Slechte ervaring met dimlicht Fabia II

elvisual

Nieuw lid
Wie heeft goede ervaring met dimverlichting voor de Fabia? Tot nu toe ben ik erg ontevreden met het zicht van de verlichting bij nacht. Heb in het verleden ook al een xenonsetje gehad, maar die verlichten alleen de hemel ipv het wegdek, uiteraard was alles goed afgesteld, maar toch! Inmiddels weer de standaard

Heeft iemand dezelfde ervaring of inmiddels ook verschillende lampen uitgeprobeerd zoals de Osram night breakers of Philips X-tremeVision die resp. 90 en 100% meer licht kunnen produceren?
 

Noord26

Forumguru
Die 90 a 100% meer is alleen het punt van 50m voor de auto. Een gloeilamp van 55W op 12V kan namelijk niet meer licht geven. ;)

Heb je lens-koplampen?
 

Rallye

Forumguru
Je zou het ook eens met betere H4-lampen kunnen proberen. In Auto Motor und Sport nr. 22/2014 staat een test. "Sehr empfehlenswert" waren voor H4:
- Bosch Xenon Silver (voor H7 had de Bosch +90 Sehr empfehlenswert);
- Osram Night Breaker Unlimited (zelfde score ook voor H7);
- Philips X-tremE Vision +130% (zelfde score ook voor H7).

Ook met deze betere lampen is veel te bereiken, zo schrijft men.
 

Canon-Eye

Forumguru
Wie heeft goede ervaring met dimverlichting voor de Fabia?
Antwoord: ik.

Op mijn vorige auto (O2C) zat xenon-dimlicht, dus bij de overgang naar de Fabia met projector-halogeenlampen was ik wel bevreesd voor een flinke terugval. De dealer voorspelde mij echter dat dit erg mee zou vallen omdat die "lens-lampen" toch aanmerkelijk beter licht zouden geven dan gewone halogeenlampen.
Wat mij betreft heeft hij volledig gelijk gekregen. :jaja:
Ik heb geen enkele behoefte om met xenonsetjes e.d. (aftermarket noch "fabrieks") te gaan knoeien.
 

MacManiac78

Forumguru
Ik heb power LED verlichting geplaatst, dat wordt minder warm dan xenon, gebruikt minder stroom dan xenon en is helder wit. Naar mijn idee geeft het zelfs ook nog beter licht dan xenon.
 

Hetzer

Forumguru
Ik heb de Philips xtreme lampjes in mijn projector lampen van de Fabia, moet zeggen dat de lichtopbrengst meer dan genoeg is voor mij.
 

Chatslet

Forumguru
Ik heb in mijn Fabia 2 GL 2 weken na levering een xenon kit gebouwd. Lichtopbrengst met halogeen was bedoevend slecht, helemaal als je er voor met xenon hebt gereden. Gewoon een 35 watt H7 kitje er in gehangen. Was wel even geklooi om het er in te krijgen. Heb de bestaande lamphouders uit elkaar gehaald en die voor de xenon lampjes gebruikt. Met de adapters die bij de xenon kit zaten was het lichtbeeld niet goed.

@MacManiac78 wat moet ik me precies bij power led voor stellen? Zijn dat gewoon H7 led lampjes die je in de originele lamphouders plaatst?
 

Noord26

Forumguru
1800 lumen.. Dat heeft een normale H7 lamp bijna ook. Xenon zit tussen 3200 en 3500 lumen. Bijna 2maal zoveel?
 

Chatslet

Forumguru
Als ik dat setje zo eens bekijk dan vraag ik me echt af hoe die in de projectorlampen van de Fabia II gaan passen. Met Xenonlampjes gaat dat nog wel omdat je dan de bestaande houders uit elkaar haalt en ze dan om de xenon lamp kunt doen en eventueel met ty-wraps verstevigen. Die led lampjes hebben achter het H7 voetje een enorm uitsteeksel dat lijkt op een koelelement met een ventilator. Ook snap ik niet waarom er 2 balasten bij lijken te zitten. Ledverlichting in de auto werkt toch op DC 12 volt? Daar is toch geen AC hoogspanning voor nodig? Of mis ik iets? Ik denk dat MacManiac gewoon normale H7 led lampjes heeft met hele krachtige cree leds oid. Maar dat setje uit dat filmpje gaat er never nooit in passen.
 
Bovenaan Onderaan