facelift.
Want daar is wat onduidelijkheid over, denk ik. En misschien staat het ook al ergens. Maar om nu 90 berichten door te spitten om te kijken of het ergens staat kost mij iets te veel tijd.
 

Chatslet

Forumguru
Zoals er al eerder is aangegeven en ook zoals ik zelf heb aangegeven heeft die auto gewoon een typegoedkeuring met die verlichting gekregen. Ofwel, je hebt geen poot om op te staan als je die verlichting als slecht ervaart want dat is iets subjectiefs. Onderling zijn daar nou eenmaal verschillen in. Een auto met xenon kan dezelfde typegoedkeuring hebben als een auto met halogeenverlichting maar ik kan je nu al verklappen dat het model met xenon een bak meer licht produceert.
 

Kogamyata

Senior Member
@Chatslet, Weet jij hoe dat gebeurt dan? Of hebben ze er 1 getest en de volgende 100.000 zijn dus ook goed? Ik weet natuurlijk niet hoe dat gaat maar of alles getest word? Er moet zoveel getest en goed zijn, maar... Fyra, Lufthansa etc...nog meer? Ik lees de kranten en trek mijn conclusies en dat heeft niets met zwartkijken te maken maar doodnormaal realisme, nietwaar?
 

Ronniehendriks

Nieuw lid
Goede avond allen,

Ik heb een fabia combi rs met lens koplampen. Vandaag led dimlicht laten plaatsen en het resultaat valt me vies tegen. Halogeen wat er inzat bij aankoop is al helemaal slecht. Led ziet er leuk uit maar daar houdt het dan ook mee op. Xenon nog een optie..... Lees hier heel veel verschillende meningen maar kan geen duidelijk antwoord hieruit opmaken.

Mvg,

Ronnie Hendriks
 

turboturbo

Forumguru
@Ronniehendriks misschien is dan een apart topic openen handiger dan kan uitgebreid ingegaan worden op adviezen en alle alternatieven.
Ik ben bijv wel benieuwd naar welke led lampen je dan hebt (daar zou je misschien nog een slecht merk of type te pakken kunnen hebben) of de lampen wel opnieuw afgesteld zijn na plaatsen led lampen (dat kan veel uit maken!) etc.

Van Xenon aftermarket is bekend dat het soms op langere duur storingen kan geven die in enkele gevallen hebben geleid tot kapotte ecu (voorbeelden zijn oa op dit forum in het verleden wel aan bod gekomen)
 

Canon-Eye

Forumguru
Van wanneer is jouw Fabia?
Mijn vorige auto was een F2 combi van mei 2011 en die generatie had prima projectorkoplampen, in tegenstelling tot een iets oudere generatie waarover we hier aardig wat klachten hebben zien voorbijkomen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Vroeg in het jaar? Zoals gezegd, in elk geval vanaf eind mei zaten er prima projectorlampen in. Zo goed zelfs dat ik het xenon dimlicht van de voorafgaande Octavia uit 10/2007 niet echt heb gemist.

In plaats van aftermarket led of xenon (blijft altijd link volgens mij) zou je ook de Philips X-tremeVision halogeenlampen (130% lichtopbrengst) of de RaceVision versie (150%) kunnen proberen. Met het klimmen der jaren worden mijn ogen er niet beter op, maar ik heb jaren geleden 2 van die X-TremeV lampjes laten plaatsen toen er eens eentje vervangen moest worden en ze geven inderdaad een stuk feller licht. Inmiddels heb ik de RaceVision in de SEAT laten zetten, bevalt ook goed.
 

greenlinediesel

Senior Member
Goede avond allen,

Ik heb een fabia combi rs met lens koplampen. Vandaag led dimlicht laten plaatsen en het resultaat valt me vies tegen. Halogeen wat er inzat bij aankoop is al helemaal slecht. Led ziet er leuk uit maar daar houdt het dan ook mee op. Xenon nog een optie..... Lees hier heel veel verschillende meningen maar kan geen duidelijk antwoord hieruit opmaken.

Mvg,

Ronnie Hendriks
Zat weer eens even te browsen op het forum en zag nu je reactie dus misschien heb je het inmiddels al opgelost/naar wens. Ik heb zelf een Combi uit juni 2011, ik heb ook projector koplampen en toen ik de auto kocht vond ik de lichtopbrengst ook heel erg tegen vallen. Ik woon in de polder en zag echt geen reet 's nachts.

Ik heb toen de halogeen vervangen door Xenon. Ik heb er nu een 8000K set in zitten en daar ben ik uiterst tevreden over! Super lichtopbrengst en een mooie heldere wit/blauwe kleur. Echt een aanrader

Sent from my ONEPLUS 5 using Tapatalk
 

brepus13

Forumguru
Vroeg in het jaar? Zoals gezegd, in elk geval vanaf eind mei zaten er prima projectorlampen in. Zo goed zelfs dat ik het xenon dimlicht van de voorafgaande Octavia uit 10/2007 niet echt heb gemist.

In plaats van aftermarket led of xenon (blijft altijd link volgens mij) zou je ook de Philips X-tremeVision halogeenlampen (130% lichtopbrengst) of de RaceVision versie (150%) kunnen proberen. Met het klimmen der jaren worden mijn ogen er niet beter op, maar ik heb jaren geleden 2 van die X-TremeV lampjes laten plaatsen toen er eens eentje vervangen moest worden en ze geven inderdaad een stuk feller licht. Inmiddels heb ik de RaceVision in de SEAT laten zetten, bevalt ook goed.

Dank voor de tip, heb ze vandaag in onze fab gezet en dat scheelt idd wel. :thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan